Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ MARRASMURUT maanantaina ¤¤¤

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitanpas pinon, kun kerrankin satuin avaamaan koneen näin aikaisin.

Lapset ovat äänistä päätellen heräilemässä, joten ihan pikaisesti vain. Toisinaan yöt ovat todella hankalia tuon nukkumisen kanssa, joten nytkin tuli sitten herättyä, kun mies lähti ennen kuutta töihin. Asentoa on vaikea löytää, tavallaan joka paikaa kolottaa ja on huono olo. Kuitenkin väsyttäisi =(

Taitaa tulla sateinen päivä. Huomenna on esikoisen synttärit, joten tänään sitten leivotaan. Sikäli sade ei haittaa, mutta lasten takia pitäisi kyllä jossakin vaiheessa pihallekin ehtiä höyryjä päästelemään =o

Palailen myöhemmin, kun on taas pieni sopiva hetki.

Mukavaa viikonalkua murusille =)

TalviSalama + Tiitiäinen 31+4

Vierailija
2/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sateisesta Lahdesta!

Huonosti tuli nukuttua = (. Mies lähti eilen illalla taas töihin ja yskäinen esikko tuli siskon " nukutettuaan" viereen nukkumaan. Kun minä menin BB:n jälkeen nukkumaan, oli sänky pissassa. Esikko siis omaan sänkyyn ja itse lakanoiden vaihtoon. Tyttö heräsi sitten pari kertaa ja poika yski koko yön. Perjantaisen uinnin jälkeen taisi hieman itseään kylmettää...

Heräsivät ihan itsekseen nyt puoli seitsemän, vaikka kello olisi ollut soimassa vasta myöhemmin. Kerho olisi alkanut tänään, mutta pojalla silmälääkäri, niin tyttökään ei pääse, kun ei ehdittäisi hakea. Huomenna sitten! Tytöllä alkaa muskari tänään ja molemmilla on huomenna jumppa. Voipi vaan olla, että poika on ilman suurempia menoja tämän viikon, kun on tuo yskä.

Muuten ei ole viikolle paljon ohjelmaa, muuta kuin tuota kerhoilua ja alkavat harrastukset. Keskiviikkona yritetään ehtiä tivoliin, mikäli keli sallii.

Oma napa: Asukki on TOSI vilkas. Tuntuu jo maha täydeltä ja pituus loppuvan. Jos huonosti istuu, niin alapäässä vihloo ja ylhäällä taas on kylkiluut helisemässä, kun kaveri takoo. Mies silitteli mahaa koko viikonlopun ja naureskeli, kun maha hyppi omiaan. Tämä kaveri on myös nyt alkanut hikata. Nimeä on mietitty ja tavaroita jo hankittu. Haluaisin sellaisen hienon sitterin, jossa on niitä leluja ja musiikkia ja ehkä keinukin samassa...Niin ja pinnasänky on hankkimatta.

Mutta nyt tytölle vaatetta niskaan. MSN: sivuilla kuulun marrasmasuihin, mutta enemmän tykkään täällä kirjoitella.

Effica, V, P, ja Pyry-Aapeli 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin.

Huonosti on nukuttu täälläkin. Näin unta hirvikäroäsistä, jotka pitivät tietysti hereillä. Jalat, erityisesti pohkeet kramppaavat, maha-asukas tuuppi yöllä ja kaiken kukkuraksi on flunssa iskemässä - kurkkua kutittaa. Juuri pääsin töihin ja nyt alkaa olla sellainen olo, että taidampa lähteä kotiin saman tien. Väsyttääkin tietysti niin vietävästi jo pelkästään tuon huonosti nukutun yön takia.

Esikoinen edelleen viettää kuivia öitä. Viime yönä kävi jopa yksin pissalla. Taitaa olla kohta viikko tätä luksusta, menee jo laskutkin sekaisin.

Taidampa käydä napaamassa kupin teetä ja soitella kahdeksan jälkeen sinne kelaan, josko saisi sen äippäraha-asian hoitoon.

Viljonkka74, 29+6 (Huomenna 30 täynnä, JEE!!!)

