Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä tapahtuu? verenvuoto alapäästä?

Vierailija
23.11.2014 |

Käytän pillereitä ja menkkojen aika ei ole vielä lähelläkään. Eilen huomasin, että pikkuhousuihin oli tullut jotain ruskeaa vuotoa. En kuitenkaan ajatellut mitään sen kummempia, kun vuotoa ei enää tullut ja mulla monesti tulee jotain tuhrua kesken laatan.

Äsken kun nousin ylös, niin tuntui että olisin laskenut alleni! Menin vessaan ja jalat sekä housut aivan veressä. Veri oli vielä sellaista ihan oikeaa verta, eikä mitään menkkaverta... Mitä hittoa tapahtuu? Mihinkään ei satu, mutta tää on ihan outoa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verta tulee jatkuvasti eikä jyse ole kukautisista, on syytä käydä lääkärissä. Pitää varmistaa, ettet ole vuotamassa kuiviin. Ei saa menä nukkumaan.

Vierailija
2/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ovat muutakin kuin verta. Kohdusta poistuu verevä limakalvo ja kudosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:21"]Menkat ovat muutakin kuin verta. Kohdusta poistuu verevä limakalvo ja kudosta.
[/quote]

Mutta se ei poista faktaa, että sieltä voi myös tulla puhtaasti pelkkää verta.

Vierailija
4/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa kiertoa olet ap? Mieleeni tuli, että jos syöt toista tai kolmatta e-pillerilaattaa peräkkäin ilman taukoa, on mahdollista, että kohdunlimakalvo on jo sen verran paksu, että alkaa vuotamaan pois pillereistä huolimatta. Tai jos olet olet ollut vatsataudissa (pillerit jääneet imeytymättä kunnolla) tai unohtanut ottaa pillereitä, vuoto on toki mahdollinen. Nämä eivät varmaan ole todennäköisimpiä vaihtoehtoja, mutta mahdollisia toki.

Onko sinulla ollut raskausoireita? Keskenmeno tietty voi olla tai esim. hematooman puhkeaminen. Onko kipuja?

Vierailija
5/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuoto ei aina ole pientä tuhrua, vaan saattaa tulla noin ihan kunnollakin. Jos olet muistanut ottaa kaikki pillerit eikä ole ollut vatsatautia tms, raskauden eli keskenmenon riski pitäisi olla todella pieni...

Vierailija
6/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenolta kuulostaa. Jos ei nyt ihan akuutti hätä ole, niin mene huomenna terveyskeskukseen. Kannattaa vaihtaa pilleritkin jos olet tullut niistä huolimatta raskaaksi.

Vierailija
7/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä vuotaisin tuolla lailla verta niin menisin heti lääkäriin!

Vierailija
8/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:52"]

Miten sun menkkaveri eroaa "oikeasta" verestä? Kyllä se mulla ihan normaalia verta useimmiten on, ei mitään rusehtavaa laimeaa vuotoa vaan kirkkaanpunaista verta.

[/quote]

En ole ap, mutta kuukautisveri on kyllä ihan erilaista kuin tavallinen puhdas veri. Kuukautisveri on yleensä tummempaa ja vähän kiinteämpää, koska se ei ole niin tuoretta kuin normaali, vähän kirkkaampi ja juoksevampi tuore veri.

Ihan perus terveydenjuttuja mitä pitäisi osata tulkita... Se että alapäästä valuu tuoretta verta ei todellakaan ole normaalia. Yleensä merkki keskenmenosta.

Vierailija
9/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kuukautisveri eroa nenäverenvuotoveren koostumuksesta tai näöstä. Jotkut pillerit aiheuttivat mulle samaa eli tuli runsasta vuotoa, jonka pelkäsin aiheuttavan jotain pahaa. Lopetin pillerit ja sain jonkun kuurin, joka lopetti vuodon. Vuotta myöhemmin teetin st:n ollessani 33v.

Vierailija
10/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sanoisin että keskenmeno, 3 kertaa sen kokeneena kuulostaa just siltä. Etenkin jos jatkuu useamman päivän ja mukana tulee isoja klönttejä. 

Vierailija
11/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:52"]

Miten sun menkkaveri eroaa "oikeasta" verestä? Kyllä se mulla ihan normaalia verta useimmiten on, ei mitään rusehtavaa laimeaa vuotoa vaan kirkkaanpunaista verta.

[/quote]

En ole ap, mutta kuukautisveri on kyllä ihan erilaista kuin tavallinen puhdas veri. Kuukautisveri on yleensä tummempaa ja vähän kiinteämpää, koska se ei ole niin tuoretta kuin normaali, vähän kirkkaampi ja juoksevampi tuore veri.

Ihan perus terveydenjuttuja mitä pitäisi osata tulkita... Se että alapäästä valuu tuoretta verta ei todellakaan ole normaalia. Yleensä merkki keskenmenosta.
[/quote]

Kyllä mulla välillä ihan kirkasta verta tulee eikä mitään tummaa hyytynyttä. Välillä vuoto on jopa vähän oranssihtavaa. Jännä juttu etten ole vielä kuollut.

Vierailija
12/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta jos keskenmeno olisi niin kyllä seassa olisi hyytymiä.

Vierailija
13/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti lääkäriin. Vaikka mitään ei oliskaan niin silti menet vaikka sitten vain vaihtamaan pillerit.

Vierailija
14/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautisvuoto vaihtelee, aluksi tulee kirkasta verta ja sit väri laimenee ja mukaan tulee möykkyjäkin. Mut ap lääkäriin, jos on ihan erilaista kuin normaalisti. Tosin saatat joutua kinaamaan lääkärille siitä ettei ole sulle normaalia vuotoa...

Vierailija
15/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Vierailija
16/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno

Vierailija
18/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:55"]Keskenmeno
[/quote]
Mietin samaa! Kuulostaisi ihan siltä