Parhaat halppis-rasvat naaman rassaukseen
Laitetaan vinkkejä edullisista kasvorasvoista ja öljyistä. Max. 5-10e purkki. Hyvä saatavuus plussaa. Tiedän että jotkut vannoo sen Nivean sinisen nimeen, mutta onko se hyvä? Tiedän että siinä on mineraaliöljyä. Käytin viime talvena pahimmilla pakkasilla rasvaa jossa oli sitä myös ja iho oli tosi hyvä eikä yhtään kuiva.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Bio Richin vitamiinivoide.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bio-rich-vitamiini-300-ml-varta…
"valmistusmaa Suomi"
Vierailija kirjoitti:
Lumenesta suuri osa valmistetaan Suomessa, joten sen käyttäminen tukee lujasti suomalaisia työpaikkoja. Lumene on erittäin suosittu sarja Japanissa.
Mutta niinhän se on, että kaikki sarjat eivät sovi jokaiselle.
Lumene on laadukas ja hyvin tehty kotimainen tuote, mutta totta tuo, että suomalaiselle ostajalle alkavat juuri sen voiteet olla kohta liian kalliita.
Lumenen meikeissä voi edelleen tehdä edullisiakin hankintoja.
Lumenen arvostus tipahti kyllä kun mainoksessa on tumma, jonka ihotyyppi on aivan erilainen kuin ohut suomalaisiho. Ehkä ne on laskenut että muille on suuremmat markkinat.
Kukin kukaronsa mukaan. Itse ostan ison sinisen muovipullon Nivea. Latain sitä naamasta varpaisin asti, toimii minulla. Talvella ohitan naaman ja laitan kyllä naamaan niveaa,mutta sinisetä peltipukista. Naamani pesen Livi saippua. Sen jälkeen illalla viellä pyyhin naaman kasvovedellä.Halvinta kuloinkin ostan mitä saa S-ketju.Yökis en naamaani rasvaa,ritä tuo kasvovesi.Nuori polvi on siirtynytTäysin Lidin kasvojen hoito tuoteet,kuin shampoot ymm. Sanovat toimivat heillä iholla.Ei hinta ja merkki takaa laatua. Jokaisen iho on erinlainen. Hintavissa tuoteissa vain se merkki maksaa.Kun jotkut uskovat merkki tuoteet,oli kyse iho,tai vaate tai vaikkapa astiat.
Ehdottomasti plussaa HAJUSTEETTOMUUDESTA ja valmistusmaa SUOMI/EU. En ole mikään hajusteherkkä yleisesti ottaen, mutta olen huomannut, että monet hajustetut voiteet saattavat ärsyttää ihoa. Ihotautilääkärien mukaan ne ovat kasvotuotteissa merkittävä ihoa ärsyttävä ainesosa. Siksi ihmettelen miksi melkein jokainen kasvovoide pitää hajustaa.
Vierailija kirjoitti:
Lumenea tarjouksesta
Lidlin ne pienet lasipurkissa olevat rasvat on hyviä, maksaa alle 4e purkki ja on riittoisaa. Minulla on sitä, jossa on sininen kansi.
Lidlin voiteissa on sheavoita, butyspherum parkii butter jolle voi herkistyä jos on allergista tyyppiä.
Avene Xera Calm apteekista, sopii kuivalle, herkälle, atooppisellekin iholle. 200 ml purkki maksaa noin 25 euroa, mutta yleensähän voiteet myydään 40-50 ml purkeissa, joten on riittoisa ja siihen nähden ihan edullinen.
https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-xeracalm-a-d-cream-200-ml-57504
Cerave Facial Moisturizing Creamista tykkään myös: https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-facial-moisturising-lotion-52-…
Täällä mainittu The Ordinaryn voide ei mielestäni ollut kummoinen, ei imeytynyt hyvin ja rullautui pois meikin alta.
Lidlissä on monenlaista, usein myös vaihtuvia viikkotuotteita.
Sopivat erilaisille ihoille.
Joku Cien-voide oli voittanut kilpailussa, arvioitiin parhaaksi päivävoiteeksi.
Nivea on myös hyvä; Nivea Soft tai Nivea Care, jos se perinteinen peltirasiatuote on liian rasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenea tarjouksesta
Lidlin ne pienet lasipurkissa olevat rasvat on hyviä, maksaa alle 4e purkki ja on riittoisaa. Minulla on sitä, jossa on sininen kansi.Lidlin voiteissa on sheavoita, butyspherum parkii butter jolle voi herkistyä jos on allergista tyyppiä.
Monille muillekin voiteiden ainesosille voi herkistyä. Tuotteesta riippumatta.
Henk koht tykkään herkän ihon sensitive -sarjoista, jotka eivät kirvele edes silmissä.
Näitäkin on Lidlissä ajoittain. Eikä kaikki sensitive -tuotteet ole kirvelemättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Avene Xera Calm apteekista, sopii kuivalle, herkälle, atooppisellekin iholle. 200 ml purkki maksaa noin 25 euroa, mutta yleensähän voiteet myydään 40-50 ml purkeissa, joten on riittoisa ja siihen nähden ihan edullinen.
https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-xeracalm-a-d-cream-200-ml-57504
Cerave Facial Moisturizing Creamista tykkään myös: https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-facial-moisturising-lotion-52-…
Täällä mainittu The Ordinaryn voide ei mielestäni ollut kummoinen, ei imeytynyt hyvin ja rullautui pois meikin alta.
Lisään vielä yhden tuotteen: L300 Revitalizing Night Cream. Ostin tämän vähän läpällä Tokmannilta, kun tuotesarja oli alennuksessa, mutta tämähän olikin hyvä tuote. Olen tykännyt. Siinä on mukana C-vitamiinia, joka heleyttää ihoa.
Estee Lauderit on parhaita. terv Vappu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenesta suuri osa valmistetaan Suomessa, joten sen käyttäminen tukee lujasti suomalaisia työpaikkoja. Lumene on erittäin suosittu sarja Japanissa.
Mutta niinhän se on, että kaikki sarjat eivät sovi jokaiselle.
Lumene on laadukas ja hyvin tehty kotimainen tuote, mutta totta tuo, että suomalaiselle ostajalle alkavat juuri sen voiteet olla kohta liian kalliita.
Lumenen meikeissä voi edelleen tehdä edullisiakin hankintoja.
Lumenen arvostus tipahti kyllä kun mainoksessa on tumma, jonka ihotyyppi on aivan erilainen kuin ohut suomalaisiho. Ehkä ne on laskenut että muille on suuremmat markkinat.
Kylläpä on kamalaa. Vaikka onnistuisinkin paheksumaan, joudun silti ostamaan. Lumenen meikkivoiteiden sävyt sopivat parhaiten meikäblondille. Eivät halpoja, mutteivät kalleimpiakaan. Tuottavatkohan edes meikkivoiteita tummaihoisemmille?
Mossa ja Madara. Minusta ihan hyviä. Valmistusmaana Latvia. Käytän päivittäin voiteita sekä puhdistustuotteita. Natura Siberica. Valmistetaan Virossa. On kalliimpi ja itsellä vaan pari tuotetta.
Nämä eivät kyllä ole halpoja ollenkaan, mutta Dermalogican Special clensing gel ja daily microfoliant ihon puhdistukseen, Dermalogica Biolumin-C Gel aamuin illoin ja vielä sävytetty primer 30spf:llä aamull ovat saaneet ihoni voimaan paremmin kuin koskaan! Primerin jälkeen en tarvitse edes meikkivoidetta.
Tokmannilta (ja Ruohonjuuresta, mutta kalliimpaa) saa sellaista ranskalaista sarjaa kuin Avril, minulle on sopinut.
Onko Dermosilillä mitään seerumia jota 40+:n kannattaisi kokeilla?
Olen erittäin herkkäihoinen, suurin osa sensitive-sarjoista ei sovi. Suosin Orionin perusvoiteita, esim. Carpalan ei kirvele silmänympärysihollanikaan. Ceridal-ihoöljy käy myös kasvoille (kuten ihan kaikkialle korvakäytävistä intiimialueen limakalvoille). Tämä on plastiikkakirurgin suosittelema tuote erään ihoon kohdistuneen hoidon jälkeen. Jäi sitten käyttöön ja on ollut hyvä.
La Roche Posayn monet tuotteet on ikilemppareitani ja hyvin sietämiäni. Niitäkin saanee joskus alle 10 € esim. Lookfantasticin alesta.
Nivea soft, 2 e. Parasta sekä mun rasvoittuvalle sekaiholleni että tyttärien atooppiselle iholle.