Mistä tiedät, että joku anti age -tuote on oikeasti toimiva, etkä vain selittele itsellesi että se on
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku näistä tuotteista toimisi ei ihmiset kävisi veitsen alla ja piikeillä. Vuodesta toiseen hurahdetaan uuteen huijaus tuotteeseen.
No mulla on nyt sellainen noin 7 euroa maksava seerumi. En ajattele, että se nuorentaa minua tai poistaa rypyt, mutta kaikki, jolle on ilmaantunut ikääntymisen merkkejä, tietää, että jotkut tuotteet vähän kirkastaa ilmettä. Mietin vaan, maksanko turhasta, vai saavutetaanko ihan kosteusvoiteella tai geelillä/seerumilla sama kuin 70-100 e tuotteella.
ap
Eivät ne ole toimivia. Kosteusvoide on ainoa toimiva ihonhoitotuote jos tarkoituksena on hidastaa ikääntymistä. Tämän kertoi ihotautilääkäri tv:ssä joskus.
En käytä kuin sellaisia vaikuttavia aineita, joiden tehosta on tieteellistä näyttöä. Ryppyihin ainoa tällainen aine on A-vitamiinijohdannaiset eli tretioniini (saa vain reseptillä) ja retinoli. Käytän siis retinolivoidetta joka ilta, niitä saa aika halvallakin (esim apteekin Bellavita).
Tilapäisesti muutamaksi tunniksi ihoa lisäkosteudella ”turvottaa” hyaluronihappo, joten sitä sisältävää seerumia käytän tarvittaessa aamuisin. Vaikka ei siis pidemmän päälle vaikuta ikääntymismuutoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole toimivia. Kosteusvoide on ainoa toimiva ihonhoitotuote jos tarkoituksena on hidastaa ikääntymistä. Tämän kertoi ihotautilääkäri tv:ssä joskus.
En siis ole siinä uskossa, että nämä tuotteet alkavat nuorentaa minua. Kiinnostaisi tietää, onko edullisemmilla ja kalliimmilla tuotteilla eroa. ap
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide vielä paljon tärkeämpi. Ja retinolilla on myös tutkittua tehoa, mutta ei sovi kaikille ja osa ihotautilääkäreistä on sitä mieltä että vuosikausien käytöllä voi olla haittavaikutuksia, ja toiset taas käyttää itsekin eikä usko haittoihin.
Vierailija kirjoitti:
En käytä kuin sellaisia vaikuttavia aineita, joiden tehosta on tieteellistä näyttöä. Ryppyihin ainoa tällainen aine on A-vitamiinijohdannaiset eli tretioniini (saa vain reseptillä) ja retinoli. Käytän siis retinolivoidetta joka ilta, niitä saa aika halvallakin (esim apteekin Bellavita).
Tilapäisesti muutamaksi tunniksi ihoa lisäkosteudella ”turvottaa” hyaluronihappo, joten sitä sisältävää seerumia käytän tarvittaessa aamuisin. Vaikka ei siis pidemmän päälle vaikuta ikääntymismuutoksiin.
Minulla on tuote, jossa on tätäkin, en ole huomannut mitään eroa.
Tuote on siis
https://www.apomera.fi/l300-hyaluronic-renewal-anti-age-kasvoseerumi-30…
ap
Yleensäkään ihonhoitovoiteet eivät ole mitään ihmeaineita, joilla ihmisen ikä ”katoaa”. Osittain kyse on myös siitä, että hoidettu iho ikääntyy kauniisti. Itse olisin varmasti paljon nykyistä rupsahtaneempi, jos en olisi hoitanut ihoa jo nuoresta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis ole siinä uskossa, että nämä tuotteet alkavat nuorentaa minua. Kiinnostaisi tietää, onko edullisemmilla ja kalliimmilla tuotteilla eroa. ap
Ne kaikkein kalleimmat ovat ainakin selvää kusetusta, kun ilman tutkittua tehokkuutta nyhdetään sellaisia hintoja.
