Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita " suurperheen" äitejä?

03.09.2006 |

että onkos teitä muita kuin minä 30v äiti ja isä, lapset 96,99,01,04 ja yksi tuolla vatsassa la 25.4.Olisi kiva kuulla että on muitakin perheitä joissa " normaalia" enemmän kärsitty vauvakuumeilusta.Onko näin viidettä odotaessa huomannut muiden ihmisten ihmetystä?

masu rv6+5

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna itselläni kauan odotettu np-ultra ja jännittää hirmuisesti miten meidän kuudes kullanmuru masussa jakselee.

Oireet(raskaus tietenkin;))ovat olleet poissa jo runsaan viikon ja olo on kuin en raskaana olisikaan.Vain pieni pömppövatsa ja ilta-päivä väsymys kielii raskauden suuntaan!

Olisi kiva kuulla fiiliksiä ja kuulumisia teiltä muilta suurperheen äideiltä!!=)

Leanna kera katraan ja sissin rv 12+

Vierailija
2/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kroonista vauvakuumetta poteva äiti...Olen myös 30v,lapset on 97,99,01,03 ja la kuopuksella on nyt 15.9!Enkä aivan varmaksi voi luvata että tämä olisi meidän viimeinen vauvelimme!

Tuntuu että ihmiset kovasti hämmästelevät tätä lapsilukuamme,mutta myös ihasteluja tulee ja ihmetystä siitä miten jaksan hoitaa tällaista katrasta...Mitään uskonnollista vakaumusta ei takana ole,eli olemme ihan vaan lapsirakkaita kumpikin,ja haaveilleet suurperheestä jo silloin kun tapasimme toisemme.

Lapset vaan ovat niiiiin ihania,ja on jännittävää nähdä millainen pikku tuhisija tämä seuraava vauvamme oikein on!Ja ehkä ne pari iltatähteä vielä muutaman vuoden päästä saamme perheeseemme!!??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset 96, 98 ja 03. Nyt marraskuussa olisi neljännen aika syntyä. Ja jos asia minusta riippuu, niin vielä toivoisin isompaa perhettä =)

Monenlaisia kommentteja olen kuullut (joutunut kuuntelemaan), meidän perheen koosta. Yksillä sukujuhlilla asiaa vatvottiin oikeinkin tehokkaasti ja alkoi jo meikäläistä ottamaan pattiin moinen! Siellä oli perheitä, joissa oli yksi tai kaksi lasta, ja meitä kummasteltiin porukalla. Tietty alkoholilla oli keskustelijoiden porukassa vaikutuksensa asiaan ja minä selvin päin seurasin sivusta.

Keskustelut loppuivat kun seinään, kun suvun vanha setä tuli joukon keskelle ja kommentoi asiaan näin: " Jos lapsia kasvattaa hyvin, niin niitä jaksaa hoitaa isommankin lauman!" =D Ja meidän lapset olivat käyttäytyneet siellä juhlissa kerrassaan hienosti! Yksi täti meni ihan punaiseksi ja alkoi piipittämään, että tarkoittaako tää sitten että hän ei ole omiaan kasvattanut jne. Ja sitten koko viininhuuruinen porukka vaihtoi aihetta.

Olen kuullut, että joitakin odottajia ei edes enää onnitella raskaudesta ja tokaistaan jotain todella tökeröä sen sijaan. Yksi ja kaksi lasta on ihan ok, mutta kolme tai neljä tai viisi... Perhesuunnittelu on jokaisen parin HENKILÖKOHTAINEN asia. Piste.

Minusta on ihaninta maailmassa nähdä sisarusten välistä rakkautta ja huolenpitoa. Ja ihan varmasti se kantaa hedelmää aikuisella iällä, ihmissuhdetaidoissa ja oman perheen perustamisessa.

Saaga rv 30

Vierailija
4/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä odotellaan neljättä nyt 20.11 syntyväksi,eli nyt rv 29 täynnä!

Aikaisemmat lapset ovat 99,00 ja 02.

Itse olen 23v ja mieheni 37v.

Yhteiseloa takana reilut 8v ja niistä naimisissa 5v ja 8kk.

