Paljonko sinulle jää per/kk kaikkien kulujen jälkeen käteen?
Kommentit (33)
Noin 50 euroa jää kulujen jälkeen. Kuluja ovat siis asuminen, ruoka, vaatteet, liikkuminen ym. Saan suomalaisten keskipalkkaa, mutta asumiskuluni ovat keskimääräistä isommat (1600 e). Oma valinta.
Meitä on 3 ja käteen jää 600-800€ riippuu vähän onko autoveroja tai muita yllätyskuluja.
Kodinhoitotuesta maksan itseni ja pojan arkiset kulut, joten eipä siitä juuri mitään jää. Tosin olen tässä kerennyt olla vasta pari kuukautta kotona, joten ehkäpä on vara vielä kiristää.
T. Koti-isä
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:23"]
Säästöön jää kuukaudessa noin 300-400e. Ikää 20v
[/quote]
Haluatko tällä iällä jotenkin korostaa, että olet hyvin pärjännyt noin nuoreksi, vai mikä on iän merkitys?
n. 2000 €
Mies maksaa kaikki pakolliset menot.
Olen tyytyväinen tilanteeseen :)
Vuokran jne jälkeen tilille jää n. 450 euroa. Kaikki menee ruokaan, liikkumiseen, yleiseen elämiseen jne.
Pakollisten laskujen jälkeen jää 354€ kk ruokaan ja elämiseen.
äiti ja 2 teiniä.
En ole laskenut, mutta ei juurikaan jää. Kaikki saan toki maksettua. Ei harrasteta eikä matkustella. Mutta näin se yh:n arki menee.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:10"]En ole laskenut, mutta ei juurikaan jää. Kaikki saan toki maksettua. Ei harrasteta eikä matkustella. Mutta näin se yh:n arki menee.
[/quote]
Arvioi edes?
Minulle jää keskimäärin 1800 e/kk. Olen tyytyväinen.
Reilu tonni, tyypillisesti 1200 seutuvilla on tilillä rahaa päivää ennen palkanmaksua.
Kaikkien kulujen (asuminen, ruoka, laskut, vaatteet, matkustelu jne) jälkeen? Eli säästöön? Mulla jää säästöön noin 1000 €/kk.
Aika epämääräinen kysymys. Kyllä minun tilini on aina tyhjä, kun seuraava tili saapuu. Kuluja on juuri sen verran kuin on rahaa.
Mutta pakollisten laskujen jälkeen (asuminen ja laskut) haluan käyttörahaa vähintään 1300 e, jotta elän. Se on ok.
Äiti ja 2 vuoroviikkolasta
Niin ja olen ihan tyytyväinen. Toki enemmänkin voisi jäädä.
Nro 6
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:10"]En ole laskenut, mutta ei juurikaan jää. Kaikki saan toki maksettua. Ei harrasteta eikä matkustella. Mutta näin se yh:n arki menee.
[/quote]
Arvioi edes?
[/quote]
Riippuu kuukaudesta. Auton vakuutus kun on pakko maksaa. Onneksi vanhempanikin olivat yhtä tyhjätaskuja joten en ole parempaan tottunut. Pystyn toki säästämään "isompia" laskuja varten.
Yleensä tilillä ennen seuraavaa rahaa on noin 400e tilillä. En juuri tuhlaile ja olen ihan tyytyvinen tilanteeseen. Toisinaan harmittaa jos on mennyt enemmän rahaa ulkona syömisiin tai kahviloihin (vaikka en niissä juurikaan käy) Suurin rahareikä on asunto ja ruoka, nyt meni myös rahaa junalippuihin pohjoiseen
Kulujen jälkeen jää noin 20 euroa kuukaudessa, ei se raha ketään onnelliseksi tee.