Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko voisitte lakata väittämästä, että lapset tekevät aina onnelliseksi?

Vierailija
23.11.2014 |

Näiden perhesurmien luulisi todistavan, että äitiys saattaa tehdä ihmisen myös todella onnettomaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:00"]

Jos ajattelee tilannetta jossa äiti oli, ihan pieni vauva, vanhempi lapsi myös tosi pieni ja isä asuu muualla. Kenties ei ollut nukkunut juuri ollenkaan jne. Vauva ehkä itkenyt paljon, toinen lapsi vaatii osaansa. Tällaista kun pyörittää univelat niskassa yksin, niin vähemmästäkin ahdistuu. 

siis äiti teki hirvittävän teon jota ei olisi saanut tapahtua, mutta miksi ei lasten isä ollut yhtään jakamassa tuota arkea? Millaisia vätyksiä jotkut miehet ovat?

[/quote]

Äitimyytti - miesviha - nainen on ain uhri.

Hienoa että sait miehen syylliseksi tähän julmaan kaksoismurhaan. Perustelusi ovat feministin käsikirjasta.

[/quote]

Mielestäni on ihan aiheellista kysyä että missä mies on ollut? Ei varmaankaan äidin tukena kun kotona on vastasyntynyt ja 2,5 vuotias.

Vierailija
22/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän syystä lasten kaltoinkohtelun tai perhesurmien tapahduttua aina törmään tähän, että vapaaehtoisesti lapsettomat alkavat vaatimaan lapsiperheellisiä tilille siitä, ettei vanhemmuus aina tuo onnea? Eihän mikään asia ole onnen tae. Niinkuin ei onnettomuudenkaan. Onhan olemassa esim. parisuhdeväkivaltaa myös lapsettomissa perheissä, eikä silti kukaan väitä ettei kenenkään pitäisi mennä naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:29"]

Ei, mutta ei kai kukaan tosissan käytä perhesurmia nyt perhe-elämän arviointiin? Ei ole kovin realisitisella pohjalla sellainen pohdinta. Katsotaan nyt rauhassa mitä tuostakin tapauksesta selviää.

[/quote]

Mutta kun kyse ei olekaan siitä, että perhe-elämä on joko onnellisuuden täyttymystä tai maanpäällistä helvettiä. Noiden kahden välille jää paljon erilaisia kokemuksia - mukaanlukien sellaista tyytymtättömyyttä ja onnettomuutta, joka ei kuitenkaan johda surmatöihin. Olisi kiva, jos nämä tietyt vanhemmat voisivat tunnustaa tämän ilmiön olemassaolon eivätkä jatkaa virttään siitä, miten lasten hankkimisella ei voi koskaan olla mitään negatiivisia seurauksia tai että lapsen mukanaan tuoma hyvä voittaa aina kaiken huonon.

[/quote] Tuo on sinun päässäsi tuo virsi. Ei kukaan väitä että aina jne. Perheelliset tietävät ja myöntävät ihan hyvin että maailmassa on vivahteita.

Vierailija
24/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:10"]Parisuhteessa tapahtuvia henkirikoksia on huomattavasti enemmän. Elätkö itse parisuhteessa? Ei kannata. Koska jos jollain on suhteessaan onnetonta, niin on varmasti muillakin.

Olen jokainen päivä onnellinen noista mun ihanista lapsista. Äitiys on tehnyt mun elämän ihanaksi. Ymmärrän tietty, jos kaikki ei ole näin onnekaita, mutta miksi minä en saisi näin sanoa?
[/quote]

Mistä sitä tietää, jos vaikka tämä äiti oli näitä malli-mammoja, jotka ovat "syöneet pillereitä" ja tulleet "vahingossa" raskaaksi?
Mies ei olekaan hyväksyny kusetetuksi tulemista ja lähtenyt litomaan. Eipä olis ensimmäinen kerta kun mies niin tekisi.
Ja tämä on nyt vain puhdasta SPEKULOINTIA, ettei erään nirppanokan tarvi alkaa haukkumaan, kuten eräässä ketjussa jo näin tekikin.

Vierailija
25/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:29"]

Ei, mutta ei kai kukaan tosissan käytä perhesurmia nyt perhe-elämän arviointiin? Ei ole kovin realisitisella pohjalla sellainen pohdinta. Katsotaan nyt rauhassa mitä tuostakin tapauksesta selviää.

[/quote]

Mutta kun kyse ei olekaan siitä, että perhe-elämä on joko onnellisuuden täyttymystä tai maanpäällistä helvettiä. Noiden kahden välille jää paljon erilaisia kokemuksia - mukaanlukien sellaista tyytymtättömyyttä ja onnettomuutta, joka ei kuitenkaan johda surmatöihin. Olisi kiva, jos nämä tietyt vanhemmat voisivat tunnustaa tämän ilmiön olemassaolon eivätkä jatkaa virttään siitä, miten lasten hankkimisella ei voi koskaan olla mitään negatiivisia seurauksia tai että lapsen mukanaan tuoma hyvä voittaa aina kaiken huonon.

