Miksi vanhemmat ei saisi kustantaa ajokorttia lapsilleen?
Erästä ketjua lukiessa aloin ihmetellä sitä kun siellä ainakin osa tuntui pitävän vääränä sitä, että pienistä tuloistaan haluaa säästää rahaa lapsen ajokorttiin. Miksi näin ei saisi tehdä? Eihän se teiltä ole pois jos joku säästää omista rahoistaan lapsen ajokorttiin.
Kyllä mäkin aion maksaa lapseni ajokortin ensi vuonna. Saa lapsi säästää kesätyöansiot ja lahjarahat siihen kun muuttaa muualle opiskelemaan. Silloin sitä rahaa tarvitsee. Itse ainakin haluan tukea lasta.
Kommentit (5)
Hyvä juttu 👍🏻 arvostan paljon vanhempia, jotka suostuvat ja pystyvät kustantamaan lapselleen ajokortin. Ymmärrän kyllä myös vanhempia, joilla on rahat tiukalla ja eivät aio maksaa ajokorttia. Ajokortti kuitenkin on useille nuorille bonus eikä välttämättömyys. Ja rahalle on muuta tarvetta. Itse olen yksinhuoltajaäidin lapsi ja en halunnut hänen rahojaan käyttää kalliiseen ajokorttiin ja maksoin sen siis omista säästöistäni.
Kuntoutustuella maksetaan ajokortti.
Totta kai vanhemmat maksavat ajokortin, jos suinkin pystyvät. En ole kuullut kenestäkään, jolle ei olisi maksettu. On kuitenkin aika ehdoton olla.
?