Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan vegaanit, kertokaa uudelle vegaanille parhaita vinkkejä

Vierailija
01.10.2021 |

Esim jodi, mistä otatte sen. Suosittele jotain hyvää ja turvallista tapaa. Entä b2 ja seleeni? Käytän b12 ja varmuuden vuoksi ainakin toistaiseksi dha.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, en ole enää. Mutta kätevä oli se app nimeltään vegaaniscanneri (tai joku). Ei tarvinnut kaupan tuoteselosteita lukea, skannasin vain sen tuotteen niin sovellus kertoi heti onko vegaaninen. Oli toimiva esim salaattikastikeissa ja muissa.

Vierailija
2/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jodioitua suolaa ja syön usein merilevää, niistä jodi. B12 imeytyy parhaiten suusumutteena, pillerit aika huonosti. (Ennenkuin joku alkaa ulisemaan niin: sekasyöjilläkin on paljon b12-puutoksia.) Seleeniä saa parapähkinöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skanneri on varmaankin hyvä niille jotka on tiukkoja vegaaneja. Itse teen ruoan pääosin itse alusta alkaen jne. Mua ei haittaa pienet määrät eläintuotteita, paitsi maitotuotteet jotka ei sovi. En vain pidä lihasta yhtään ja siksi haluan olla vegaani. Ap

Vierailija
4/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suusumute, ok kiitos. Tuota en tiennytkään. Ap

Vierailija
5/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skanneri on varmaankin hyvä niille jotka on tiukkoja vegaaneja. Itse teen ruoan pääosin itse alusta alkaen jne. Mua ei haittaa pienet määrät eläintuotteita, paitsi maitotuotteet jotka ei sovi. En vain pidä lihasta yhtään ja siksi haluan olla vegaani. Ap

Tarkoitat vegetaristi. Vegaanisuus ulottuu ihan kaikille elämän alueille. Nämä kaksi termiä menevät usein sekaisin, muun muassa mammapalstalla.

Vierailija
6/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kasvissyöjä, et vegaani.

Vierailija
7/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki: lopeta koko vegaaniuskonto ennen kuin tulee pysyvää vahinkoa ja ystävätkin alkavat vältellä.

Vierailija
8/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kannata vinkkejä kysellä, suosittelen Facebookissa Vegaanihaaste, vegaanihaasten jatkot, vegaaninen kasvisruoka yms. ja Jodelissa @vegan

Vierailija
9/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kannata vinkkejä kysellä, suosittelen Facebookissa Vegaanihaaste, vegaanihaasten jatkot, vegaaninen kasvisruoka yms. ja Jodelissa @vegan

Provohan tämä oli jälleen kerran. Tutun vegaanivihaajan provo. Ilmoita asiattomaksi ja käy antamassa palautetta, niin tein minäkin.

Vierailija
10/10 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vegaaneille tarkoitettua monivitamiinivalmistetta, jossa mm. rauta, seleeni, jodi ja B12 on hiukan painotettuja normaaleihin valmisteisiin verrattuna. Muuten sitten mahdollisimman monipuolista kotona tehtyä kasvisruokaa, joka päivä täysjyvää ja palkokasveja vihannesten ja hedelmien lisäksi. Ei se sen kummempaa vaadi. Olen jo viisikymppinen ja terve kuin pukki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme