Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka yhdelle?

Vierailija
01.10.2021 |

Pitää opetella kokkaamaan taas vain yhden ihmisen ruokia, mutta pää lyö ihan tyhjää. Useammin olen mieluummin syömättä, kun alan väsätä jotain, mitä ennen teki isommalle porukalle.

Onko olemassa kivoja, suht helppo- ja nopeatekoisia ruokia vain yhdelle ihmiselle? Viikonloppuun, en jaksaisi tässä masennuksessa mitään puuroja tms. tylsää arkiruokaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä pihvi ja vaikka lohkoperunoita ?

Vierailija
2/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ketään ei kiinnostakaan, löysin kaikkea kivaa jääkaappiin viikonlopuksi. Raejuustoa, piirakoita, fetajuustokolmioita, mandariineja, salaattitarpeet, lihapyöryköitä ja erilaisia herkkujuomia, kuten tölkin vaniljakokista sekä hedelmälihaista sitrusmehua. Vielä suklaakeksejä erityisherkuksi. Kai sitä taas pärjää yhden yksinäisen viikonlopun yli :)

Vierailija
4/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonia ja tonnikalaa/makkaraa

😐

Vierailija
5/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihis kahdella nakilla.

Vierailija
6/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niitä samoja ruokia, mutta pakasta ylimääräinen. Näin ei tarvitse edes joka päivä tehdä ruokaa.

Vierailija
7/18 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin päivälliseksi 100 g pakasteherneitä, 100g pakasteporkkanoita, 100 g vihreitä papuja, 2 rkl raejuustoa ja Finduksen täysjyväkalafileen.

Kala uuniin ja sillä aikaa keitin kasvikset ja pyöräytin voissa pannulla. Raejuustoa pläjäys kylkeen niin vieläkin olen ihan täynnä vaikka söin kuuden jälkeen!

Vierailija
8/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niitä samoja ruokia, mutta pakasta ylimääräinen. Näin ei tarvitse edes joka päivä tehdä ruokaa.

Just näin! Olen tehnyt koko eläkeaikani ruokaa kuin 10-henkiselle perheelle, 2 annosta syön kokkauspäivänä ja seuraavana, ja ne 8 annosta menevät pakkaseen. Eivät ole ihan valmiita aterioita, vaan yleensä se ydinkastike. Eli riisin tai pastan tai perunat keitän kyllä erikseen joka päivä - tai kukkakaalia, porkkanaa j.n.e. Välillä mukaan pakastevihanneksia, ovat hyviä.

Vierailija
9/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty peruna ja paistettu muikku. Tai ranskan peruna ja naurava nakki.

Vierailija
10/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin yksinasuvana tosi harvoin valmistan mitään varsinaista ruokaa. Lähinnä kokoan lautaselle jotain proteiinia ja hiilaria sekä kasviksia, sen mukaan mitä milloinkin tekee mieli. Kasvissosekeittoja tulee kyllä tehtyä silloin tällöin, ovat tosi helppoja ja nopeita valmistaa. Tomaattinen linssikeitto on lempparini.

Vierailija
11/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin päivälliseksi 100 g pakasteherneitä, 100g pakasteporkkanoita, 100 g vihreitä papuja, 2 rkl raejuustoa ja Finduksen täysjyväkalafileen.

Kala uuniin ja sillä aikaa keitin kasvikset ja pyöräytin voissa pannulla. Raejuustoa pläjäys kylkeen niin vieläkin olen ihan täynnä vaikka söin kuuden jälkeen!

Alanuoli uunille ja keittämiselle. Sama onnistuu yhdellä pannulla paistamalla. Tai kaikki uuniin.

Vierailija
12/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuessa minulla oli varaa syödä sellaista ruokaa, jota ei kotona voinut laittaa koko perheelle ja usein vielä vieraille. Hyvä sisäfilepihvi, lisäksi vaikka eineskermaperunoita tai vaan perunasipulisekoitusta samaan paistinpannuun.

Muuten voi tehdä aivan samoja ruokia kuin suuremmallekin perheelle. Ei ehkä 10 hengen annosta, jos ei tule pakasteita syötyä, mutta 2-4 hengen annoksia kyllä. Puolet syöt heti tai seuraavana päivänä, loput myöhemmin tai pakastettuna. Kypsä peruna ei parane pakasteena, mutta esimerkiksi lihakeitosta voit ottaa osan pakastettavaksi ennen perunoiden lisäämistä ja valmistaa sen sitten joskus toisella kerralla.

Vierailija
13/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuunaan pakastepizzaa tai teen makkra tai kalapuikko ranskalaisia uuniin kun haluan pika ruokaa viikonloppuisin ja viikolla teen terveellisempää ruokaa itse tehtyä alusta asti. 

Vierailija
14/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä teen ihan kunnon herkkuja. Miksi jättäisin itseni paitsi parhaista ruoista?

Vierailija
15/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniin vaikka pitsa, ja sen jälkeen kypsymään vuokaan perunasipulisekoitusta, lohta, tilliä ja kermat päälle (riittää pariksi päiväksi), ja lihamureke, mistä voit laittaa pakkaseen yhdelle sopivia paloja, mitkä syöt joskus esim. kasvisten kera.

Vierailija
16/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ruokia yhdelle ihmiselle. Juju on vähentää aineksia niin paljon, että niistä syntyy haluttu määrä ruokaa.

Vierailija
17/18 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä teen ihan kunnon herkkuja. Miksi jättäisin itseni paitsi parhaista ruoista?

Tämä! Mikä ihmeen hinku muijilla on päästä passamaan jotain ukonturilasta? Mä ainakin elän ihan normaalia elämää ruuanlaittoineen päivineen.

Vierailija
18/18 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen näin, keitän kik-herneitä ja pakastan, sitten wokkivihanneksia, jotain lihapullia tai nakkeja seuraksi.

Myös jauhelihaa paistettuna, on helppoa tehdä laatikkoruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän