Meneekö pesukone rikki jos rumpuun jää esim sytkäri
Pari kertaa käynyt niin että taskuun on jäänyt sytkäri, ja nyt taistellaan siitä hajoaako pesukone siitä. Mitä on palstamammat mieltä tästä?
Kommentit (35)
Lisään vielä että yritin etsiä netistä tietoa mutten löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajoa. Miten se voisi siitä hajota?
Kysy mieheltäni...
Ei mun pesukone ole hajonnut moisesta. Mutta en tietenkään osaa varmaksi sanoa voiko kone tuosta syystä hajota.
Ei. Ongelmia aiheuttaa esineet, jotka menee läpi rummun rei'istä. Esim naula voi ottaa kiinni ja vääntää sen reiän sellaiseksi että se rikkoo kangasta tai menee pahimmillaan poistopumppuun.
Ei mene ja sytkäkin voi vielä toimia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäni...
No mä en voi kysyä, mutta kysy sä.
Mä pesin vahingossa tiiliskiven palasia eikä kone hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäni...
No mä en voi kysyä, mutta kysy sä.
No hän on sitä mieltä että rikon pesukoneen (tarkoituksella) kun sinne joskus unohtuu pienesineitä.
Jos kyseessä on kuivaava pesukone tai kuivausrumpu niin jopa työvaatteet joihin on lorahtanut syttyvää, lämmössä höyrystyvää nestettä on erikseen kielletty käyttöohjeessa.
Kyllä pesukoneen/rummun peltilaatikolla on sen verran tilavuutta että sen täyttäminen kuumalla hajonneen sytkärin tuottamalla propaani-ilmaseoksella voi rikkoa vähän muutakin kuin itse koneen.
Ei ole kuivaava pesukone, ihan normaali upon 8kg pesukone..
Tuskin menee rikki. Olen pessyt työvaatteiden mukana pieniä metallisia työkalujakin, eikä ole koneessa ilmennyt mitään vikaa. Toki lingotessa kuuluu jännempi ääni kun siellä on jotain muutakin kuin pehmeää kangasta.
Auton avaimetkin pyörineet rummussa, eikä mitään. Avainkin toimi vielä patterinvaihdon jälkeen.
Taskut tyhjiksi. Korut, kynät ym. Muovinen sytkäri voi rikkoutua ja pieni osa mennä rummusta läpi. Teoriassa voi saada suurenkin vahingon aikaan.
Hyvä ohje on katsoa taskut automaattisesti.
Ei mene rikki, mutta rämisee huumaavasti. Kokemusta on, että jopa pieni irronnut paidannappi aiheutti kaamean metelin. Kunongelma poistettiin, pelitti kone taas kuten ennenkin. Toim peräti 25 vuotta kaikkiaan.
Pahimmassa tapauksessa räjähtää koko kone jos butaani höyrystyy ja sytkä lyö kipinän sopivassa kohtaa.
Kai se teoriassa voi, mutta kyllähän noita pienesineitä usein jää ihmisillä taskuihin pyykkiä pestessä. Saa olla tosi huonoa tuuria, että hajoaa.
Kun mies vielä poltti niin mäkin pesin vahingossa vaikka kuinka monta sytkäriä. Ei hajonnut kone.
silakka f"emakkojen kannattaa käyttää pyykki lautaa avannolla. muu ylivoimaisen teknistä
äänioikeus pois kirjoitti:
silakka f"emakkojen kannattaa käyttää pyykki lautaa avannolla. muu ylivoimaisen teknistä
Ootko jo kännissä?
Vierailija kirjoitti:
äänioikeus pois kirjoitti:
Ootko jo kännissä?
Tietenkin jo tähän aikaan, miksi kyselet tyhmiä?