Miksi pitää lähteä ohittamaan kiihdyttävää autoa?
Edellä ajoi traktori joka sitten kääntyi pois ennen kuin ehdin ohittaa. Siinä kohtaa mulla oli nopeus n.55km/h. No tietenkin aloin nopeasti nostamaan nopeutta, että pääsen sataseen joka oli sillä alueella rajoitus. Takaa tuli pakettiauto jolla suurempi vauhti päällä koska oli ollut kauempana eikä traktori haitannut vauhtia. Näkyvyys hyvä siinä kohtaa, että varmasti näki miksi mun nopeus ei ollut siellä satasessa ja luulisi tajuavan, että traktorin käännyttyä takana tullut henkilöauto nostaa nopeutta.
No eiköhän tämä järjenvalo yrittänyt lähteä ohi samaan aikaan kun mä kiihdytän vauhtia koko ajan. Siinä kohtaa nopeus oli jo melkein 80km/h. Loistokuski yrittää pakun ja peräkärryn kanssa mennä henkilöauton ohi. No painoin kaasua koko ajan niin luovutti ja palasi kaistalle mun taakse. Ja miten siinä kävi sen jälkeen. No mä ajoin mittarin mukaan noin 105km/h ja paku jäi koko ajan kauemmas eli ajoi alle satasta, ehkä noin 90km/h.
Hitto vieköön joitakin kuskeja. No palstan mielestä mun olisi varmaan pitänyt päästää ohi ja sitten junnata sen pakun takana. Vastaantulijoita tuolla hiljaisella tiellä ei ollut tuolloin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni tajuaa tarkistaa autonsa nopeusmittarin paikkansapitävyyden? Kokemukseni mukaan ehkä 1/ 100.
Rajoitus 100 km/h , ajetaan 90 km h... ja tottakai heti jarrulle kun rajoitus alenee!!!
Älypuhelimella se on perin juurin helppoa. Itsellänikin mittari näyttää juurikin viisi kilsaa liika siinä sadan kilometrin tuntinopeudessa. Tuohon juuri säädän vakkarin. Adaptiivisuud huolehtii mukavasti etäisyyden edelläajavaan ja ei tarvitse olla "niska" jäykkänä.
Niin tämä olisi sitten ohittanut kohta sen pakun. Eli paku olisi tehnyt turhan ohituksen. Tyypillistä malttamattomuutta ja usein juuri näillä pakukuskeilla.