Vierailija
4/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

lupasin torstaina tulla kirjoittamaan neuvolakuulumiset, mutta on muka ollut niin " kiireistä" etten ole ehtinyt. Paino oli noussut huimasti, n.700g per viikko, hemoglobiini 115 ja verenpaine 130/80. Eli kaikki suht kunnossa. Ja se sf-mitta, joka mua mietitytti, oli 29 eli mmikään paha vaikka aika yläkäyrillä onkin.

Vauva tuntuu tosi rauhalliselta, liikkeitä tulee suht harvakseen, ei potkuja juuri ollenkaan vaan enmmänkin möyrimistä ja asennon vaihtoja. Oon alkanut jo vähän huolestua, että kai vauvalla kaikki hyvin, sillä 2 edellistä maha-asukkia ollut erittäin vilkkaita ja tää onkin sitten super rauhallinen.

Muutenkin mulle tullut kaikenlaisia pelkoja, että onkohan vauva ihan ok, selviääkö se synnytyksestä, selviänkö itse, ei kai ole napanuora kaulan ympärillä jne. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia?

Pakko aloittaa työt eli lisää myöhemmin.

onna

Vierailija
5/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen saatu kouluun ja nuorimmaisella nenä vuotaa, toivottavasti ei ole flunssa tulossa. Sai viime viikolla rokotuksen ja terkkari sanoi, että voi kahdenkin viikon päästä nousta kovakin kuume.

Itselläni iski viime keskiviikkona kamala korvasärky ihan tosta noin vain ja kävin näyttämässä lääkärille ja totesi korvatulehduksen ja sain lääkekuurin. Yöllä särky oli ihan järkyttävä ja soitinkin sairaalaan mitä lääkettä voin ottaa kun panadoli ei auta, oli siellä vain, että voi voi koita pärjätä. Seuraavan päivänä taas lääkäriin huuhdottiin ym taas yö valvottiin kauhea särky, ohje ime jääpalaa... Onneksi pe lääkäri laittoi lähetteen korvaklinikalle ja mulla oli tosi paha korvakäytävän tulehdus ja nyt on ravattu kolme päivää siellä ja heti sanoi, että voit ottaa panacodia se on ihan turvallista myös raskaana olevalle.

Ah autuutta kaksi nukuttua yötä!! Paitsi viime yönä oikea lonkka ihan tulessa hyvä, että pystyin kävelemään aamulla.

Sen siitä saa, kun kehuskelee ettei ole mitään kremppoja ollut....

Toi korvakäytävä juttu voi liittyä raskauteen ja limakalvoturvotukseen, kun korvalääkärin vaimolla molemmissa raskauksissa sama tulehdus, niin toinen lääkäri totesi, että on kuullut kyllä poskiontelontulehduksista, no mulla oli viime raskaudessa todettu poskiontelontulehdus saman päivänä, kun meni lapsivedet.

Vauvalla varmaan kaikki hyvin, pääsen neuvolalääkäriin vasta ensi viikolla. Väliä oli viisi viikkoa.

Jatkoja kaikille,

Saarimar 28+3

Vierailija
6/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli kiireinen viikko etten ole ehtinyt kirjoitella enka lukea. Tasaisesti taalla mennaan, vointi hyva. Valilla maha on NIIN pinkea ja raskas. Olo on todella valtava, kauhistuttaa ajatella kuinka isoksi sita tassa viela kasvaa. Parisen kuukautta viela olis...

Katselin just omia ennen raskautta vaatteita ja kylla ne niin barbinvaatteilta nayttaa. Kuinka muka ikina olen noihin mahtunut.

Esikoisen koulu alkaa tiistaina, sinne sitten koko perheen voimin ja kameran kanssa. Uskomatonta kuinka aika menee nopeasti.

Kuinka pitkaan te muut aiotte olla toissa?

Huoli on sellaista jokapaivaista arkea kun on lapsia. Ja lasten kasvaessa ei ne huolet mihinkaan havia ne vaan muuttuu :)

Hyvaa alkavaa viikkoa kaikille.

Pitaisko laittaa veto pystyyn etta koska eka marrasmuru syntyy.

Vierailija
7/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika eskarissa ja tyttö halus takas nukkuun syötyään aamupalan, saattaa nukkua jopa siihen saakka kunnes pitää lähtee veljee hakemaan.

Täällä yöt menee vessaan heräillessä, kylkeä kääntäessä ja välillä pitää potea paikkojen puutumista, tätä se onki sit loppuun saakka mikäli menee niinkuin edellisissäkin raskauksissa...sitten ne heräilyt vaihtuukin yösyöttöihin kun vauva syntyy.

Tuosta vedosta kuka synnyttää ekana, jompikumpi niistä varmasti joilla on vauva ollut miltei tulollaan jo hyvän aikaa.

Täällä saa alkaa odottaan vauvaa syntyväksi vasta kun viikkoja 41 kasassa, kovista supisteluista ym huolimatta. Lähtis vaan ite tuleen, ettei tarvis käynnistellä ja olla sairaalassa niin kauaa kun viimeks ennenku lähti synnytys käyntiin.

Tuuli

Vierailija
8/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu täälläkin ja uusi kremppa havaittu -aivan järkyttävän kipeät peräpukamat! Onko muilla samaa vaivaa? En ole koskaan ennen vaivasta kärsinyt ja siksi tämä tuli nyt niin yllättäen ja tuntuu kamalan epämiellyttävältä.

Muuten täällä kaikki on ok -vielä tämä viikko katsellaan lomalla ja sitten varmaan yritän töihin paluuta.

voimia päiväänne!

Remu

Vierailija
9/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello!

Vettä tulee taivaan täydeltä ja lenkille pitäis lähteä koiran kanssa. Onneksi sekään ei viihdy kauaa ulkona kun sataa, pääsee emäntäkin helpommalla. =)

Eipä tajunnu mies pyytää anteeksi eilen. Mykkäkoulu loppu, mutta en mä ihan helpolla meinaa sitä päästää. Pian on tiedossa kaikki joulujuhlat, sopivasti kun meillä lähestyy laskettu aika. Saa nähdä kuinka käy. Mies on tietysti juhlimassa kun tulee lähtö. =(

Vaunutkin on vielä hankkimatta, patja pitää ostaa pinnikseen ja sit sellainen pehmeä reunuste. Plus sit kaikkea pientä mukavaa. Miehen haluaisin kuitenkin mukaan vaunuostoksille, mutta kun hällä on niiin kiire, hyvä jos jouluksi saatais vaunut. Ei muuten mitään, mutta jos ei löydy sellaisia kun haluaa liikkeestä ja pitää tilata, niin eikö toimitusaika voi olla monta viikkoa? Ei oo helppoa! Miehet kun ei ajattele samalla tavalla kun me naiset...

Vesisade loppu hetkeksi, äkkiä koiran kanssa lenkille...

rusina rv 28+4

Vierailija
10/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne tosi harvoin mutta lueskelen kuulumiset joka päivä. Mulle siis kolmas tulossa pienillä aikaväleillä. Kaikki mennyt ok:sti mutta on tämä raskaus ollut kyllä siinä mielessä erilainen, että aina vaan väsyttää. Ja tulee sellasia heikotuksia, joko alhaisesta hempasta/verenpaineesta/verensokerista johtuen. Eilenkin tuli yhtäkkiä kylmä hiki ja oksettava olo kun touhusin niin paljon koko päivän enkä ollut ihan normaaliaikoihin ehtinyt syödä/riittävästi. Nytklin täällä töissä koneella tuntuu että heikottaa. Ja söin kuitenkin aamulla puolikkaan banaanin ja Bran Flakesia. Muutenkin tässä raskaudessa enemmän supistelee. Mitään kipeitä suppareita ei ole ollut mutta harjoitustyyppisiä tulee vähän väliä. Aiemmissa raskauksissa näitä tuntemuksia tosi vähän. Mutta kai tämä raskaustahti ja kova touhuaminen kotona lasten kanssa väsyttää enemmän.

Olen nyt viikoilla 27+6. Vauva on potkinut tosi vilkkaasti, nyt pari päivää ollut rauhallisempi. Mulla oli pari viimeistä viikkoa hirveän hankala saada ruokaa mahtumaan mahaan mutta nyt näyttäis paremmalta, oiskohan vaavi kääntynyt jotenkin eri tavalla.

Mukavaa maanantainjatkoa kaikille!

Vierailija
11/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä sitten perjantaina saanutkaan siivottua...eli se on edessä tänään, sillä torstaina on tulossa vieras ja jossakin vaiheessa tätä viikkoa vielä tytön kaverikin meille kylään koulun jälkeen. Työnsarkaa riittää...

Peräpukamat täällä on taas tuloillaan. Vähän tulee jopa vertakin jo. Ärsyttävää, niitä on jo aiemmin hoidettu useaan kertaan hirttämällä, mikä ei ole kyllä ollenkaan kiva juttu jos siihen rääkkiin joutuu vielä kerran...

Omaa synnytysaikaani tässä povailen itsekin. Esikoinen syntyi tarkalleen laskettuna päivänä, kuopus meni 12pv yli ja olisi ilman rajua sisätutkimusta mennyt varmaan sen 14pv. Täältä voi siis tulla ihan mitä vain tällä kertaa, ellei sitten mene ison koon tai selkäkivun pahenemisen vuoksi käynnistykseen...no saapi nähdä. Enää en kyllä takuulla suostu siihen, että odotellaan vaan ison vauvan syntymää...kaikessa rauhassa. Täytyykin neuvolassa kysellä, milloin mahdollisesti pääsee sinne kokoarvio ultraan.

Perjantaina minulla olisi neuvolakäyntikin. Ihan kiva juttu. Pian pääsee käymään vähän useamminkin kun noita viikkoja alkaa kertymään ihan mukavasti.

Olo on raskas. On vaikea hengittää, oikea jalka temppuilee. Siinä on särkyä ylhäältä alas saakka ja pettämisen tunnetta ollut eilisestä lähtien. Oikean puolen SI-nivelessä tuntuu pistävä kipu. Saa nähdä, miten loppuviikosta taas sujuu käveleminen vai sujuuko ollenkaan.

Kumarruin tänä aamuna kenkiä jalkaan laittaessani vähän liian syvään ja kylläpä sattui tuonne alavatsaan. Vauvan pää siellä varmasti otti vastaan. Eilen illallakin tuli mojova repäisykipu kylkeä kääntäessä, enkä sitten koko yönä uskaltanut hievahtaakaan. Tällaista pikku krempppaa siis tulee koko ajan ja olo on niin kankea ja iso ettei tosikaan.

Tässä pähkäilen, että kehtaanko vielä laittaa AMK-hakupaperit eteenpäin, vaikka olen tässä vaiheessa jo raskaudessani. Pitäisin tietenkin välivuoden ja aloittaisin opinnot tammikuussa 2008...olisi vaan niin kiva, että olisi opiskelupaikka tiedossa jo valmiiksi...pääsykokeet olisivat vasta 31.10. tai 1.-2.11. eli tiukoille menee.

Kanelisokeri 29+2

Vierailija
12/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa auttaisiko näihin jalkoihin mikään? Yritän vielä jaksaa töissä, istumatyötä siis teen. Pitäisikö soittaa neuvolaan ja kysyä, että mitä suosittelee? Todella ikävä olo olla töissä, kun jalat on tönköt ja hyvä kun kengät saa jalkaan tungettua. Muuten olo hyvä ja pikkuinen liikkuu paljon.

Hyvää vointia kaikille marrasmuruille!

Johku rv 30+6

Vierailija
13/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tällä hetkellä näyttää tyttö tuolla leikkivän rauhassa itsekseen, mutta kunhan tässä kirjottamisessa pääsen vauhtiin, niin eiköhän tule pyytään mukaan leikkeihinsä.

Eilisillasta lähtien vatsassa on ollu aika hiljasta, vaikka sain kyllä aamulla mehulla pienen liikkeelle. Öisin on alkanu ihan tosissaan vaivaan selkä- ja kylkikivut... nyt voin siis nukkua vain oikealla kyljellä maaten ja silloin saattaa vaivata tuo vatsan vihlonta sillä puolella. Mulla tuntuu myös maatessa kaikkein eniten liitoskivut (kai ne sitä on). Viime yönä meinasin jo hermostua, kun ei millään keinolla löytynyt sopivaa asentoa... muuten ois kyllä uni tullu.

Okei, nyt tyttö hermostuu... jatketaan myöhemmin.

Sarafan rv 29+4

Vierailija
14/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina lähdimme vihdoin ostamaan sitä isompaa autoa. Auto vaikutti tosi hyvältä, kulki kivasti, siisti sisältä eikä mitään lommoja tai tms. Ajelin hyvillä mielin kotiin lapsen kanssa, kunnes pysähdyin tankkaamaan. Tankilta lähtiessä auton mittaristo ei enää toiminut. Yksikään viisari ei värähtänytkään. No soittelin miehelle, että tämmönen vika sitten. Liian hyvältä se auto vaikuttikin.. No kotimatkalla meinasin ajaa vielä hirven päälle, mutta onneksi ajoin varmaan hitaampaa kun oli sallittu, koska nopeusmittari ei toiminut. Kotiin kuitenkin päästiin. No sunnuntaina lähdettiin sitten mummolaan. Autosta alkoi hyytyä sähkölaitteita toisensa jälkeen. Lopulta hyytyi koko auto. Siinä sitten lapsen kanssa odoteltiin kyytiä hakemaan tien varresta. Uusi käytetty automme ei siis kestänyt edes yhtä päivää. Niinpä otimme yhteyttä myyjään. Viemme tänään auton huoltoon ja selvitämme vian. Jos on joku suurempi remontti edessä niin auton hintaa pudotetaan tai myyjä maksaa huollon. Viimeisenä vaihtoehtona puramme kaupat. Tutkin jo eilen lakipykälät, jonka perusteella näin toimitaan. Kyllä suoraan sanottuna V.....aa! Sanoin miehellä että tämä on meidän ensimmäinen ja viimeinen volvo.. onneksi ei ehditty vielä myydä entistä autoamme, joten ei ihan autotta tarvii olla.

Onneksi masussa on kaikki hyvin ja olokin on fyysisesti parempi. Tosin jos autoon uppoaa vielä enemmän rahaa niin vauvalle ei hirveästi mitään enää ostella :( no, ehkä jotain pientä.

Nyt taas pyykinpesuun..

Vierailija
15/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä edelleen todella karsea nuha olo.

Tuntuu että poskiontelot ovat jatkuvasti aivan täynnä...

No onneksi on huomenna se neuvola ja verikokeet niin pyydän sit samalla sen pika crp jos siinä joku tulehdus sitten sattuis näkymään...

Se huominen sokerirasitus kyllä jo hieman arveluttaa että mitäs se nyt näyttää,toivottavasti nuhaisuus ei vaikuta tuloksiin.

Kuumetta ei ainakaan vielä ole toivottavasti ei tulekkaan,viime yönä ei paljoa nukuttu kun nenä niin tukossa että noja tuolissa löhösin klo:01 lähtien että henki kulki jotain kautta.

Nyt sitten väsyttäis,mutta ei auta kun oon kotona 4v tytön kanssa ja isäntä on jollain kurssilla.

Mutta eiköhän tääkin päivä mene ihan ok loppujen lopuksi ja onhan meille tulossa poikkeen myös nuorimman lapsen kummitäti tänään pikaiseen.

Mutta nyt vuoroa toisille!

Rv 29+0

Vierailija
16/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas välillä kirjoitus puuhissa. Luettua tulee joka päivä mutta jää aina tuo oma kirjoittelu vähemmälle.

Täälläkin nukuttu todella huonosti jo pitkään =o/ joka paikka särkee on paha olo ja asentoa ei löydy millään. Joku valitteli jalkoja itse käytän hirudoid fortea jalkoihin ja auttaa ainakin minulle eikä ole mitään estettä käyttää raskauden aikana. Töissä kannattaa ehdottomasti pitää tukisukkia, itselläni ei ainakaan jalat turvonneet tukisukissa. Itse olen jo jäänyt sairaslomalle kun pitkä työmatka laittaa kovasti supistelemaan. Nyt kyllä supistelee muutenkin ei tarvitse edes tehdä mitään ihmeellistä, onneksi ovat kuitenkin kivuttomia ja lääkärineuvolassa kohdunsuu oli kiinni ja muutenkin kaikki hyvin. Huomenna taas neuvola käynti, verenpaineet olleet vähän alhaiset samoin HB, mutta katsotaan miten huomenna =o)

Nyt kahville ja odotellan lapsukaisia koulusta =o)

Ilta_tähti rv 30 jotain ( mennyt jo laskuissa sekaisin =o) )

Vierailija
17/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nyt on vaan kotikonsteja ja tietenkin on hyvä selvittää, ettei turvotus johdu mistään ikävästä. Mutta tosiaan, mä käytän sitä jyväpussi pakkaseen taktiikkaa välillä ja esikoista odottaessa oli tukisukat käytössä... aamulla jalkaan ennen sängystä nousua ja iltasella pois... ei oo kyllä kivaa, mutta ne kyllä oikeesti auttaa. Koita jossain välissä sitten nostella niitä jalkoja ylemmäs koholle, ihan työpäivän aikanakin (kahvitauolla?).

Vierailija
18/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä nukuttin yö hyvin vaikka jossain vaiheessa kun nukuin kyljelläni heräsin jalkapalloharjoituksiin. Nyt sain saman tien unen mutta kyllä se välillä on aika vaikeata....

Kävin tänään katsomassa Sokoksella vauvalle toppahaalaria, mutta vaihtoehot olivat tasan vaaleanpunainen tai sininen. Olis kiva ostaa joku neutraali perusväri mikä sopisi kummallekkin tytölle ja pojalle.

joku kertoi niistä omista peloistaan kyllä mäkin välillä aina mietin kaikenlaista, ja jotenkin synnytys pelottaa kun esikoinen syntyi vihreästä vedestä oli kyllä viikon yli lasketun ajan. Nyt kun laskettu aika lähestyy ajattelin asiasta puhua neuvolan tätille, VAADIN käynnistyksen....täytyy kyllä ola kova luonne että ne suostuu....

Muuten odotellaan rauhaisasti:)

Vierailija
19/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihteeksi täälläkin nukuttu älyttömän huonosti. En tiedä mikä tuota esikoista vaivaa, mutta eilen illalla heräili suurin piirtein vartin välein itkemään klo 21 eteenpäin... Meni klo 20 nukkumaan, eli tunnin nukkui rauhassa. Ja sitten se kitinä alkoi. Ihan niin kuin vauva... Ja toinen tulossa, jee... Piti tuota elämäänsä siihen saakka että me mentiin miehen kanssa nukkumaan klo 23 kieppeillä, sitten heräsi oikein kunnolla itkemään, mies sai hänet vielä rauhoitettua mutta sitten just kun oltiin nukahdettu niin alkoi taas itku... Siinä vaiheessa otin pojan viereen, vaikka tiesin että siinä menee mun yöunet... Poika pyörii ja kierii ja höpöttelee unissaan niin, ettei tosikaan. Ei silloin yöllä osannut sanoa, että mikä on hätänä, eikä myöskään aamulla. Ei kuitenkaan itkenyt enää viereen päästyään, joten ei varmaan mikään paikka ollut kipeä tmv.

(.): vauva on edelleen aika laiska liikkeissään. Toki huomaa että hänellä alkaa jo kokoa olemaan, eli liikkeet ei ole enää mitään heiveröisiä. Mutta ei niitä kovin paljoa tule. Ja yhtään en osaa sanoa, että miten päin vauva majailee, kun liikkeet tuntuu samanlaisina välillä kyljissä, välillä navan kohdalla ja välillä ihan alhaalla. Kun nyt tajuais asettua pää alaspäin!

Mulla on turvotukset paukahtaneet todella kovasti päälle, sormuksia ei voi kuvitellakaan sormiin, eikä sukkia jalkoihin. Kengistä mulle sopii tasan kahdet. Ja koko ajan tuntuu ikävää kihelmöintiä etenkin jaloissa. Verenpaineet olleet kuitenkin koko ajan alhaalla, joten ei kai tässä sen puoleen hätää.

Miesten juomisesta on näköjään viikonloppuna ollut puhetta, meillä ei onneksi sitä ongelmaa ole. Kyllähän tuo saunakaljan juo ja sitä rataa, ikinä ei kuitenkaan kahta annosta enempää juo samana iltana (kotona). Yleensä menee 2 kaljaa pe ja 2 kaljaa la. Ikinä ei ole kotona ollut humalassa ja noita humalaan juomisia ehkä 1-2 vuodessa. Viimeksi oli huppelissa puoli vuotta sitten kun juhlivat joukkueen kanssa sarjanousua... Ja baareissa ei myöskään kulje. Mutta mies tietää että mulla on tosi tiukka suhtautuminen asiaan: alkoholisti-isän tyttärenä tiedän, mitä se viina pahimmillaan perhe-elämälle tekee. Siihen tilanteeseen en lapsiani aio ikinä altistaa! Mieskin onneksi siis samoilla linjoilla ja sallii mulle myös vähän " ylireagointia" asiaan, taustat tietäen. Eli mieluummin mun tunteitani säästelläkseen lähtee työpaikan/joukkueen juttuihin omalla autolla (vaikka olen monta kertaa sanonut, että luotan hänen arvostelukykyynsä täysin). On se kultainen :)

Viikonloppuna kyläiltiin vauvaperheessä ja ekaa kertaa huomasin sen, että multakin sitä maitoa heruu jos vain tilanne sitä " vaatii" . Eli kotona huomasin rintsikoiden olevan rinnanpäiden kohdalta ihan maitoiset :) Oli vissiin hormonit alkaneet hyrrätä lähes vastasyntynyttä vauvaa pidellessä. Oli se vauva vaan niin pieni! Vaippaakin vaihdoin ja vaatetta ja totta tosiaan oli vaikeaa... Vaikka ei siitä kuitenkaan _niin_ kauaa ole, kun viimeksi olen tuon ikäistä hoitanut!

Mutta eipä kai nyt muuta... Johan tuossa olikin :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Marrastoive rv 32+1

Vierailija
20/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoista odottaessa painoarviossa ihan lasketun ajan tietämissä. Tarkoitus oli päättää arvion perusteella, että käynnistetäänkö vai annetaanko raskauden vielä jatkua. Ja koska tulos oli 3,7kg (ultraten ja käsikopelolla), niin annettiin jatkua... Kun eihän normaalikokoista vauvaa ole tarve saada mahasta äkkiä pois. No, poikahan oli sitten kilon painavampi, onneksi ei kuitnkaan mennyt kuin 5 päivää yli.

Tässä raskaudessa mulle tehdään taas se painoarvio, joka siis totta tosiaan on vain arvio, ihan lopussa. Mutta näillä näkymin (jos neuvolalääkärin sanaan on luottaminen) synnytys tullaan käynnistämään joka tapauksessa heti lasketun ajan jälkeen. Ihan siksi, että kun edellinen arviokin heitti kilolla, niin ei tohdita päästää kovin yliajalle. Tämäkin vaihtelee kuitenkin tosi paljon eri puolilla Suomea, siskolla ei ollut puhettakaan käynnistyksestä OYS:ssa, vaikka eka lapsi oli ollut saman kokoinen kun mun esikoinen ja toisenkin painoarvio oli yli 4kg. Annettiin siis mennä niin paljon yli kuin vain meni, vauva syntyi rv 41+2. Hyvin onneksi meni, mutta itse en olisi kyllä kestänyt odotella noin kauaa ja miettiä, miten helkkarin isoa vauvaa pitää lähteä pukertamaan... Kun tosiaan ne arviot on vain arvioita!

Nyt meinaan olla itsekin tosi tiukkana ja vaatia sen käynnistyksen!