Meillä on ihmetelty jo noita kaikkia ensimmäisen jälkeisiä lapsia koska mieheni oli aina ennen mun tapaamistaan ollut sitä mieltä että ei koskaan mene naimisiin eikä hommaa lapsia...

Mutta niin ne asiat muuttuvat kun kohtaa oikean ihmisen.

Meille tosin on tämä neljäs sitten varmasti viimeinen koska lääkäri sanoi ettei enempää saisi hommata koska elimistöni ei sitä enään kestäisi joten sterilisaatio odottaa tätä äitiä...

Vierailija
5/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, jotka ovat syntyneet 98, 00, 01 ja 02. Pikkuviitosen laskettuaika oli eilen. Meille ei ole paljoa ihmettelyjä tullut. Miehen sukulaiset on ilmeisesti niin hienotunteisia, etteivät katso kommentointia asiakseen ja meidän tenavat ovat kyllä hyvin tykättyjä suvun jäseniä, joten miksi kommentoisivat. Samaa ei voi sanoa kaikista minun sukulaisistani. Yksissä hautajaisissa setäni sanoi minulle ainoina ja viimeisinä sanoinaan (kuoli pian hautajaisten jälkeen) hyvästejä jättäissään: " Lisääntykää ja täyttäkää maa." Juu, kiitos vaan sanoistasi, setä :-/.

Tämän setävainaan vaimo oli tänä kesänä paheksunut äidilleni sitä, etten ole mennyt töihin. Juuri oli siis saanut kuulla, että meille on viides lapsi tulossa. Onneksi ei tarvii noitten omien sukulaisten kanssa olla tekemisissä ;-). Äidin puolen sukulaiset eivät kyllä ihmettele tippaakaan, kun ovat lestadiolaisia. Itseni ikäisellä (36 v.) serkullani on jo toistakymmentä lasta (ja montako ehtiikään vielä tehdä), joten pientähän tämä vielä meillä on ;-).

neronja rv 40+1

Vierailija
6/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 31 ja mies 34 ja meillä on lapset syntyneet 94, 97, 03 ja 05, yhteisiä, lisäksi miehen poika s. 91. Nyt odotan taas, laskettu aika tammikuussa 07.

Mä olen ymmärtänyt että ihmiset tarvitsevat järkisyitä lapsilukuun, voisin kirjoittaa kirjan hävyttömistä kommenteista =( Yleisin uskomus on että takana on uskonnollinen vakaumus, ja näin ei ole! Mutta sitä pitää aina kysyä. Ihan kun se nyt olisi jokin syy, sen parempi kuin muutkaan?

Toiseksi mietitään oliko vahinko? Joka kerta?

Sitten järkeillään että kaksi ekaa tuli normaalisiti toisileen " seuraksi" kuten myös nämä kaksi nuorimmaista, joiden ikäero on aika iso noihin kahteen ekaan, kakkosen ja kolmosen välillä on 6 vuotta. Myönnänkin usein että näin oli tarkoitus. Mutta tämä viides.. täytyy olla vahinko... Senkin myönnän ettei tätä vauvaa oltu " suunniteltu" ja että itsekin pelästyin ensin kun testi näytti plussaa, mutta tosiasiahan on että jos ei halua lapsia, huolehtii ehkäisystä, ja näin olleen " vahingot" ovat pelkkiä huolimattomuusvirheita! =)

No anyway, yksi parhaista kommenteista olit ädiltäni ekskellä supermarkettia: MITÄ, ettekö te muuta tee iltaisin.... =) Tai tämä, MITÄ, ettekö te osaa lopettaa..Jne.

Tuntuu siltä että komosen jälkeen ihmiset eivät ymmärrä miksi kukaan haluaa enempää lapsia. Monet tuovat esille sen faktan että he kyllä hankkisivat vaikka 10 lasta, mutta niille pitää olla aikaakin... Täytyy myöntää että kuusilapsisessa perheessä aikaa ei ole jokaiselle kuten jos lapsia on yksi tai kaksi , mutta miksi nykyään kakisen pitää olla niin " laatua" mysö se kallisarvoine aika lapsille? Monet tätä sanovat menivät töihin kun lapsi oli 9-10 kk, itse olen olut kotona melkein aina, tähän asti olen tehnyt työtä vasta 3 vuotta koko elämäni aikana. Ehkä se mun aika on sitten erilaisempaa kun sen äidin joka näkee lastaan kello 17-21 välillä

Vierailija
7/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... missä kulkee suurperheen raja? Eli se maaginen lapsiluku, jonka jälkeen perhe luetaan suurperheeksi. 4?

Vierailija
8/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teitä on noin paljon muitakin kun minä...heti sai tukea omiin valintoihin ettei ihan ainut " kummasti" ajatteleva ole..on se ihme kun pikkasen rupee ahdistaan tää viidennestä kertominen.toki meillähän on odotettu SYY:meidän muut lapset on tyttöjä ja tämähän sit TÄYTYY olla SE poika.näinhän ne kelaa.kiva olis itellekkin jos poika olis mutta kyl mä oon niin innoissani tyttönyytistäkin.eikä nää asiat oo ihan niin yksinkertasia.ja toi että töitä olisi vaikka missä mut mun valinta on tää ja se on varmaan muiden silmissä jotain työstä lusmuilua,luulen ainakin.mut kyllä oon välillä ollut töissäkin,semmosissa oikeissa töissä.ja täytyy sanoo että Paljon helpommalla siel pääsis, on lakisääteiset ruokikset ja tauot.jotta ei tää se helpoin vaihtoehto ole.ei tätä kyl sen vuoksi tee.

no mut yks muru olisi lähös kerhoon ja pian eskarilainenkin pitäs hakee...mut palaillaan.

masu6+6

Vierailija
9/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kymppinen viiden äiti,pian kuuden=)

La on maalis-huhtikuun vaihteessa!

Lapsien iät on 9,8,7,5,ja 2v

Sekä tyttöjä että poikia=)

Leanna ja viisikko+ sissi rv 11+

Vierailija
10/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neljännen saimme,tyttöjen jälkeen pojan,yksi mies puolinen tokaisi että hienoa,nyt saitte sen mitä olette yrittäneet tähän asti!

Joo,teimme neljä vain saadaksemme sen pojan;)

Viides sitten oli ihan ihme juttu ihmisille,kun meillä kerta oli jo se toivottu poika,miksi tehdä lapsia vielä.

Kamalasti en nyt ole saanut kommenttia tästä kuudennesta.Ehkäpä ihmiset kuitenkin alkavat pikkuhiljaa ymmärtää?=)Ovat niin tottuneita meidän vauva uutisiin ettei se ole enää mitään uutta!

Isäni kyllä sanoi,yhdessä olimme perheenä syömässä ja olin muutamaa päivää aiemmin tehnyt + testin,että jos niitä lapsia sitten meillä on 6-8 niin hän ei tule sitten enää äidin mukana hoitamaan.Meinas mennä pihvi väärään kurkkuun=)

Muutamia viikkoja myöhemmin satuaan kuulla raskaudesta meni ensin ihan hiljaiseksi,sitten jo halasi=)

L

Vierailija
11/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään tein + testin. La ois tuon vauvan laskurin mukaan 05.05.07. Meillä ennestään lapset -95, -96, -00, -01 ja -05. Jos nyt vaan kaikki menee hyvin, niin luulen, että tämä on sitten se viimeinen. Varmaksi en tosin vielä uskalla sanoa...

Tuohon, olikohan nenn, joka kirjoitti tuosta kommentista, että muuten kyllä tehtäis lapsia, mutta ku niille täytyy olla aikaa. Oon itsekin miettinyt tätä ja kuullu samanlaisia kommentteja. OOn kyllä tullu siihen tulokseen, että enemmän mulla on aikaa näille viidelle, kuin jos aattelisin, että ois 2 lasta ja oisin töissä+ työmatkat, niin kotoa oisin pois n 10h päivässä. Ei siinä varmaan ruoanlaiton, kauppareissujen, harrastusten, siivousten yms. jälkeen ois hirveesti aikaa esim. lasten kanssa pelata, tehdä läksyjä, lukea satuja jne. Nyt kun olen kotona ehtii paljon kaikenlaista touhuta lasten kanssa. Ja kyllähän se niinkin on, että kun niitä on useampia, niin ei äitiä tarvita niin paljon " seurusteluun" kuin, yksi lapsi tai kaksi lasta pitkällä välillä tarvii. Meillä ainakin lapset viihdyttävät hyvin toisiaan.