Toki kaikkein halvimmissakin voi olla ongelmia, esim, ei sisällä tehokkaasti kosteuttavia aineita.
Se on toki yksilöllistä ihon tarpeiden mukaan millainen kosteusvoide on paras, mutta esim. apteekin CeraVe sarja on ihotautilääkäreiden kehittämä ja sisältää nykytiedon mukaan oikeasti syväkosteuttavia aineita. Eikä ole kovin kallis, joten itse käytän sitä.
Kosteustuotteiden kanssa on se hyvä, että vaikutuksen omaan ihoon huomaa aika pian, ja sellainen on hyvä millä iho pysyy kosteutetun näköisenä ja tuntuisena. En usko että kenenkään iho tarvii siihen luxusmerkkien tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuote, jossa on tätäkin, en ole huomannut mitään eroa.
Tuote on siis
https://www.apomera.fi/l300-hyaluronic-renewal-anti-age-kasvoseerumi-30…
ap
Käytännössä toimii näkyvästi vain pintakuivalla iholla, jolla on kreppipaperimaista pientä pinnallista kuivuusryppyä. Itselläni 40 v jälkeen joskus tulee silmien alle tuollaista varsinkin jos en ole juonut vettä tarpeeksi tai talvella kun kuiva ilma kuivattaa ihoa. Sellaiset rypyt lähtee näkyvistä saman tien kasvovesi + hyaluronihappovoide yhdistelmällä.
Oma kokemus on, että harvoin se kallis tuote on sen parempi teholtaan kuin edullinen.
Hajusteetonta Bellavitaa olen käyttänyt talvisin, nyt on ilmeisesti tuotesarjaa uudistettu. A-vitamiini vaihdettu retinoliin.
Ordinaryn Granactive Retinoid emulsio kuuluu myös suosikkeihin. Ei ärsytä ihoa eikä kuivata liikaa. Käytän aika ajoin, mutta ei varmaan kannata edes kokeilla yhtäaikaa toisen retinolia sisältävän tuotteen kanssa.
Olen kokeillut myös edellä linkissä mainittua tuotetta. Hukkaostos.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkään ihonhoitovoiteet eivät ole mitään ihmeaineita, joilla ihmisen ikä ”katoaa”. Osittain kyse on myös siitä, että hoidettu iho ikääntyy kauniisti. Itse olisin varmasti paljon nykyistä rupsahtaneempi, jos en olisi hoitanut ihoa jo nuoresta alkaen.
Itse uskon että pääosin vaikuttaa valitettavasti geenit. Minä ja sisareni esim, minä olen hoitanut ihoa tunnollisesti parikymppisestä asti, 35 v jälkeen hyvinkin kalliilla tuotteilla. Sisko on sitä mieltä että pesu saippualla ja jotain perusvoidetta sitten jos tuntuu iho kiristävältå riittää. Ei ole edes aurinkovoiteita koskaan käyttänyt koska hän ei pala niin ei mielestään tarvi. Minä olen 45 ja hän 47 v, eikä ihon ikääntymisessä huomaa oikeastaan mitään eroa. Molemmilla jokunen otsa- ja silmänalusjuonne ja vähän luomien ja leukaperien valahtamista.
Minulla silmänympäryksen seutu on se, johon kaipaan aineita, tämän keskustelun perusteella siis jotain kosteuttavaa tarvitsee sinne. Muuten minulla on rasvoittuva iho ja sen vuoksi iho ei ole niin ryppyinen vaan pärjää ihan tavallisellakin kosteusvoiteella. Varmaankin jotkut kuitenkin tunnistavat sen, että voi näyttää väsähtäneeltä ja rupsahtaneemmalta, jos ei mitään laita.
Mutta kiitos kommenteista, hyviä vinkkejä ja tietoa!
ap
Naama näyttä paremmalta kun olen käyttänyt sitä:).
Käytännössä ainoa tunnettu mekanismi vaikuttaa ikääntymismuutoksiin on saada iho uusiutumaan nopeammin. Suurin ilmehtimisestä tulevien ryppyjen syy on, että ihon uusiutumissykli hidastuu vanhemmiten, ja kun se sama iho on paljon pidempään siinä kokemassa kaikki otsanrypistykset, kulmienkurtistelut ja hymyt, siihen ehtii painua näkyviä ilmejuonteita.
Retinoli ja esim happokuorinnat vaikuttaa juuri tuohon uusiutumissykliin, laittavat ihon uusiutumaan entistä nopeammin. Retinoli hellemmällå ja hitaammin vaikuttavalla mekanismilla (menee 3-6 kk että vaikutuksen näkee) ja happokuorinta rajummalla ja nopeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. A-vitamiinipohjaisten tuotteiden on todettu vaikuttavan ihoon positiivisesti. Varmaan löytyy dermatologisia tieteellisiä julkaisusarjoja, en jaksa kaivella artikkelia ja linkkailla.
Kosteusvoiteillakin on eroa, kaikki eivät sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on, että harvoin se kallis tuote on sen parempi teholtaan kuin edullinen.
Hajusteetonta Bellavitaa olen käyttänyt talvisin, nyt on ilmeisesti tuotesarjaa uudistettu. A-vitamiini vaihdettu retinoliin.
Ordinaryn Granactive Retinoid emulsio kuuluu myös suosikkeihin. Ei ärsytä ihoa eikä kuivata liikaa. Käytän aika ajoin, mutta ei varmaan kannata edes kokeilla yhtäaikaa toisen retinolia sisältävän tuotteen kanssa.
Olen kokeillut myös edellä linkissä mainittua tuotetta. Hukkaostos.
Tuo uusi bellavita on hintaansa nähden todella hyvä tuote. 0,3% retinolia mikä on jo tutkitusti ihan vaikuttava määrä joka ei vielä ärsytä yleensä ihoa kuten esim 1% voiteet tekee. Lisäksi siinä on uutta muotiainetta bakuchiolia joiden vaikutus on retinolia kanssa saman suuntainen, joskaan ei vielä yhtä laajasti tutkittu.
Ihoa voi vain suojata, aurinkosuoja kannattaa ja kosteusvoide, jos iho on pintakuiva. Muulla tavalla ei voi ulkoisesti vaikuttaa ihon kuntoon, toki kannattaa suojautua myös viimalta ja pakkaselta. Ravitsemus ja terveet elintavat on se juttu. Perintötekijät on se ratkaisevin juttu.
Joka muuta väittää, rahastaa.
Olen siinä iässä, että ryppyjä tulee. Ja lisäksi olen kärsinyt silmien ympärysten iho-ongelmista koko ikäni. Joten ryppyjä on. Otinkin selvää ryppyvoiteiden ja -seerumeiden toimintaperiaatteista. Tyypillisesti niiden toiminta perustuu siihen, että se kerää pintasolukkoon nestettä, eli aiheuttaa lievää turvotusta, juuri sen verran, että rypyt oikenevat. Jos lopettaa näiden voiteiden/seerumien käytön, rypyt palaavat vähintään yhtä voimakkaina, ellei peräti voimakkaampina kuin ennen tuotteiden käyttöä.
Päätin sitten, että en edes aloita minkään ryppy/anti age tuotteiden käyttöä. näytin nelikymppiseksi asti teiniltä, joten voin hyvillä mielin näyttää vaikka koko loppu elämäni ajan ikäiseltäni.
Anti age tuotteet on ymmärretty väärin. Niiden käyttö pitäisi aloittaa 16 vuotiaana, ei silloin kun vauriot on jo syntyneet. Ne nimensä mukaan säilyttää ihon nuorekkuutta, ei muuta kanaa munaksi.
Jos joku näistä tuotteista toimisi ei ihmiset kävisi veitsen alla ja piikeillä. Vuodesta toiseen hurahdetaan uuteen huijaus tuotteeseen.