Narsistista voi saada myös viihdykettä omaan elämään
Narsisti on lopulta melko yksinkertainen tapaus. Kun oppii hänen kaavamaisesti toistuvat ajatus, reaktio ja teonkuviot niin voi jopa saada hänestä eräänlaista viihdykettä omaan elämäänsä. Narsisti manipuloi, mutta häntä itseään on todella helppo manipuloida myös, kun tietää mitä syöttejä milloinkin asettaa. Minulle narsistin kanssa pelaaminen on viihdettä ja usein saa myös hyvät naurut hänen esim. lapsen tasolla olevasta ylistysten ja kehujen, huomiontarpeesta. Tarpeeksi ja hyvin yli-ampuvasti kehumalla ja valheellisella mielistelyllä ja imartelulla häntä voi hallita. Narsisti on riippuvainen näistä kehuista ja sekoaa jos ei saa niitä. Näin häntä voi myös rangaista. Nautin siitä, kun tiedän, että hän kärsii, kun hän ei saa mitään huomiota. Ja nauran, kun hän aina uudestaan menee lankaan. Ei mitenkään kovin terävä tyyppi. Narsisti itsekin välillä huomioi, välillä on kylmä. Näin yrittää manipuloida. Tästä ei pidä välittää vaan kylmettää tunteensa ja pelata vain omaa peliään säälittävän narsisti reppanan kustannuksella. Se on hänelle juuri aivan oikein ja hän ei ole muuta ansainnutkaan.
Kommentit (5)
Kuulostat itse myös narsistilta. Saan hyvää viihdykettä itse myös, kun kehut minua joka käänteessä Hihi. Vain sinä itse uskot omiin satuihisi.
Ap:n viestissä on kyllä jotain perää.
Jos ei tyypin kanssa koko ajan v--uttaisi, niin jotain tuollaista voisi kyllä tehdä ihan huvikseen ja piruuttaan.
Varsinkin sellaiset vain vähän kouluja käyneet ja simppelit narsistit on tosi helppoja.
Olin muutaman vuoden naimisissa aikoinani tällaisen tyypin kanssa, ja joskus syntyi huvittaviakin tilanteita, vaikka yleensä oli p--kaa. Pääkaupungissa asuva siskoni tuli käväisemään meillä ja mukanaan oli ystävättärensä, silloinen tunnettu iskelmälaulaja. Narskumieheni sekosi täysin. Kaunis ja tunnettu nainen, jota hän suuresti ihaili, sanoi hänelle vain päivää eikä mitään muuta, keskusteli vain siskoni ja minun kanssa.
Kaikki ne tilanteet, missä narsisti ei saa sitä tarvitsemaansa huomiota, on niitä parhaita.
Kauheinta hänelle oli tietysti se, kun minä jätinkin hänet, vaikka hän luuli. etten pystyisi siihen koskaan.
Ap:n aloitus pitää paikkansa. Narsistia nimenomaan pystyy manipuloimaan tämän kaavamaisen toiminnan vuoksi. Koska se on aina samaa. Tässä on myös keino välttää joutumasta tämän hampaisiin, kun hänen mielenkiintoaan voi "ohjailla" itsestä poispäin erilaisin keinoin.
Narsistit ovat demoneja, totta, mutta vain jos heidän antaa olla. Fiksu selviää näistä kyllä.
Terveisin pahan narsistin kanssa monta vuotta samassa työyhteisössä ollut ja tämän manipuloinnilla selvinnyt.
Hälytyskellot soi. Ei tämä alotus ihan sieltä
tasapainoisesta ja hyvinvoivasta päästä.
1/5
T. Mies 48.v
Narsisti on todellakin huvittava. Jokainen normaali ihminen tunnistaisi yliampuvat kehumiset ja imartelun vaivaantuen niistä. Mutta ei narsisti. Hän uskoo ne sokeasti ja on niistä lapsellisen tyytyväinen.