Pipsa+5 ja rv5+

Vierailija
12/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsia kolme (00,02 ja 04) ja nelosen la joulukuussa. Niin ja jos minusta pelkästään olisi kiinni, niin ei vielä tähän jäätäisi. Mies onkin sitten toista mieltä....tosin ollut sitä jo kakkosen jälkeen. Minäkö muka hyvä ylipuhumaan??! ;)

Saagan(?) kirjoittama kommentti oli hyvä, tuo mitä se setä juhlissa sanoi. Aivan ihana kommentti ja tuli varmaan niiiin oikeaan paikkaan!

Kommentit meidän lapsiluvasta ovat olleet aika " kilttejä" ja positiivisia. Tosin neljännestä kertoessaan sanottiin miehelle, että " pitäis sultakin jo putket katkaista" ja sanojan siskon kommentti myöhemmin " Taasko te lisäännnytte, ettekö te vieläkään lopeta." Eipä luvattu lopettaa...

Meillä tosin mieskin järkyttää lapsettomia ja yhden/kahden lapsen vanhempia työpaikalla. Kertoi vähän aikaa sitten tulevasta isyyslomasta työpalaverissa sanoen, että " Meille on tulossa vasta neljäs lapsi" . Siinä sitten porukalla taivastelivat muut. :)

Ja autokaupassa mies tokaisi myyjälle, kun oltiin katsomassa 7-paikkaista autoa, että " tuohonhan me mahduttaisiin ainakin vähän aikaa."

Kotosalla olen nyt ollut kolmosen syntymän jälkeen koko ajan, mutta eipä tuota vielä ole keritty taivastelemaan.

Minä en ole ennen lapsia haaveillut suurperheestä, oikeesti vasta kakkosen jälkeen. Mutta nyt en osaisi muunlaista elämää kuvitellakaan!!

piipero

Vierailija
13/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ajatella että ihan pinouduttaisiin ja vaihdettaisiin ajatuksia ja tuntoja??

Aiemmin täällä oli(silloin kun vasta itse haaveilin tästä kuutosesta)suurperheodottajat pino joka kyllä pikkuhiljaa kutistui kasaan.

Mutta jos me paremmalla onnella saisimme kasattua vaikka viikkopinoja!?

Päivityksiä ym en osaa tehdä mutta eiköhän joku innokas taituri siihenkin ryhtyisi.

Varmasti tuolta kuume puolelta, suurperhekuumeilijoista,pikkuhijaa tulee tänne lisää väkeä!!

Mielipiteitä,ehdotuksia!!!!???

Leanna

Vierailija
14/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten syntymävudet 93,96,02,03 (syntyi pieni enkelityttö rv. 20), 04 ja laskettuaika 11/06, meidän 10-vuotishääpäivänä :)

Mies 31v ja minä vuoden vanhempi. Mukavaa kun meitä on täällä näin monta.

Vierailija
15/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt siis 97,99,01 ja 04 ja viidennen tytön la nyt marraskuussa.

Kyllä niitä kommentteja sai kuulla jo neljättä odottaessa, tyyliin ' ettekö

tiedä että ehkäisy on keksitty' ja ' ei tätä maapalloa yksin tarvitse kansoittaa' ..

No,tuttavapiirissä kaikilla 3-4 lasta ja jatkostahan ei koskaan tiedä. Tämä nyt kuitenkin jää meidän viimeiseksi.

Onnea kaikille suurperheellisille!

Jas 30+3

Vierailija
16/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jotain kivaa päivittäistä jutustelua vois harjoittaa..telkustakaan ei tahdo kunnon ohjelmaa tulla joten tulee täs koneella käytyä.kyl mie tästä isosta porukasta kanssa nautin. elämää on ympärillä.näinhän sitä on ennenvanhaankin eletty.on ollut marjanpoimijoita omasta takaa.oon yrittänyt noita tyttöjä opettaa viemään pyykit omiin kaappeihin jne,mut kyl toi isoin kymppivuotias vaan osaa olla pässi.olikos teillä muilla odotus jo pitkällä?meikäläisellä alkoi tämä odotus jotenkin tosi helposti et ei kovia yökkäilyjä.nyt se on pikkusen jo tuntumalla jotta josko tästä nyt ei sit selviikkään niin helposti kun luulin..no mie kirjotan aina niin pitkästi jotta panisko välillä taas pisteen.

ihanaa tämä syksyn alku!

masu6+6

Vierailija
17/23 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin onnitella teitä jotka ootte just plussannu.ONNEE!

ja sitten sinä äiti jolla neljä tyttöä ennestään:oletkos jo varma et vatsassa asuileva on rinsessa?onko sun raskausoireet olleet kaikilla samanlaisia?

Vierailija
18/23 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varma että vauva on tyttö koska kävin lapsivesipunktiossa. Kohta on prinsessoja talo täynnä :)

Vierailija
19/23 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös yksi suurperheellinen. meillä on viisi ihanaa lasta. tytöt ovat 9v, 8v, 5v, 2v ja poika 1,5kk. anoppi puhui joskus kahden lapsen jälkeen että nyt voitkin myydä pienet vaatteet kirppiksellä. sanoin että niitä tarvitaan vielä... kolmannen jälkeen puheli samaa ja kun toistin samat sanat, oli hetken hiljaa. neljännen jälkeen ei enää kommentoinut. Mutta on silti ollut jokaisesta lapsenlapsestaan hyvin onnellinen. minulla on yksi ihana ystävä joka on niin kovin innoissaan kun meillä on paljon lapsia. puhelee välillä että vieläkös tulee... ja yksi ystäväni sanoi kun kuuli tämän viidennen olevan tuloillaan että hän jo odottelikin tälläistä uutista...

kyllä nämä lapset ovat niin kovin ihania aarteita ja lahjoja. olemme hyvin kiitollisia ja onnellisia että meille on näin paljon lapsia suotu.

mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
20/23 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viides lapsi syntyi kaksi viikkoa sitten. Ja sen havainnon tein että nyt sairaalassa aina sanottiin että kyllähän sinä itse tiedät, sinähän tiedät paremmin kuin me kun sulla on niin paljon kokemusta. Ja neljänneltä tätä ei sanottu lainkaan. Ajattelin että viidennessä taisi mennä raja siellä.

Meillä on tytöt 00,02,02 ja pojat 05 ja nyt 06. Pari vuotta sitten asuttiin vielä tuolla keskustassa ja siinä asui myös yksi vanhus joka tiesi koko

pihan asukkaiden asiat. Siltä kuului mukavia kommentteja kun mahani alkoi kasvamaan. KUn kolmas tyttö syntyi hän kysyi että montako aion vielä tehdä ennenku pojan saan. Sanoin ettei sitä tiedä saanko ikinä poikalapsia mutta toivottavasti saan lapsia.

NO sit saatiin poika mut pitihän pojalle olla kaveri!! Nyt on sekin. Mutta ei viimeinen. Toivottavasti! Ja tosi on se niinkuin tuolla elokuisissa yksi suurperheen äiti kertoi että kun on useampi lapsi niin nyt meilläkin isä

on täysillä mukana vauvassa ja vienyt isän täydellisesti mennessään.

Sen perheen isä oli itse sen myöntänyt et kun on useampi lapsi niin nyt

vasta osaa nauttia vauvasta täysillä.

Ihania kommentteja, sai heti aamutuimaan hyvälle tuulelle. Vaikka ei ne aina silloin naurata kun niitä kuulee. Miehen työpaikalla oli taas laskeskeltu meidän lapsimäärää. Yksi miehen kaveri joka ymmärtää tilanteen oli tokaissut naisille että olisko se kolmas. Silloin oli noussut mieletön mökä et on se nyt ainakin viides!!

Edelliseltä ne olivat kyselleet että miten ne voi jaksaa. Sama mies oli sanonut että mun mies on vielä nuori, ja nuori sillä on vaimokin. Ollaan 25 vuotiaita. Ja lapset on mulle kaikki kaikessa. Ilman niitä ei olis elämää. Kun vauva alkaa olla siinä 7-8kk niin vauvakuume on varma.

Kattelinkin sitä suurperhepinoa ja olisin kiinnostunut vaihtaan ajatuksia.

Aurinkoista päivää vaan kaikkien arjen pyöritykseen!!

iuiu