Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää lähteä ohittamaan kiihdyttävää autoa?

Autoilija
02.10.2021 |

Edellä ajoi traktori joka sitten kääntyi pois ennen kuin ehdin ohittaa. Siinä kohtaa mulla oli nopeus n.55km/h. No tietenkin aloin nopeasti nostamaan nopeutta, että pääsen sataseen joka oli sillä alueella rajoitus. Takaa tuli pakettiauto jolla suurempi vauhti päällä koska oli ollut kauempana eikä traktori haitannut vauhtia. Näkyvyys hyvä siinä kohtaa, että varmasti näki miksi mun nopeus ei ollut siellä satasessa ja luulisi tajuavan, että traktorin käännyttyä takana tullut henkilöauto nostaa nopeutta.

No eiköhän tämä järjenvalo yrittänyt lähteä ohi samaan aikaan kun mä kiihdytän vauhtia koko ajan. Siinä kohtaa nopeus oli jo melkein 80km/h. Loistokuski yrittää pakun ja peräkärryn kanssa mennä henkilöauton ohi. No painoin kaasua koko ajan niin luovutti ja palasi kaistalle mun taakse. Ja miten siinä kävi sen jälkeen. No mä ajoin mittarin mukaan noin 105km/h ja paku jäi koko ajan kauemmas eli ajoi alle satasta, ehkä noin 90km/h.

Hitto vieköön joitakin kuskeja. No palstan mielestä mun olisi varmaan pitänyt päästää ohi ja sitten junnata sen pakun takana. Vastaantulijoita tuolla hiljaisella tiellä ei ollut tuolloin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kiihdyttää siinä vaiheessa, kun huomaa, että joku yrittää ohittaa... Ei ymmärrä.

Vierailija
2/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

because i can

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikennelaissa on kielletty lähtemään ohituksen jos takaa on joku jo ohittamassa, joten tuomitsen tekosi.

Vierailija
4/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kiihdyttää siinä vaiheessa, kun huomaa, että joku yrittää ohittaa... Ei ymmärrä.

Niin no mä kiihdytin sen takia, että nopeus hetkellisesti laskenut ja tarkoitus päästä takaisin sinne rajoituksen mukaiseen nopeuteen. 

Vierailija
5/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaissa on kielletty lähtemään ohituksen jos takaa on joku jo ohittamassa, joten tuomitsen tekosi.

Kyllä on sillä pakukuskilla syytä katsoa peiliin kun ei tuon vertaa tilannetta tajunnut!

Vierailija
6/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan ihan uhalla joka kerta kaasua kun nämä kaantiekiitäjät lähtee ohittamaan. En ymmärrä mitä ne voittaa sillä että leikkivät hengellään ja pääsevät määränpäähänsä maksimissaan 10 minuuttia nopeammin. Täällä sisä-Suomessa jengi ajaa ihan sairasta spiidiä.

Vierailija
7/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap lähtenyt ketään ohittamaan, vaan kiihdytteli omalla kaistalla sen jälkeen, kun traktori kääntyi tieltä pois.

Vierailija
8/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap lähtenyt ketään ohittamaan, vaan kiihdytteli omalla kaistalla sen jälkeen, kun traktori kääntyi tieltä pois.

Samassa tieliikennelaissa on myös kielletty ohituksen häiritseminen kiihdyttämällä.

Vierailija
9/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painan ihan uhalla joka kerta kaasua kun nämä kaantiekiitäjät lähtee ohittamaan. En ymmärrä mitä ne voittaa sillä että leikkivät hengellään ja pääsevät määränpäähänsä maksimissaan 10 minuuttia nopeammin. Täällä sisä-Suomessa jengi ajaa ihan sairasta spiidiä.

Ne on niitä joiden ainoa ilo on pieni egonbuustaus kun pääsee ohittaaman toisen. Saunan taakse ne kuuluu. Kun liikennemerkissä lukee 80 niin se tarkoittaa 80. Jengi vetää reilusti yli satasta. Pitäs mennä joskus metsään pienoiskiväärin kanssa ja alkaa napsimaan näiden renkaita.

Vierailija
10/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella lapsellista ja vaarallista estää tahallaan ohitus! Olet kyllä huomattavasti typerämpi ja vaarallisempi liikenteessä kuin tuo ohittaja.

Vierailija
11/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähti ohittamaan juuri siksi ettei vastaantulijoita ollut ja ainakin alussa tulit perä edellä pakua vastaan. Joskus nuo tilanteet arvioi oikein, joskus ei ihan niin oikein. 

Se että sinä alat haitata sitä ohittamista olemalla kaasu pohjassa kun toinen on jo rinnalla menee jo kiusanteon puolelle.

Vierailija
12/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä järjenvaloja näkee liikenteessä ihan joka päivä. Pari päivää sitten ajelin rajoituksen mukaista 100km/h kun takaa joku lähti ohittamaan ohituskieltoalueella mutkaan ja ylämäkeen. Ehkä noin parin kilometrin jälkeen ohittaja sitten heti kääntyikin risteyksestä sivutielle.

En ymmärrä mikä järki siinäkin oli. Oli ehkä sekunnin tai pari aiemmin siinä risteyksessä mitä olisi ollut jos olisi jättänyt ohittamatta.

Vierailija
13/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä joiden ainoa ilo on pieni egonbuustaus kun pääsee ohittaaman toisen. Saunan taakse ne kuuluu. Kun liikennemerkissä lukee 80 niin se tarkoittaa 80. Jengi vetää reilusti yli satasta. Pitäs mennä joskus metsään pienoiskiväärin kanssa ja alkaa napsimaan näiden renkaita.

Samaa mieltä.

Ylinopeudesta sietäis saada linnaa ja kuritushuonetta.

Toisen täräyttämisestä kiväärillä pois päiviltä sen sijaan sietäisi saada urhollisuusmitalin.

Vierailija
14/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa tieliikennelaissa on myös kielletty ohituksen häiritseminen kiihdyttämällä.

Niin mä kiihdytin siinä jo koko ajan ennen kuin se paku edes yritti lähteä ohi! Miten voi jollakin tuossa tilanteessa tulla mieleen, että lähtee ohittamaan! Pitäisi tajuta, että toinen kiihdyttää nyt normaaliin vauhtiin kun traktori kääntyi pois edestä.

Vierailija
15/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lähti ohittamaan juuri siksi ettei vastaantulijoita ollut ja ainakin alussa tulit perä edellä pakua vastaan. Joskus nuo tilanteet arvioi oikein, joskus ei ihan niin oikein. 

Se että sinä alat haitata sitä ohittamista olemalla kaasu pohjassa kun toinen on jo rinnalla menee jo kiusanteon puolelle.

Mä painoin kaasua koko ajan jo siinä vaiheessa kun se paku edes lähti yrittämään ohi! Mä kiihdytin ennen sitä jo! 

Vierailija
16/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi: järjenpuutetta

Kokeilen johtiko sana sensuuriin. Muuten kirjoitin vain normaalisti liikenteestä, en ymmärrä mikä tekstissä johti sensuuriin jos ei tuo sana.

Vierailija
17/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun penis kasvaa siitä, että pääsee ohittamaan pakulla henkilöauton, annan hänelle sen pienen ilon.

Vierailija
18/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun penis kasvaa siitä, että pääsee ohittamaan pakulla henkilöauton, annan hänelle sen pienen ilon.

Mä en ole varma oliko se kuski mies vai nainen. :D Mä siis itse olen nainen. Enkä ajellut millään pienellä riisikupilla vaan farmarivolvolla. Siinä pakussa oli siis vielä peräkärry perässä. Jälkeen se jäi kun mä ajoin vähän yli satasta eli pakun nopeus oli selvästi alle satasen.

Vierailija
19/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni tajuaa tarkistaa autonsa nopeusmittarin paikkansapitävyyden? Kokemukseni mukaan ehkä 1/ 100.

Rajoitus 100 km/h , ajetaan 90 km h... ja tottakai heti jarrulle kun rajoitus alenee!!!

Vierailija
20/22 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella lapsellista ja vaarallista estää tahallaan ohitus! Olet kyllä huomattavasti typerämpi ja vaarallisempi liikenteessä kuin tuo ohittaja.

Eihän tuo ole ohittaminen estämistä jos kiihdyttää traktorin jälkeen salittavaan nopeuteen. Luetunymmärrys??