Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin vuokrahinnat karkasivat käsistä!

Vierailija
23.11.2014 |

35 neliön yksiöistä pyydetään jo 1100 euroa vuokrahintaa! Esimerkiksi VVOlla tällaisia asuntoja kaksi parhaillaan. Täysin järjettömiä hintoja jo! Sato myös nostanut vuokria vuosi vuoden perään.

Pitäisi saada valtiovallan toimesta asetettua jo säätelyä vuokranhinnoille Helsingissä. Tämä vuokrahintojen nostaminen on ollut mahdollista vain sen takia, että fatta maksaa niin monille osan vuokrasta. Eli veronmaksajille tämä loppupeleissä tulee kalliiksi. Itse oman vuokransa maksavat eivät tuollaisia hintoja asumisesta ole valmiita maksamaan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikein keksi itse maksavana mitä muuta voin kuin maksaa, kaupungilta ei heru asuntoa kun työpaikka kuitenkin on. Minä ainakin olen pakotettu maksamaan sen mitä pyydetään, jossain on pakko asua. Joten älä syyttele niitä kenellä on rahakas perhe, kateus ei paranna surkeaa tilannetta mihinkään.

Vierailija
2/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani yrittänyt vuokrata omistamaansa 2 h + kk Helsingin keskustasta 850 euroa/kk, mutta vuokralaista ei vaan löydy. Pari luottotiedotonta on kysellyt, mutta varteenotettavia vuokralaisia ei ole näkynyt. Asunnon kunto OK, parkettia sun muuta löytyy. En usko, että Helsingissä on vuokra-asunnoista pulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat vuokrat vain pyörittävät talouden rattaita hyvin koska jonkin taskuun ne aina menevät ja sitä kautta kulutukseen.

Vierailija
4/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:24"]No en oikein keksi itse maksavana mitä muuta voin kuin maksaa, kaupungilta ei heru asuntoa kun työpaikka kuitenkin on. Minä ainakin olen pakotettu maksamaan sen mitä pyydetään, jossain on pakko asua. Joten älä syyttele niitä kenellä on rahakas perhe, kateus ei paranna surkeaa tilannetta mihinkään.
[/quote]

Fatta tarkoittaa sossua, ei maksavaa isiä.

Vierailija
5/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se karua et poikaystävä on maksanut tästä asunnosta nyt tasan vuoden n.18600€ vuokraa kun samalla maksaisi omaa asuntolainaa. Ja me asumme Espoossa...

Vierailija
6/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:35"]

Tuttavani yrittänyt vuokrata omistamaansa 2 h + kk Helsingin keskustasta 850 euroa/kk, mutta vuokralaista ei vaan löydy. Pari luottotiedotonta on kysellyt, mutta varteenotettavia vuokralaisia ei ole näkynyt. Asunnon kunto OK, parkettia sun muuta löytyy. En usko, että Helsingissä on vuokra-asunnoista pulaa.

[/quote]Onpa uskottava tarina.

Voi toki olla, että monet ns. kunnolliset vuokralaiset karsastavat suoraan yksityishenkilöltä vuokraamista - välitysfirman kautta tuohon löytyisi asukas hetkessä ja vuokrakin taatusti olisi satasia parempi mikäli kertomasi kunnosta ja sijainnista pitäisi paikkansa. Mitä en usko...

Vierailija
7/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän maahan ei kaivata yhtään enempää sosialistista sääntelyä. Mieluummin asumistuet pois.

Vierailija
8/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika kummalliselta kuulostaa, jotain mätää tuossa täytyy olla. Kyllä yleensä tuollaiset asunnot menee nopeasti.

Vierailija
9/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:49"]

[/quote]

Aika kummalliselta kuulostaa, jotain mätää tuossa täytyy olla. Kyllä yleensä tuollaiset asunnot menee nopeasti.

[/quote]Oisko vuokraehdoissa pykälä antautumisesta isännän sauvalle kerran-pari kuussa...

Vierailija
10/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra jumala sentään! Onneksi muutettiin pois Helsingistä... 

Vierailija
11/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:53"]

Herra jumala sentään! Onneksi muutettiin pois Helsingistä... 

[/quote]

Kaiken se sinäkin uskot! No, köyhille ei stadi sovikaan...

Vierailija
12/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympille: vuokranmaksu vain euroilla! Ja vuokranantaja on nainen. Ehkä syynä tosiaan se, että yrittää vuokrata itse? No, kämppä pysyy tyhjänä toistaiseksi.

Vierailija
13/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:09"]35 neliön yksiöistä pyydetään jo 1100 euroa vuokrahintaa! Esimerkiksi VVOlla tällaisia asuntoja kaksi parhaillaan. Täysin järjettömiä hintoja jo! Sato myös nostanut vuokria vuosi vuoden perään.
[/quote]

Ja missähän nää vvo:n yksiöt on? Jossain uudessa talossa meren rannassa näkymä merelle päin? Niistä saakin pyytää kovia hintoja, kyllä niihin silti halukkaita löytyy.

Vierailija
14/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:15"]

Kympille: vuokranmaksu vain euroilla! Ja vuokranantaja on nainen. Ehkä syynä tosiaan se, että yrittää vuokrata itse? No, kämppä pysyy tyhjänä toistaiseksi.

[/quote]

Linkitäpäs niin nähdään mikä oikeasti vikana.

Niin, et tee sitä koska asuntoa ei ole olemassa.

Vierailija
15/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta jotain kummallista tuossa on. Onko kokenut vuokranantaja? Ehkä esittää jotain kummallisia vaatimuksia tai asunnossa ei todellisuudessa ole kaikki kunnossa. Ei kukaan normaali vuokranantaja ota useita tyhjiä kuukausia takkiinsa tuolla tavalla. Olisiko sulla linkkiä ilmoitukseen?

Vierailija
16/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaahan on se, että VVO:n suurimpiin omistajiin kuuluu ammattiliittoja (mm. Pro, Rakennusliitto, Metalliliitto, JHL, PAM). Samat tahot kovasti valittavat edullisten asuntojen pulaa pks:lla.

Vierailija
17/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi linkittää ilman kaverini lupaa. 

Vierailija
18/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Annapa yhteystietoja. Voin muuttaa lähes heti, jos todella tuollainen kämppä tuolla hinnalla on saatavilla. Putkiremppa tuolossa nykyiseen ensi keväänä ja tuo on isompi, lähempänä keskustaa (nykyinen ei ole keskustassa) ja halvempi kuin nykyinen eli kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Vierailija
19/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:21"]

En voi linkittää ilman kaverini lupaa. 

[/quote]

Eikö se olisi vain hyväksi, löytyisi ehkä vuokralainenkin paremmin? Onko ilmoitus Oikotiellä tai Etuovessa vai jossain muualla? Ja mikä siis on keskustaa? Oikotiellä ei noilla spekseillä näyttänyt olevan asuntoa ihan keskustassa, Taka-Töölössä oli yksi.

Vierailija
20/52 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ihan helvetin kallista. Yksin tulee todella kalliiksi maksaa vuokraa yksiöstä, kaksiossa pitäisi asua poikaystävän kanssa. Kolmiossa voi asua kaverin kanssa, mutta vuokra alkaa olemaan kaksi kertaa yksiön vuokra eli ihan yhtä kalliiksi tulee. Espoossa ei ole sen halvempaa. Naurettavaa. Opinto- ja asumistuella ei makseta vuokria, ja tienata saa vain tietyn määrän ennen kuin tuet pitää palauttaa. Milläs ostetaan ruokaa, kun kaikki rahat menee vuokraan.... Opiskelupaikka täällä eli hirveän kauas ei voi mennä halvemman asumisen perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi