Suomalaiset palaavat pian työpaikoilleen - Pitkä etätyöperioidi on pian historiaa
Ihmiset kaipaavat jatkolta hybridimallia jossa voivat itse valita milloin tekevät töitä kotona ja milloin menevät työpaikalle. Olisiko esim. maanantai ja torstai hyvät päivät olla jatkossa etätöissä?
Kommentit (9)
Saattaa olla noin, mutta saattaapi myös olla ennenaikaista hötkyilyä.
No, meillä mies ollut 3/20 alkaen täysin etätöissä (sitä ennen oli etänä 2pv/vkossa) ja nyt loppukuusta aloittaa niin, että etänä 4-5pv/vkossa.
Ei me palata. Ei mies enkä minä. Eikä meitin lapset näillä näkymin myöskään. Iso osa porukasta jatkaa etänä ainakin jouluun asti.
Meillä oli töissä (iso it-firma) tästä tänään tiedotustilaisuus. Ihmisten ei tarvitse enää OLLENKAAAN palata meillä konttorille, mutta saaa mennä jotka haluaa. Mutta ei voi valitettavasti myös silti muuttaa esim. pois pk-seudulta kauas, koska työnantajaa pidättää oikeuden että esim. asiakkaan toiveista osassa projekteissa työpiste voi olla toimisto tai asiakkaan toimitilat. Mutta siis ainakaan itse en toistaiseksi joudu konttorille ollenkaan lähiaikoina, enkä välttämättä koskaan, kun ei ole ikinä ollut asiakkaita jotka vaatiisivat että ollaan yhteisessä konttorissa.
Jotenkin hassua että sanotaan että suomalaiset, kuin kaikki olisivat olleet etänä, minä en tunne yhtään ihmistä joka olisi ollut etänä kuin ehkä silloin 2020 keväällä.
Tosin meidän alueella on ollut lähes koko ajan hyvä tilanne. Nyt tulee tartuntoja kun parikymppiset rokottamattomat levittävät koronaa toisilleen. Korona näkyy täällä vain siinä että suurimmalla osalla on kaupassa maski.
Parempi olla ma ja pe etänä.