Yksinäisyys alkaa vaikuttaa mielenterveyteeni
Olen naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Olin 3 vuotta kotona ja nyt teen töitä kotoa käsin. Muutimme asumaan tähän omakotitaloon miehen kotipaikkakunnallle, kun korona alkoi pelottaa. Nyt olen huomannut olevani hetki hetkeltä yksinäisempi. Mies parissa vuodessa alkanut viettää aikaa runsaasti kodin ulkopuolella ystäviensä kanssa. Kotona ollessa vain hiljaa ja pelaa konsolipeliä ja tekee nihkeästi omat hommansa.
Alan olla itkuinen ja masentunut. Olen ilman aitoja kontakteja muihin aikuisiin lähes kokonaan. Meillä aika huonot tulot ja ei ole varaa pitää kuin yhtä autoa joka luonnollisesti aina miehelläni. Oma perheeni asuu todella kaukana ja näen heitä vain joulusin. Olen alkanut harkita eroa, kun mieskin muuttunut täällä ihan k...pääksi. Käyttäytyy kuin 15v ja alkanuyt juomaan monta kertaa viikossa.
Kommentit (31)
Ei kannata luovuttaa. Jos miehesi on muuttunut, se tarkoittaa että hän voi muuttua uudelleenkin. Voi olla joku jakso kyseessä. Yritä puhua hänelle rehellisesti siitä miten vaikeaa sinulla on. Ei kannata vaieta asiasta. Hanki joku harrastus jossa tapaat ihmisiä. Tai mene seurakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin, että olet itse valinnut suostua tuohon, että auto aina miehellä, etkä koskaan lähde mihinkään. Ei mies voi estää sinua menemästä, vuorotellen hoidatte lasta. Oletko miettinyt myös sellaista, että et ehkä enää ole miehen mielestä kiinnostava juuri siksi, ettei sinulla ole mitään omaa elämää ja et tuo mitään omaa ja uutta teidän arkeen? Voisi olla siis myös peiliin katsomisen paikka. Sinuna keskittyisin nyt miehen ja parisuhteen sijaan pohtimaan mitä itse haluat tehdä ja millaista elämää elää ja alat tehdä niitä asioita. Jos mies pysyy matkassa ja löydätte toisenne uudelleen niin hyvä asia, jos ei niin eroatte ja jatkat sitä kivaa omaa elämääsi, jonka olet sulle ja lapselle rakentanut.
No kyllä luulin, että yhdessä menisimme tapaamaan tuttujaan. Tosin nämä keiden kanssa suurimmaksi osaksi viettää aikaansa ovat aivan karseaa seuraa. Voisin kyllä tosiaan vaan alkaa ottaa omaa tilaa ja auton välillä. Ehkä alkaa nyt rajoitusten höllettyä käydä paikallisella uimahallilla ja vaikka siellä baarissakin välillä. Tuttuja tarvitsisi täältä, jotta viihtyisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin, että olet itse valinnut suostua tuohon, että auto aina miehellä, etkä koskaan lähde mihinkään. Ei mies voi estää sinua menemästä, vuorotellen hoidatte lasta. Oletko miettinyt myös sellaista, että et ehkä enää ole miehen mielestä kiinnostava juuri siksi, ettei sinulla ole mitään omaa elämää ja et tuo mitään omaa ja uutta teidän arkeen? Voisi olla siis myös peiliin katsomisen paikka. Sinuna keskittyisin nyt miehen ja parisuhteen sijaan pohtimaan mitä itse haluat tehdä ja millaista elämää elää ja alat tehdä niitä asioita. Jos mies pysyy matkassa ja löydätte toisenne uudelleen niin hyvä asia, jos ei niin eroatte ja jatkat sitä kivaa omaa elämääsi, jonka olet sulle ja lapselle rakentanut.
No kyllä luulin, että yhdessä menisimme tapaamaan tuttujaan. Tosin nämä keiden kanssa suurimmaksi osaksi viettää aikaansa ovat aivan karseaa seuraa. Voisin kyllä tosiaan vaan alkaa ottaa omaa tilaa ja auton välillä. Ehkä alkaa nyt rajoitusten höllettyä käydä paikallisella uimahallilla ja vaikka siellä baarissakin välillä. Tuttuja tarvitsisi täältä, jotta viihtyisin. Ap
Et tarvitse tuttuja etkä kavereita siihen, että teet rohkeasti itseäsi kiinnostavia asioita. Niitä tuttuja ja uusia kavereita tarttuu kyllä mukaan sitten kun on sopiva hetki. Mutta ehdottomasti alat ottaa omaa tilaa ja viettää omaa elämää, etkä odota miestä kotona ja kysele lupaa. Ilmotat, että otat auton lauantaina sulla on menoa sillon ja sillon. Ihan mielenkiinnosta kysyn kieltääkö mies siis tulemasta illanviettoihin mukaan? Jos oma puolisoni alkaisi hengailla vähä-älyisten öyhöttäjä-äijien kanssa niin eroaisin samantien. Kertoo miehen henkisestä tasosta melkoisesti, millaisessa seurassa viihtyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muutitte omasta halusta syrjään ja nyt on yksinäistä?
Pitääkö sanoa että oma moka, mitäs läksit sinne.
Kyllä, mutta luulin miehen viettävän aikaa kanssani kuten ennen muuttoa vietti. Paikka voi olla paratiisi tai helvetti riippuen ihmisistä. Ap
Miehellesi siis paratiisi ja sulle helvetti. Eipä tuossa auta muu kuin sun lähteä helvetistä pois. En kyllä tajua, miksi koronan vuoksi piti muuttaa jonnekin tuppukylään, jossa et tunne yhtään ketään.
No oikea syy selvinnyt kyllä jo muuttoon. Kaverit näköjään oikea syy. Hyvin osasi houkutella tänne. Mielikuvat yhteisestä pihanhoidosta ja lapselle raitista maalaisilmaa ja vapautta. Ap
Onko niillä miehen kavereilla vaimot? Oletko heihin tutustunut? Jos vaimoja on, kutsu nyt vaikka aluksi yksi käymään.
Muuta minun luo. Edellisen miehen lapsen saat hoitaa itse mutta seuraavan eli omani hoidan kyllä kunnialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse tuttuja etkä kavereita siihen, että teet rohkeasti itseäsi kiinnostavia asioita. Niitä tuttuja ja uusia kavereita tarttuu kyllä mukaan sitten kun on sopiva hetki. Mutta ehdottomasti alat ottaa omaa tilaa ja viettää omaa elämää, etkä odota miestä kotona ja kysele lupaa. Ilmotat, että otat auton lauantaina sulla on menoa sillon ja sillon. Ihan mielenkiinnosta kysyn kieltääkö mies siis tulemasta illanviettoihin mukaan? Jos oma puolisoni alkaisi hengailla vähä-älyisten öyhöttäjä-äijien kanssa niin eroaisin samantien. Kertoo miehen henkisestä tasosta melkoisesti, millaisessa seurassa viihtyy..
No on kyllä ollut mullekkin järkytys. En todella tajunnut heidän olevan tuollaisia viinaa ja kaljaa kittaavia sovinisteja. Kyllä aluksi menin mukaan ja pari kertaa riitti sen sikailun katsominen ja sovinistijutut. Ja näiden kanssa siis viettänyt ison siivun elämästään 😑 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muutitte omasta halusta syrjään ja nyt on yksinäistä?
Pitääkö sanoa että oma moka, mitäs läksit sinne.
Kyllä, mutta luulin miehen viettävän aikaa kanssani kuten ennen muuttoa vietti. Paikka voi olla paratiisi tai helvetti riippuen ihmisistä. Ap
Miehellesi siis paratiisi ja sulle helvetti. Eipä tuossa auta muu kuin sun lähteä helvetistä pois. En kyllä tajua, miksi koronan vuoksi piti muuttaa jonnekin tuppukylään, jossa et tunne yhtään ketään.
No oikea syy selvinnyt kyllä jo muuttoon. Kaverit näköjään oikea syy. Hyvin osasi houkutella tänne. Mielikuvat yhteisestä pihanhoidosta ja lapselle raitista maalaisilmaa ja vapautta. Ap
Onko niillä miehen kavereilla vaimot? Oletko heihin tutustunut? Jos vaimoja on, kutsu nyt vaikka aluksi yksi käymään.
Kaverit sinkkuja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä ollut mullekkin järkytys. En todella tajunnut heidän olevan tuollaisia viinaa ja kaljaa kittaavia sovinisteja. Kyllä aluksi menin mukaan ja pari kertaa riitti sen sikailun katsominen ja sovinistijutut. Ja näiden kanssa siis viettänyt ison siivun elämästään 😑 Ap
Juu ei vaihtoon ja heti. Inhottavia tollaset possut kun ringissä haukkuu naisia ja kotona sitten jatketaan niitä opittuja fraaseja "akat aina nalkuttaa". En pitäisi tollasta miestä yhtään kuvioissa, en haluaisi opettaa lapselleni tuollaista miehen ja isän mallia. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei katsele sovinistia puolisonaan tai muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Valivali taas.Minä olen asunut yksin mökillä keskellä metsää ja käyn kerran viikossa kaupassa.Siinä on kaikki sosiaaliset kontaktit mitä mulla on.Huvittavaa tämä naisten "yksinäisyys".
Onko sinullakin täysvastuu taaperoikäisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valivali taas.Minä olen asunut yksin mökillä keskellä metsää ja käyn kerran viikossa kaupassa.Siinä on kaikki sosiaaliset kontaktit mitä mulla on.Huvittavaa tämä naisten "yksinäisyys".
Onko sinullakin täysvastuu taaperoikäisestä?
Juu ja hällä varmaan mahdollisuus liikkua halutessaan omalla autollaan milloin lystää. En käy ikinä missään mies tuo ruuatkin kotimatkallaan töistä. Ap
En uhkaa heti vaan olen jo kauan yrittänyt yksipuolisesti keskustella asioista. Hän lähtee pois tilanteesta kuin teini ja huutaa. Pakko saada hänet tajuamaan, että olen tosissani ja kurkkuani myöten täynnä huonoa käytöstään. Ap