[/quote]

Mutta jos lapseton surmaa, voiko sanoa että katsokaapa nyt lapsettomat, elämä oli niin tyhjää, että piti surmata. Yhtä typerää ottaa jotkut surmat argumentiksi. Surmaajat ovat marginaaliryhmää ja hyvin usein eri tavoin ongelmaisia...

Lisäksi melkeinpä kaikissa asioissa elämässä on hyvät ja huonot puolensa. Ei pitäisi olla mikään uutinen kenellekään. Mä en nää mitään mieltä siinä, että kaikki koko ajan arvostelee toisten valintoja oli perheellinen tai lapseton. Miksi pitää koko ajan olla kärttämässä toiselta osapuolelta jotain selvityksiä?

Vierailija
26/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:15"]

Jos ajattelee tilannetta jossa äiti oli, ihan pieni vauva, vanhempi lapsi myös tosi pieni ja isä asuu muualla. Kenties ei ollut nukkunut juuri ollenkaan jne. Vauva ehkä itkenyt paljon, toinen lapsi vaatii osaansa. Tällaista kun pyörittää univelat niskassa yksin, niin vähemmästäkin ahdistuu. 

siis äiti teki hirvittävän teon jota ei olisi saanut tapahtua, mutta miksi ei lasten isä ollut yhtään jakamassa tuota arkea? Millaisia vätyksiä jotkut miehet ovat?

[/quote]

Hienoa että sait miehen syylliseksi tähän julmaan kaksoismurhaan. Perustelusi ovat feministin käsikirjasta.

[/quote]

Mielestäni on ihan aiheellista kysyä että missä mies on ollut? Ei varmaankaan äidin tukena kun kotona on vastasyntynyt ja 2,5 vuotias.

[/quote]

Äitimyytti - miesviha - nainen on aina uhri.  Toistan, niin voit lukea uudelleen.

Jos ko. nainen on vaikka lempannut teidän miesvihaajien neuvomana miehensä, joka ei korjannut sukkiaan lattialta?

Vierailija
27/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lehtijutuista sain sen käsityksen - rivien välistä - että lapsilla olisi eri isät. Missä ovat olleet on tietysti hyvä kysymys. Ehkä vastaamisen pitäisi jättää kyseisten miesten vastuulle. Mielestäni varsin asiatonta tässä vaiheessa edes epäillä mitään vastuunpakoilua. Ainakaan ennen kun on tietoa siitä miten vastuuta ja osallisuutta on edes ollut tarjolla....

Vierailija
28/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:10"]

Parisuhteessa tapahtuvia henkirikoksia on huomattavasti enemmän. Elätkö itse parisuhteessa? Ei kannata. Koska jos jollain on suhteessaan onnetonta, niin on varmasti muillakin.

Olen jokainen päivä onnellinen noista mun ihanista lapsista. Äitiys on tehnyt mun elämän ihanaksi. Ymmärrän tietty, jos kaikki ei ole näin onnekaita, mutta miksi minä en saisi näin sanoa?

[/quote]

Jokainen löytää onnensa eri asioista. Jostain syystä kuitenkin vapaaehtoista lapsettomuutta jaksetaan ihmetellä, koska "Lapset tuovat niin paljon iloa ja onnellisuutta elämään". Noh, selvästikään ei kaikille äideille.

[/quote]

Ei jakseta ihmetellä. Enemmän ihmettelen sitä että miksi kaikki pipipäät väenväkisin tekee lapsia, ja miksi niitä kakaroita pitää tehdä liian lyhyellä ikäerolla, se kun on liian raskasta suurimmalle osalle ihmisiä. Eniten eroaa juuri pienten lasten vanhemmat, pienten lasten isät tekevät eniten ylitöitä... Eikö nyt herranjumala voi miettiä vähän tarkemmin onko itsestä siihen, ja jos päätyy lapsen tekemään, niin katsoo sen kolme-neljä vuotta miten alkaa mennä, ennenkuin tekaisee siihen toisen vaippaperseen?

Minä en tehnyt toista heti perään, vaikka hetken aikaa teki mieli. Muut teki kaksi peräkkäin, ja jokaisella oli helvetin raskasta, eikä pelastanut suhteita tehdä se toinen kakara. Esikoisen kanssa oli hankalaa, oli mustasukkainen vauvalle ja muutenkin paha uhma, mun lapsella ei ollut, helppoa oli.
[/quote]Ei meillä ole ollut mustasukkaisuutta eikä eroja ja lapset pitävät yhtä, ollaan perhe. Eli ei sinun valintasi välttämättä ole se oikea.

Vierailija
29/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa simppeli ajatus. Eiköhän se mene niin että valmiiksi masentunut tai muuten henkisesti uupunut ihminen rasittuu lastenhoidosta enemmän, ja voi entistä huonommin. En usko että kukaan voi väittää että äitiys tekee onnelliseksi, parantaa mt- ongelmat ja depression?!

Vierailija
30/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol