Hei te hyvätuloiset hoitovapaalla olijat?
istä ne teidän hyvät tulot oikein tulevat, kun mun mielestä tuo kotihoidontuki ei ole mikään kovin hyvä. Ja muita tuloja mulla ei ole.
Kommentit (8)
Säästöt + pääomatulot. Ja tietysti miehen tulot myös, meillä on perheessä yhteiset rahat.
Mulla oli säästössä rahaa kun jäin hoitovapaalle, mutta koska hirvitti käyttää yhteiseen tulevaisuuteen ajateltuja (lue: talo) säästöjä normaalielämään, palasin töihin ennenkuin lapsi oli kaksi. Oli ihan kamalaa olla niin köyhä. Yhteiset tulot on siis se todellinen vastaus, jos kysytään, miten kotiäideillä on varaa shoppailla ja matkustella.
Niin eli siis hyvätuloinen kotiäiti on edelleenkin myytti, se on se mies joka on hyvätuloinen :D
Ja edelleenkään kotiäidit ei muka ole huonotuloisia?
Mitä sillä on väliä kuka ne rahat tienaa kun yhdessä on hyvä olla rikas ;)
Minulla on säästöjä, perintöä, pääomatuloja...ja varakas mies.
Pääomatuloista. Ja tietysti miehen ansiotuloista.
Olen hoitovapaalla, taitaa vierähtää näissä merkeissä kymmenen vuotta. Vanhemmat olivat hyvätuloisia, joten laittoivat mulle osakesalkun jo kun menin kouluun. Osinkotuloja sijoitin vanhempien avustuksella takaisin osakkeisiin ja lukioon mennessä olikin opintotukisalkku jo ihan hyvän kokoinen. Muuta opintotukea en sitten saanutkaan vanhempien tulojen vuoksi ja lapsilisätkin olivat jo päättyneet. Opiskeluaikoina menin jo töihin enkä nostanut opintotukea enkä lainaa vaan pärjäilin ansio- ja osinkotuloillani soluasunnossa. Valmistuttuani jatkoin osakesijoittamista osingoilla ja laitoin palkkatuloistani osan osakkeisiin ja osan asuntosäästötililleni. Ensimmäisessä työapaikassani tapasin mieheni, joka ryhtyi myös osakesäästäjäksi. Ehdin työskennellä kymmenen vuotta lähes täyspäiväisesti/täyspäiväisesti opiskelujeni loppuvaiheesta äitiysloman/hoitovapaan alkuun asti. Hoitovapaa on nyt sitten mennyt keskituloisen miehen ansioilla ja meidän molempien osinkotuloilla. Salkussani osakkeita hajautettuna 7 yrityksen osakkeisiin n. 80000 e, miehellä reilu 20000 e. Asumme uudehkossa pienehkössä, omakotitalossa pikkukaupungin laitamilla, pieni uusi auto, kesämökkiä ei ole, mutta molempien vanhemmilla on. Vähän enemmänkin noissa osakkeissa saisi olla. Voi olla, että yritän löytää jonkin osa-aikatyön kunhan nuo lapset vähän kasvavat. Jatkamme muuten edelleen sijoittamista pikkusummilla, mies ansiotuloistaan ja sijoittaa takaisin osinkotulojaan yhteensä n. 200 e/kk, minä laitan osinkotulojani n. 1000 euroa vuodessa osakkeisiin takaisin ainakin toistaiseksi. Voi olla, että keskeytetään sijoittaminen toistaiseksi kunhan nuo lapset kasvavat ja alkavat kuluttaa enemmän, nostetaan koko osinkotulo käyttöön ja matkustetaan perheen kanssa.
no mulla tulee ainakin pääomatuloja sellainen 80 000 euroa vuodessa
sillä pärjää oikein hyvin
Miehellä on hyvät tulot ja itselläkin aika paljon säästössä, joten melko normaalisti voidaan elää.