Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin perhepalaverit meidät lapsista, ylireagoinko?

Vierailija
02.10.2021 |

Sanokaa suoraan kiitos, ylireagoinko.

Anoppi pitää lapsiin yhteyttä harvakseltaan. Jos lapset vaikka soittaa hänelle, ei välitä jutella ja viesteihin vastaa vain hymiöllä. Noin kerran vuodessa hän saa "kohtauksen", että haluaakin meidän lapset, nyt jo teinit, sinne hoitoonsa. Hän ei käy meilläkään kuin kerran tai kaksi vuodessa.

Nyt on taas menossa hoitokausi, anoppi ilmotti että tulee käymään ja palaveeraataan meidän lasten syyslomasta. Näitä palavereja on ollut aiemminkin, anoppi on puheenjohtaja joka kyselee meiltä lasten pakolliset menot ja määrää sitten, milloin lapset tuodaan hänelle. Tää käynti on toinen vierailu luoksemme tänä vuonna, eli meidän elämä ei häntä oikeasti kiinnosta. Hänellä on itsellään harrastuksissa ja matkailussa tauko lasten syyslomaviikolla ja keksi, että haluaa lapsemme sinne.

Voinko kieltäytyä tästä yhteisestä palaverista pöydän ääressä? Vai olenko ilkeä miniä, no olen varmaan jo valmiiksi. Ajattelin sanoa, että ilmoitamme päivät, jolloin lapset ovat tulossa, ja voit ottaa jos sopii sinulle. Ilmoitamme myös ajoissa, jos eivät ole tulossa. Tod.näk. eivät, koska teinien lomat alkavat olla jo jotain muuta kun mummolaa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ilmoittakoon omat mielipiteensä ja jos eivät halua mummolaan mennä niin sitten eivät mene.

Itse sinuna en viitsisi olla moisessa "palaverissa" edes paikalla.

Mutta aina voit toki sanoa mummolle että: "ota tuo oma lapsesi mukaan, sehän on pelkkä tahdoton marionetti, saat ilomielin sen viikoksi hoitoon".

Vierailija
82/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi. Nyt viimeistään stoppi ko.älyttömyydelle.Anoppi tai kukaan mukaan ei marssi toisen perheeseen palaveria pitämään ja määräämään yhtään mistään. Jälleen täyttä sketsi kamaa.

Anoppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän minä mummuna voisin kieltäytyä?

Pitää olla lastenhoitoon valmis 24/7/365, miniä oikein kehui, että hyvä kun pääsin just eläkkeelle kun lapsia alkoi tulla.

Olen vakavasti miettinyt rakkaan kotini myymistä ja muuttamista muutaman sadan kilsan päähän.

Muu ei taida auttaa.

Sama olen miettinyt, siis miten mummu saa kieltäytyä?

Kiva kuulla, että on muitakin mummuja, jotka ahdistuu kun aina pitäisi olla valmis hoitamaan pikkulapsia.

Minulla on ikää jo 66 v ja työuraa takana 43 v, en millään jaksaisi penskoja enää vahtia.

Täältä ilmoittautuu kans mummu jolle nuo lapsenhoidot on hirveää pakkopullaa. Onneksi minulla on ”huono selkä” joten katson lapsia, 2 kpl, korkeintaan n. tunnin pari kertaa kuukaudessa kun miniä käy lääkärissä/neuvolassa/kaupassa. Jos tekee kakaroita pitää ne itse myös hoitaa.

Minä en ole ilmainen piika enkä mikään aikuisten parisuhdelomien mahdollistaja. Vaikka miniä niin ensin kuvitteli. Jouduimme käymään keskustelun, poikani oli onneksi puolellani. Miniä on lapsia halunnut ja hoitaa itse lapsensa. Piste!

—-Ilmainen piika——

Entä kuka sinun lapsiasi hoiti silloin aikoinaan vai olivatko he niitä avainlapsia, joita oli paljon yhteen aikaan?

Itse ajattelen, että on ihanaa olla mummo!

Siihen aikaan piti viedä lapset hoitoon ja mennä itse töihin. Vaikka ei olisi halunnutkaan. Miksi nykyihmiset ei arvosta, että saavat nykyään valita myös kotihoidon, yhteiskunta ja lainsäädäntö mahdollistavat sen. Ennen oli äitiysvapaan nippua nappa 8 kk. Ja menetti työnsä jos ei siihen palannu.

Näinhän se oli, hirvittää seurata nykynaisten kiittämätöntä asennetta. Heillä on kuitenkin mahdollisuus mennä töihin ja viedä lapset hoitoon tai jäädä jomman kumman vanhemmista kotiin hoitamaan.

Meillä ei mahdollisuutta ollut, lainojen korot on 18- 20 % eikä sellaista, kuin hoitovapaa, ollut., eikä yhteiskunta tukenut edes sitä vähää kuin nykyään. Jos jäi kotiin, työpaikalle piti sanoa hyvästit.

Milloin asuntolainoissa oli noin korkea korko?

☝️Tyhmä nykyihminen esittäytyy.

Voin typerystä valistaa, 1990-luvulla.

Vierailija
84/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tämä nyt meni mummojen kilpauhriutumiseksi, vaikka siitä ei ollut ketjussa kyse ollenkaan. Ei kannata sitten valittaa, kun kukaan ei tule vanhainkotiin katsomaan.

Vierailija
85/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lasten loma. Eikö se ole heidän päätös, jos teillä itsellä ei ole muuta suunnitelmaa? Voisit ottaa puheenjohtajan roolin itsellesi ja puolustaa lasten mielipidettä

On teinien oma päätös. Palaverit ovat kuitenkin painostavia, anoppi yrittää suostutella lapsia lykkäämään omia syyslomasuunnitelmia. Menkää kavereiden kanssa seuraavalla viikolla ja tulkaa nyt mumolaan. Puolustan lasten mielipidettä, mistä anoppi loukkaantuu.

Nyt tässä tulevassa palaverissa aionkin ottaa puheenjohtajan roolin, itse asiassa todeta jo ennen palaveria, ettei sellaista tarvita. Ilmoitamme lähempänä, tulevatko lapset vai eivät. Tätä ennen tietenkin pidämme ihan oma perhepalaverin. ;)  Mietin, onko liian kylmää kyytiä...

No ei ole kylmää. Lapset ei ole mitään paketteja, joita liikutellaan niiden tahdosta välittämättä - ensin kysytään lapsilta (teineiltä) ja sitten sovitaan tarkemmin mummon kanssa. 

Että oikein palaverin puheenjohtaja.

Kylläpä on nyt hienoa.

Toivottavasti anoppi ymmärtää yskän ja jättää perheen ihan omaa rauhaan.

En koskaan kehtaisi kohdella mieheni äitiä noin, mutta minä valitsisikin mieheni hyvästä perheestä.

Ja sain, koska minulla on käytöstavat, toisin kun apllä.

Kiitos, juuri tämä, kun valitsee puolison oikein saa myös ihanat isovanhemmat lapsilleen.

Hirvittäisi elää apn elämää ja inhottaisi olla tuommoisen naisen puoliso.

Onneksi vaimoni on fiksu ihminen.

Lueskelin näitä, ensimmäinen ajatukseni oli suunnaton sääli ap:n miestä kohtaan.

Hirveän akan on puolisokseen valinnut!

Onnea matkaan kaveri!

T. Kuuden lapsen osallistuva, vaikka välillä väsyttää, pappa.

Voi näitä on nykyään maailma pullollaan.

Nykynainen; on itsekäs ääliö, en lainkaan ihmettele, että baariin mentyä ympärillä pörrää koko kaupungin hetkeksi irtipäässeet miespolot. Miettikää kun kotona on despootti joka tappelee ja pitää oikein pöydän ääressä perheneuvotteluita.

Ei ihme, että ne meiltä vapailta naisilta kyselevät, että pääsisikö viereen ja vannovat, että akka ja kakarat jäävät heti jos vain suostumme.

Eihän me niitä tollojen akkojen jätteitä huolita mutta kyllä ne miehet ihan oikeasti säälittää.

Sanopa joskus niille vonkaaville miehille, että mies voi ottaa eron ihan ennen kuin etsii uuden naisen itselleen. En ymmärrä, miksi he heti haluavat uuden naisen, jos nainen ja lapset on niin hirveitä. Eikö heidän kannattaisi elää ihan itsekseen jonkun aikaa?

Vierailija
86/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän minä mummuna voisin kieltäytyä?

Pitää olla lastenhoitoon valmis 24/7/365, miniä oikein kehui, että hyvä kun pääsin just eläkkeelle kun lapsia alkoi tulla.

Olen vakavasti miettinyt rakkaan kotini myymistä ja muuttamista muutaman sadan kilsan päähän.

Muu ei taida auttaa.

Sama olen miettinyt, siis miten mummu saa kieltäytyä?

Kiva kuulla, että on muitakin mummuja, jotka ahdistuu kun aina pitäisi olla valmis hoitamaan pikkulapsia.

Minulla on ikää jo 66 v ja työuraa takana 43 v, en millään jaksaisi penskoja enää vahtia.

Täältä ilmoittautuu kans mummu jolle nuo lapsenhoidot on hirveää pakkopullaa. Onneksi minulla on ”huono selkä” joten katson lapsia, 2 kpl, korkeintaan n. tunnin pari kertaa kuukaudessa kun miniä käy lääkärissä/neuvolassa/kaupassa. Jos tekee kakaroita pitää ne itse myös hoitaa.

Minä en ole ilmainen piika enkä mikään aikuisten parisuhdelomien mahdollistaja. Vaikka miniä niin ensin kuvitteli. Jouduimme käymään keskustelun, poikani oli onneksi puolellani. Miniä on lapsia halunnut ja hoitaa itse lapsensa. Piste!

—-Ilmainen piika——

Entä kuka sinun lapsiasi hoiti silloin aikoinaan vai olivatko he niitä avainlapsia, joita oli paljon yhteen aikaan?

Itse ajattelen, että on ihanaa olla mummo!

Siihen aikaan piti viedä lapset hoitoon ja mennä itse töihin. Vaikka ei olisi halunnutkaan. Miksi nykyihmiset ei arvosta, että saavat nykyään valita myös kotihoidon, yhteiskunta ja lainsäädäntö mahdollistavat sen. Ennen oli äitiysvapaan nippua nappa 8 kk. Ja menetti työnsä jos ei siihen palannu.

Näinhän se oli, hirvittää seurata nykynaisten kiittämätöntä asennetta. Heillä on kuitenkin mahdollisuus mennä töihin ja viedä lapset hoitoon tai jäädä jomman kumman vanhemmista kotiin hoitamaan.

Meillä ei mahdollisuutta ollut, lainojen korot on 18- 20 % eikä sellaista, kuin hoitovapaa, ollut., eikä yhteiskunta tukenut edes sitä vähää kuin nykyään. Jos jäi kotiin, työpaikalle piti sanoa hyvästit.

Milloin asuntolainoissa oli noin korkea korko?

☝️Tyhmä nykyihminen esittäytyy.

Voin typerystä valistaa, 1990-luvulla.

Kas, tästähän me päästäänkin heti siihen, mitä ajoin takaa. 1990-luvulla oli jo olemassa hoitovapaa, ihan sinne lapsen kolmevuotissynttäreihin asti. Miksi tuo edellinen kirjoittaja sitten valehteli asiasta? Vai oliko asuntolainojen korot yhtä korkeita 1970-luvulla ja sitä aikaisemmin.

Vierailija
87/89 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lasten loma. Eikö se ole heidän päätös, jos teillä itsellä ei ole muuta suunnitelmaa? Voisit ottaa puheenjohtajan roolin itsellesi ja puolustaa lasten mielipidettä

On teinien oma päätös. Palaverit ovat kuitenkin painostavia, anoppi yrittää suostutella lapsia lykkäämään omia syyslomasuunnitelmia. Menkää kavereiden kanssa seuraavalla viikolla ja tulkaa nyt mumolaan. Puolustan lasten mielipidettä, mistä anoppi loukkaantuu.

Nyt tässä tulevassa palaverissa aionkin ottaa puheenjohtajan roolin, itse asiassa todeta jo ennen palaveria, ettei sellaista tarvita. Ilmoitamme lähempänä, tulevatko lapset vai eivät. Tätä ennen tietenkin pidämme ihan oma perhepalaverin. ;)  Mietin, onko liian kylmää kyytiä...

No ei ole kylmää. Lapset ei ole mitään paketteja, joita liikutellaan niiden tahdosta välittämättä - ensin kysytään lapsilta (teineiltä) ja sitten sovitaan tarkemmin mummon kanssa. 

Että oikein palaverin puheenjohtaja.

Kylläpä on nyt hienoa.

Toivottavasti anoppi ymmärtää yskän ja jättää perheen ihan omaa rauhaan.

En koskaan kehtaisi kohdella mieheni äitiä noin, mutta minä valitsisikin mieheni hyvästä perheestä.

Ja sain, koska minulla on käytöstavat, toisin kun apllä.

Kiitos, juuri tämä, kun valitsee puolison oikein saa myös ihanat isovanhemmat lapsilleen.

Hirvittäisi elää apn elämää ja inhottaisi olla tuommoisen naisen puoliso.

Onneksi vaimoni on fiksu ihminen.

Lueskelin näitä, ensimmäinen ajatukseni oli suunnaton sääli ap:n miestä kohtaan.

Hirveän akan on puolisokseen valinnut!

Onnea matkaan kaveri!

T. Kuuden lapsen osallistuva, vaikka välillä väsyttää, pappa.

Voi näitä on nykyään maailma pullollaan.

Nykynainen; on itsekäs ääliö, en lainkaan ihmettele, että baariin mentyä ympärillä pörrää koko kaupungin hetkeksi irtipäässeet miespolot. Miettikää kun kotona on despootti joka tappelee ja pitää oikein pöydän ääressä perheneuvotteluita.

Ei ihme, että ne meiltä vapailta naisilta kyselevät, että pääsisikö viereen ja vannovat, että akka ja kakarat jäävät heti jos vain suostumme.

Eihän me niitä tollojen akkojen jätteitä huolita mutta kyllä ne miehet ihan oikeasti säälittää.

Sanopa joskus niille vonkaaville miehille, että mies voi ottaa eron ihan ennen kuin etsii uuden naisen itselleen. En ymmärrä, miksi he heti haluavat uuden naisen, jos nainen ja lapset on niin hirveitä. Eikö heidän kannattaisi elää ihan itsekseen jonkun aikaa?

Juu ja tänä päivänä ne miehet voi jo ottaa miehenkin, jos akat on niin hirviöitä.

Ja lapset voi myös jättää tekemättä, niin ei tarvii mummojen itkeä, että oikein hoitoon pitäisi lapsen lapsia ottaa.

Vierailija
88/89 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, palaveri ohi. :D

Tuttu asetelma, anoppi ryysii ovesta sisään, ei vaivaudu edes tervehtimään kunnolla, vaan ilmoittaa hänellä olevan nyt suunnitelma lastemme syyslomaksi! On erehtynyt tullessaan asunnostamme, ei muistanut mikä meidän ulko-ovi on, kertoo taas jotain (asuttu tässä 10 v.). Ei tunnista mitään lastemme ulkotavaroita tai pihamme ulkonäköä, käy niin harvoin. Sanoin, että lomasta keskustellaan aikuisten kesken ensin, sillä hän painostaa tunnetusti lapsia kovaakin, jos pääsee suoraan puhumaan heille.

Teinien suunnitelmat eivät mahdollista nyt mummolavisiittiä, mihin anoppi tarjosi samantien ratkaisuksi teinien menojen peruuttamisen. Mies mielisteli äitiään ja sanoi, että otetaan lapset mukaan keskusteluun, jos he innostuisivat sittenkin mummolasta (eli anopin annetaan painostaa surutta). Väärin. Onneksi pitkä tuijotus riitti miehen suuntaan. Jouduin kertaamaan useamman kerran, ettei onnistu, en rupea perumaan teinien sovittuja menoja, enkä aio heiltä sellaista pyytää. He eivät ole ilmaisseet haluavansa lomallaan mummolaan. Anoppi oli suunnitellut vievänsä heidät kaupungin leikkipuistoon, lelumuseoon, sekä olisivat keskenään olleet lähipuistossa jossa hiekkalaatikko ja kiipeilyteline. :D Nuorin on 13-v.

Anoppi kulautti kahvit ja olikin jo kiire kotiin. Voivotteli, miten suunnittelemansa kivat asiat jää nyt lapsilta tekemättä. Totesi, että lastemme uintireissut ym. ovat sellaisia, joita tehdään kun ei päästä oikealle lomalle ja vanhemmilla ei ole varaa järjestää ulkomaanmatkaa. :D (Perheemme brutto 7500e/kk.)

Koville otti, ja viimeinen kommenttinsa kruunasi kaiken. Anoppi ilmoitti että hän varaa lastemme joululoman! Varaa_lastemme_jouloman itselleen. Ei Luoja, anna voimaa kestää tätä p4skaa.

Vierailija
89/89 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ilmoittakoon omat mielipiteensä ja jos eivät halua mummolaan mennä niin sitten eivät mene.

Itse sinuna en viitsisi olla moisessa "palaverissa" edes paikalla.

Mutta aina voit toki sanoa mummolle että: "ota tuo oma lapsesi mukaan, sehän on pelkkä tahdoton marionetti, saat ilomielin sen viikoksi hoitoon".

Mun on pakko olla palaverissa paikalla. Muuten mies antaa anopin painostaa lapsia. Ensin lahjovat yhdessä rahalla, jätskillä ym., jos tulette mummolaan kuten mummo tahtoo. Mies keksii syitä, joilla teinit voivat perua sopimansa reissut kavereidensa kanssa. Anoppi kertoo hänelle tulevan paha mieli, jos lapset eivät tule. Meidän lapset on niin empaattisia, että he suostuvat lopulta anopin ja isän tahtoon, ja luopuvat omista menoistaan. Mulle ilmoitettaisiin vain, milloin lapset lähtevät mummolaan.

Nytkin kun anoppi ei saanut tahtoaan läpi, mies on vihainen minulle. Tiuskii ja v ittuli jopa lapsille aiemmin, mihin puutuin. Molemmat, äiti ja poika voivat huonosti ja tavallaan olen sen aiheuttanut, mutta kestän kyllä. Lasten etu ohittaa kaiken muun. Maailmassa ei pärjää, jos suostuu manipuloitavaksi ja luopumaan omastaan, olemaan toisten viihdytysväline.  Itse oppinut kantapään kautta, ja sama ei todentotta valu meidän lapsiin, siitä pidän huolen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän