*****maanantaita MAALISKUISILLE*****
En löytänyt aloitusta, joten tässä tämä nyt tulee!
Vauvaksille paljon jaksamisia!!!!
Toivottavasti ei enää enempää huonoja uutisia tule maalismasuille!
Itsellä lapsivesipunktio tänään edessä ja jännittää tosi tosi paljon.
En tiedä, miten selviän Naistenklinikalle oksentamatta..
Olen aina kärsinyt aamuisin pahasta olosta ilman raskauttakin ja
lisäksi bussimatkat ( eli työmatkat joka päivä.. ) on olleet ihan tuskaa ilman raskauttakin. Nyt on siis täysin mahdotonta olla oksentamatta.
Pitäisi varmaan ottaa taksi, mutta koko kaupungin halki taksilla tulee aika kalliiksi. Miehen piti alunperin lähteä mukaan, mutta joutui viime viikolla olemaan niin paljon pois koulusta, että pyysin menemään kouluun. Jää muuten heti aluksi liikaa jälkeen. Ja jos tässä käy oikein huonosti niin sitten joutuu joka tapauksessa olemaan koulusta pois.
Tulen jossain välissä kirjoittelemaan kokemuksesta.
Pirriäinen rv 14+2
Kommentit (26)
pikaisesti ennen salkkareita...ja masu täynnä tortilloja..nam.
CAIUS;
nappi jää enempi huomaamattomaks jos virität napinlävestä kuminauhan nappiin asti..sillee se ei jää " lerpalleen" ja näkyy vähän huonommin kun vaan auki ollessa (kaikki keinot kehiin)..epätoivosta.
ONNI-IHME;
kas vain, kun on samat viikot ja päivät menossa niin on samat jomotkin :) täytynee siis uskoa että kuuluu asiaan, kun kerran sullakin on.
KAISUN_TYTTÖ;
täällä on toinen syömishäiriöstä kärsinyt/kärsivä..miten sen nyt ottaa. Kai kerroit nlassa sh:stä? Mut ainakin otettiin " erityistarkkailuun" joka jatkuu jonkinaikaa synnytyksen jälkeenkin - ettei syömiset lipee käsistä suuntaan tai toiseen. Huomattavasti rauhallisempi olo kun voi luottaa siihen että joku muukin tarkkailee tilannetta.
MASULI;
Sullako se onneton nla oli? Ihan järjetöntä...meillä otetaan hemoglobiini ja paineet ja valkuaiset ihan joka kerta. Toivottavasti pääset jonnekin muualle nlaan...eihän tollasta voi ees olla. järjetöntä!
Ääks, ihan just alkaa salkkarit, täytyy mennä täyttämään tuoppi vedellä ja jääpaloilla (musta on tullu hurja, vetelen ainakin 3-5 tuopillista jäävettä joka päivä 0,5l:n tuoppi siis), kauhee jano olevinaan kaiken aikaa.
Tappi ja Puksu taas
Verenpaineet taas laskeneet... Viimeksi jo oli aika alhaiset ja nyt taas vielä alhaisemmat. Oireina on huimausta ja silmissä sumenemista, kun esim joutuu seisomaan jonossa pitkään.
Neuvolassa todettiin, että seurataan tilannetta kuukauden päivät.
Mutta vauvelin sydänäänet kuuluivat hyvin, 146 tällä kertaa, kun viimeksi, kuukausi sitten jumputuksia laskettiin 169 minuutissa.
Saatiin myös alustavasti tieto ensimmäisestä (ja viimeisestä) neuvola-alan ultrasta, joka olisi reilun kuukauden päässä. Täällä päin kun ei ole tapana laittaa odottajia kuin yhteen ultraan, noin vkolla 18-20.
Aina se neuvolaan meno jännittää, mutta ihan hyvinhän tuolla meni.
Ja päivällä tapasin useita ihmisiä, jotka eivät tiedä, että odotan. Itse kuvittelen, että masu näkyy jo kilometrin päähän, mutta eipä näemmä näy; kukaan ei huomannut, että odotan!
Enpäs taida enää useammille kertoakaan (no, perhe, sukulaiset, työtoverit ja kaverit tietävät eli aika iso joukko), joten saakoot nämä vähän kaukaisemmat tuttavuudet huomata asian sitten itse ajallaan. Ihan mielenkiinnolla odotan kuka on ensimmäinen " ulkopuolinen" , joka huomaa, että masu on kasvanut :)
Maisamimi
rv14+2
Viikonloppu oltiin mökillä, ja tänään menin aikaisin töihin, joten en ole muutamaan päivään ehtinyt kirjoitella kuulumisia. Eilen yritin pikaisesti käydä lukaisemassa pinoa, mutta sekin jäi kesken.
Ja tänään olin tosiaan ultrassa, siellä se pikkainen kovasti pyöriskeli ja vilkutteli. Ja ei ollut kaksosia:) Koko vastasi viikkoja 13+3, ja tänään menossa 13, mutta ei muutettu kun heittoa niin vähän, niskaturvotus 2,3 mm normaali sekin, eli kaikki hyvin, ja nyt sitä voisi kai jo kertoakkin jollekkin, että meille tulee vauva.
No nyt täytyy lähteä laittamaan pikku ukko nukkumaan, se väsähti ihan täysin kun oltiin äsken uimassa, eikä se kyllä muutenkaan yhtään tykkää jos äiti on koneella.
T Petriina rv13+0
Ihan normaali elävä sikiö, kuten papereissakin lukee. " 2 jalkaa, 2 kättä, pää, kallossa ei mitään poikkeavaa ja vatsalaukku" . Nt 2,1mm ja verikokeiden tulokset yhteenlaskettuna ei tule mitään jatkotutkimuksia. Vastasi laskettua aikaa, ehkä hieman pieni, mutta ei alettu muuttelemaan päivämääriä.
Sydänäänetkin kuultiin, niitä ei oltu kuultu, koska kohtu on taaksepäin kallistunut ja istukka on edessä eli estää myös äänten kuulumisen.
Että sellaista täältä meiltä :)
Nyt hyvää yötä
t.Punkeli
Heissan kaikille!
Olen seuraillut maalismasujen vaiheita silloin tällöin. Nyt vasta innostuin itse mukaan, kun ensimmäinen ultrakäynti takana. Eli np-ultra oli tänään. Viikkoja piti olla kuukautisten mukaan 13+1, mutta vauva olikin oletettua pienempi, eli koko vastasi 12+2. Kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa. Löytyi pää, masu, kädet ja jalat, sekä sykkivä sydän. Niskaturvotus 1.1.
Uudestaan mennään sitten rakenneultraan ja siellä arvioidaan vielä kokoa ja viikkoja.
Onkos täällä muilla vaihtunut LA np-ultran jälkeen? Itse kuvittelin enemmänkin tilanteen olevan toisin päin, eli että vauva olisi saanut alkunsa noin viikkoa ennen kierron puoliväliä ja että raskaus olisi hiukan pidemmällä... Siksipä jäikin hiukan huolestuttaan, onkohan sittenkään kaikki hyvin? Jospa vauveli on jostain syystä -liian- pieni. Ihan tyhmäätietysti tälläinen huoli mutta mutta...
Neljättä nyt odotan, ja olen kyllä huomannut että mitä enemmän näitä raskauksia on, sen huolestuneemmaksi mammaksi muutun. Ekaa kun odotin, olin hyvin avoimin mielin, en pelännyt mitään...
Kiva oli huomata, että täältäkin löytyy niitä joilla on jo useampikin tenava =)
Pahoinvoiden meni pääasiassa heinäkuu ja melkein koko elokuu. Nyt on helpottanut huomattavasti.
tervehtäen Ostara4
Ekaan raskauteen en edes vertaile, se oli niin totaalisesti erilainen ja eka on aina eka. Tää raskaus on ollut niin samanlainen kuin viimeeks, joten siihen tulee verrattua.
Täytyy taas tsempata itseään ja yrittää ajatella positiivisesti.
-m-