Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin jo anteeksi Kuopion lapsisurmaajalle

Vierailija
23.11.2014 |

Kunpa muutkin pystyisivät. Nykyään niin moni kantaa vihaa ja katkeruutta, koska on unohtanut anteeksiannon. Siksikö tämä nykymaailma voi niin pahoin?

Äiti Oulunsalosta

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lestadiolainen?

Nainen Oulusta

Vierailija
2/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:27"]Oletko lestadiolainen?

Nainen Oulusta
[/quote] miten tämä lestadiolaisuuteen liittyy mitenkään? Aivan sairas teko, jota ei tarvitse ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo.

Vierailija
4/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. t. itkonniemessä asuva teini

Vierailija
5/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun anteeksiantamisella ei ole mitään merkitystä, ellet ole asianomainen. Minäkin voin antaa anteeksi, että Jamppa raiskasi ja poltti ne kaksi pikkutyttöä. Asia ei kuitenkaan ole minun anteeksiannettavissa, koska tapaus ei liittynyt minuun mitenkään. Minä vaan en välitä tekohurskastella ja esittää anteeksiantamustani, kuten sinä teet.

Vierailija
6/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:45"]

Sinun anteeksiantamisella ei ole mitään merkitystä, ellet ole asianomainen. Minäkin voin antaa anteeksi, että Jamppa raiskasi ja poltti ne kaksi pikkutyttöä. Asia ei kuitenkaan ole minun anteeksiannettavissa, koska tapaus ei liittynyt minuun mitenkään. Minä vaan en välitä tekohurskastella ja esittää anteeksiantamustani, kuten sinä teet.

[/quote]

Me kaikki olemme asianosaisia, koska tekijä on horjuttanut suomalaista yhteiskuntaa ja järkyttänyt meidän kaikkien henkistä hyvinvointia tuollaisella hirmuteolla.

Vierailija
7/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:27"]Oletko lestadiolainen?

Nainen Oulusta
[/quote] miten tämä lestadiolaisuuteen liittyy mitenkään? Aivan sairas teko, jota ei tarvitse ymmärtää.
[/quote]

todellakin sairas teko. Kysyin siksi koska Oulunsalossa asuu paljon lestadiolaisia ja pystyn hieman paremmin "ymmärtämäään" ap:n "anteeksi antamisen" jos on minkään lahkon hihhuleita.

Vierailija
8/28 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantamatonta. Piste

Vierailija
9/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion lasten tai kenen tahansa surmat ovat hirveitä tekoja, joita ei tarvitse hyväksyä, mutta yleensäkin me ihmiset voisimme olla ymmärtäväisempiä ja armahtavaisempia toisiamme kohtaan.

Se että ymmärtää tai edes yrittää ymmärtää toista, jopa julmia tekoja tehnyttä ihmistä, ei tarkoita, että hyväksyisi hänen tekonsa. Ei tarvitse eikä pidäkään hyväksyä pahuutta, mutta voi jotenkin ymmärtää, että on olemassa sairauksia, jotka pahimmillaan saavat sen sairaan tekemään todella järkyttäviä asioita.

Jokainen, joka kykenee tekemään toiselle pahaa tai sanomaan toiselle pahasti, on jollain tavalla mieleltään vahingoittunut tai jopa sairas. Myös ne ihmiset ovat jotenkin mieleltään vahingoittuneita, joilla on tarve loukata toisia vaikkapä sanan säilällä, esim. he, jotka esim. keskustelupalstoilla ovat julmia ja kirjoittavat törkeästi toisille.

Tämä Kuopion lasten äiti sairastui niin pahoin, ettei enää kyennyt ollenkaan ajattelemaan järkevästi, vaan teki järkyttävän ja itsekkään teon. Se on todella surullista ja karmivaa. Noille pienille lapsille kun olisi kuitenkin löytynyt niin paljon tukea lasten isältä ja muilta ihmisiltä, vaikka äiti ei olisi jaksanutkaan heitä hoitaa/kasvattaa.

Emme häviä mitään, vaikka jättäisimme pois tuomitsemisen ja yrittäisimme enemmän ymmärtää ja auttaa muita ihmisiä. Armollisemmalla tavalla Suomestakin ehkä tulisi paikka, jossa ihmisten olisi helpompi elää, eikä ihmiset sairastuisi mieleltään niin helposti kuin näiden nykyisten vaatimusten alla, kun kaikkien pitäisi olla niin täydellisiä sekä sisäisesti että ulkoisesti ja joka asiassa.

Vielä varmuuden vuoksi sanon, etten missään nimessä hyväksy noiden lasten surmatyötä, se oli hirvittävä erehdys ja itsekäs teko, mutta ymmärrän sen, että joidenkin sairauksien vallassa oleva ihminen voi sellaisiin valitettavasti sortua.

Olen myös sitä mieltä, että henkirikoksista, pahoinpitelyistä, raiskauksista ym. pitäisi langettaa pidemmät tuomiot, mutta pitäisi myös saada rahaa ja ihmisten apua ennaltaehkäisevään työhön. Armollinen suhtautuminen toisiin ihmisiin, pienten ja vähän isompienkin virheiden anteeksi antaminen on todella tärkeää ja olisi varmasti voinut estää monta pahoinpitelyä ja jopa surmaa.

Kuka meistä on niin virheetön tai synnitön, että hänellä on vara syyttää tai moittia toista ihmistä? Jätetään tuomitseminen tuomioistuimille.

Vierailija
10/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asiassa tuli täysin selväksi, että ylisuorittaminen alueella kuin alueella on pahasta ja vie turmioon. Työnarkomania tai "täydellisestä äitiydestä" unelmoiminen on aivan älytöntä eikä kummastakaan seuraa kuin pahaa. Ei pidä yrittää revetä enempään kuin itsestään on antaa. Toivon, että toimii herätyksenä ja varoituksena myös muille naisille tämä ikävä juttu.

Vierailija
11/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä anteeksiantamista sulla on? Mitä se teki sulle? Tiesitkö että voit antaa vain anteeksi asiat jotka on tehty sinulle, et muita.

Vierailija
12/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna anteeksi enkä hyväksy murhia, ikinä. Palakoot helvetissä kaikki murhaajat.

Vierailija
13/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 20

Vierailija
14/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällällää! Jeesus ja Jumalapas antoivat hänelle anteeksi jo 6000 vuotta sitten maailman syntyessä!

Vierailija
15/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:19"]

Lällällää! Jeesus ja Jumalapas antoivat hänelle anteeksi jo 6000 vuotta sitten maailman syntyessä!

[/quote]

Jeesusta ei ollut 6000 vuotta sitten.

Vierailija
16/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi sanoa ylipäätään edes asianomainen, että saat anteeksi, ei se mitään.

Vierailija
17/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:19"]

[/quote]

Jeesusta ei ollut 6000 vuotta sitten.

[/quote]

Olipas, koska Jumala on ollut olemassa aina ja Isä, poika ja pyhä henki ovat kaikki sama olento.

Vierailija
18/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:15"]

Minä en anna anteeksi enkä hyväksy murhia, ikinä. Palakoot helvetissä kaikki murhaajat.

[/quote]

Oletkohan ihan tosissasi? Entä jos itse joskus surmaisit jonkun siksi, että pääsi ei olisi terve?

Eräs tosi kiltti perheenisä surmasi perheensä ja sitä syvästi ihmeteltiin. Vankilassa selvisi, että isällä oli päässä vikaa.

Ai mielenvikaa päässä. No ei, vaan aivokasvain, joka oli painanut johonkin sellaiselle alueelle, että se sai isän tekemään tekonsa. Vankilassa hänen agressiivisuutensa paheni ja pää kuvattiin, jolloin kasvain todettiin.

Päässä oli siis sairautta, joka olisi voinut olla myös mielen sairautta. 

Älä hyvä ihminen tuomitse toista noin ponnekkaasti, ettet vain itse joutuisi joskus tuomituksi ja ehkäpä jostain karmeasta teosta. Karma valitettavasti toimii. On surullista kuinka kovia ja armottomia ihmiset ovat.

Vierailija
19/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Oletkohan ihan tosissasi? Entä jos itse joskus surmaisit jonkun siksi, että pääsi ei olisi terve?

Eräs tosi kiltti perheenisä surmasi perheensä ja sitä syvästi ihmeteltiin. Vankilassa selvisi, että isällä oli päässä vikaa.

Ai mielenvikaa päässä. No ei, vaan aivokasvain, joka oli painanut johonkin sellaiselle alueelle, että se sai isän tekemään tekonsa. Vankilassa hänen agressiivisuutensa paheni ja pää kuvattiin, jolloin kasvain todettiin.

Päässä oli siis sairautta, joka olisi voinut olla myös mielen sairautta. 

Älä hyvä ihminen tuomitse toista noin ponnekkaasti, ettet vain itse joutuisi joskus tuomituksi ja ehkäpä jostain karmeasta teosta. Karma valitettavasti toimii. On surullista kuinka kovia ja armottomia ihmiset ovat.

[/quote] Lisäys omaan kirjoitukseeni, eli ei tarvitsekaan hyväksyä tekoja, mutta yritä olla armollinen ihmiselle, sillä et voi tietää, miten joku sairaus itseesi vaikuttaisi ja miten sairaus on häneen vaikuttanut. 

Surmaaja/murhaaja/raiskaaja/tappaja/pahoinpitelijä kyllä tuomitsee itsensä ja kieriskelee tuskassaan viimeistään kuolemansa jälkeen - hän siis itse tuomitsee tekonsa ja itselle on vaikeinta antaa anteeksi.

Vierailija
20/28 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki annan anteeksi. Olihan kyseessä menestynyt uranainen, eikä mikään sossupummi mt-ongelmainen tai mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi