Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miten jaksan taas tukea ystävää?

Vierailija
24.11.2014 |

Hänen isänsä kuolinpäivä, siis vuosipäivä, lähestyy ja tiedän jo, millä tavalla sitä päivää tai viikkoa sitä ennen ja jälkeen vietetään: itkien, masentuen, soitellen minulle, miten on raskasta ja miten ei kestä jne. En jaksa enää kuunnella. Minusta täytyy kestää se, että vanhemmat poistuvat ajasta ikuisuuteen. Se on elämän kulku. Kuulostan kovalta, mutta näin koen. Surullinen saa olla, kun isä oli kovin rakas, mutta vähitellen täytyy koota itsensä ja muistella isää ilman masentumista ja viikon itkua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tästä in?

Vierailija
2/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on 7 tai 8 vuotta ja hänen isänsä oli silloin yli 70-vuotias. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tai 8 vuotta? O_o

Vierailija
4/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro terapiamahdollisuuksista

Vierailija
5/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo enää ole ihan tervettä? Kyllä itkeä saa mutta kyllä 8 vuodessa pitäisi jaloilleen päästä, ainakin yrittää.

Vierailija
6/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika.

Vierailija
7/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ehdotat että pidätte "itkuillan" jossa kaverisi saa itkeä ja olla surkea mutta muina päivinä asiaa ei jauheta? Ja muille illoilla mukavaa ohjelmaa, vaikka teatterissa tai elokuvissa käynti, kauneushoitola/hieroja yms.

Vierailija
8/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa minäkin suosittelen. Vaikka sinä oletkin ystävä, sinun ei tarvitse olla ystävällesi terapeutti.

Vierailija
9/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta muu osa vuodesta menee paremmin?

Vierailija
10/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa. Kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että kaikki kuolee joskus, vanhukset todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin.. Ei ole ollenkaan normaalia tuollainen.

Vierailija
11/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 6 vuotta sitten 36 vuotiaana. Olin 12. Kyllä itken vieläkin, ja pari kuukautta sitten itkin kaverille isäni syntymäpäivänä:(
Surullista jos joku ajattelee, kuten ap..

Vierailija
12/12 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän suree juuri silloin? Eikö isää ole ikävä muulloinkin yhtä paljon? Tuo surun ajoittaminen vaikuttaa kyllä rituaalinomaiselta toiminnalta. Olen itse menettänyt nuoren sisaren, ja muistan kyllä kuolinpäivön, mutta ei minun ikäväni helpota viikko sen jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä