Millainen ihminen hakeutuu psykologin ammattiin?
Kommentit (14)
Sadisti ja narsisti. Sellainen joka tarvitsee psykiatriaa.
Mielipuolet niihin ammatteihin hakeutuvat. Haluavat kontrolloida ja tuntea olevansa parempia kuin muut ihmiset.
Ihmismielestä kiinnostuneet ja sellaiset, jotka kokevat elämäntehtäväkseen auttaa toisia. Minussa nämä molemmat. T. Eräs psykologi
Vierailija kirjoitti:
Ihmismielestä kiinnostuneet ja sellaiset, jotka kokevat elämäntehtäväkseen auttaa toisia. Minussa nämä molemmat. T. Eräs psykologi
Höpöhöpö. Rahan ja narsistisuutesi takia työtäsi teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat pitää näkemyksesi näkemättä minua. Jos keskustelisin kanssani IRL tai tietäisit, mitä duunailen palkkatyöni lisäksi, uskoisit tämän.
Minä olin nuorempana kovasti kiinnostunut, mutta jätin opinnot kesken hankalan elämäntilanteen vuoksi. Olen introvertti, jolla on paljon kokemuksia mielenterveysongelmista omalta ja lähipiirin osalta. Minua kiinnosti suunnattomasti ihmismieli ja ihmisen käyttäytyminen. Jos puhutaan totta, niin ei minua niinkään kiinnostanut ihmisen parantaminen, vaan tutkiminen objektiivisesti. Niin, ja onhan minulla add ja asperger myös. :D
Sellainen joka uskoo pseudotieteisiin.
Joku, joka jaksaa kuunnella mielisairaiden ja luusereiden valituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rahan takia psykologin ammattiin ei ainakaan kannata hakeutua. Joillain sovellusaloilla voi toki päästä hyviin tuloihin, mutta pääosin psykologeilla on työn raskauteen nähden heikko palkkaus.
Yleensä ihmisistä kiinnostunut, mielellään muita kuunteleva ja auttaa haluava.
Yleensä ihmisistä kiinnostunut, mielellään muita kuunteleva ja auttaa haluava.
Kyseessä ns. pehmeä tieteenala eli mitään pitävää dataa hoitojen tuloksista ei ole saatavissa. Tiedän alalle joidenkin hakeutuneen no. tämän takia...
Ei ole varmaan yhtä ihmistyyppiä. On hyviä psykologeja ja huonoja psykologeja ja sellaisia, joiden ei pitäisi olla alalla.