Yllättäen alkaneet kuukautiskivut ilman vuotoa
Eli kuukautiskipuja, koviakin että särkylääkkeen tarve on. Mutta mistä ne johtuvat? En ole raskaana, viim. tänään aamulla tein nega testin. Kuukautiset eivät ole alkamassa seuraavaan 10 päivään ja ovulaatiokin tuli ja meni (limat yms kaikki muu bongattu). Pissatulehdus oireita kuten kirvelyä ja jatkuvaa pissaamistarvetta ei ole joten tuskin virtsiskään pelkästään kipuna oireilee? Auttakaa :((
Kommentit (25)
Mulla oli kans joskus noin. Vasta toinen testi näyti positiivista.
Olisiko aurinkotuulen indusoiman vulkaanisen aktion kerrannaisvaikutus...
Tai voit kysyä lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kans joskus noin. Vasta toinen testi näyti positiivista.
10 päivää ennen kuukautisia ei mikään testi näytä positiivista.
Raskaana mut testasit väärään ajakohtaa? Oottele seuraavat menkat ja tee uusi jos eivät ala
Jos toi jatkuu yli vuorokauden, tai yhtään enää pahenee, niin mene nyt hyvä ihminen lääkäriin. Voi olla esim. kohtutulehdus ja sen kanssa ei ole leikkimistä.
Olisiko kiinnittymiskipuja? Raskautta epäilen vahvasti. Jos tosi kipeä, niin kävisin lääkärissä tulehdusten poissulkemiseksi.
Kiinnittymistuntemuksia. Miksi nyt jo testaat, jos kuukautisiin on vielä 10 päivää. Sinullahan on just vasta ollut ovulaatio.
Käy lääkärissä, tämä ei ole kuin arvauspalsta.
Endometrioosi? Mun kivut liittyy pääosin vuotoon, mutta ilmenevät kyllä myös vähän miten niitä huvittaa...
Vierailija kirjoitti:
Jos toi jatkuu yli vuorokauden, tai yhtään enää pahenee, niin mene nyt hyvä ihminen lääkäriin. Voi olla esim. kohtutulehdus ja sen kanssa ei ole leikkimistä.
Eikö kohtutulehduksessa ole haisevaa vuotoa ja kuumetta? Niitä mulla ei oo.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Endometrioosi? Mun kivut liittyy pääosin vuotoon, mutta ilmenevät kyllä myös vähän miten niitä huvittaa...
Hmm. Vajaa vuosi sitten ultrattu ja ei näkynyt mitään endometrioosiin liittyvää, voiko se ilmaantua millon vain? Ap
Menisin lääkäriin, pahimmillaan kasvain.
Jos on kylki-/selkä-/vatsakipuja, sekä kuumetta. Voi olla ylävirtsateiden tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Otitko rokotteen?
Kyllä, heinäkuussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kohtutulehduksessa ole haisevaa vuotoa ja kuumetta? Niitä mulla ei oo.. Ap
Ei aina. Mutta sehän selviää jo CRP:n testaamalla. Sitten on tietysti mahdollisuus kystiin, niiden puhkeamisiin jne. Kyllä mä menisin lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Vajaa vuosi sitten ultrattu ja ei näkynyt mitään endometrioosiin liittyvää, voiko se ilmaantua millon vain? Ap
Endometrioosi ei yleensä näy ultrassa ellei ole munasarjoissa endometrioomia.
Jos on voimakkaita ja jatkuvat, mene lääkäriin. Voi olla jokin tulehdus. Voihan se olla myös kiinnittymiskipua, mutta sehän ei takaa että raskaus jatkuisi. Jos kivut menee ohi eikä palaa, odottele rauhassa kuukautisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On normaalia, että ei näy aina ultrassa. Esimerkiksi mulla ei näy ja diagnoosi on tehty saatesanoilla "endometrioosi oireiden perusteella" tmv, en täysin muista. Kannattaa googlettaa muut oireet ja seurata kuukautisia ja kipuja. Mulla on nyt helpottanut hormonikierukan myötä, mutta aiemmin kipuja alkoi olla ennen kuukautisia, kuukautisten aikana, kuukautisten jälkeen ja joskus sattumanvaraisesti. Kävin läpi myös sarjan kivulääkkeitä, ennen kuin löytyi sopiva. Kannattaa myös muistaa, että kaikilla endometrioosi ei ole sieltä pahimmasta päästä, eli vaikka kivut eivät ole järkyttäviä, se voi silti olla endometrioosia. Tai jos kivut ovat vasta alkaneet pahentua, voi olla endometrioosia, koska jossakin vaiheessa se voi vain alkaa oireilla/paheta. (Toki vaivasi voi olla myös jotain aivan muuta, mutta endometrioosi taitaa olla yleisin naistenvaivoihin liittyvä sairaus.)
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00119
https://korento.fi/tietoa/endometrioosi/oireet/
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/hoidossa/loppu-vaikenemiselle.html
Ovulaation jälkipotkuja vain?