Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulujen uusi maskisuositus?

Vierailija
01.10.2021 |

Eilen tuli uusi maskisuositus ja iloitsin että yläkoululaisemme saavat luopua maskin käytöstä.

Nyt aamulla tuli kuitenkin koulun rehtorilta viesti että maskisuositus olisi edelleen voimassa.

Tämä Kirkkonummella, mites muualla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi/nuori painostetaan/pakotetaan koulussa käyttämään maskia, voisi tässä tapauksessa yrittää tehdä kantelun kunnan opetusvirastoon sekä yhdenvertaisuusvaltuutetulle. Jälkimmäiseen sen vuoksi, että jos muualla yhteiskunnassa jokaisen tulee voida päättää itse, mutta nyt koululaisten kohdalla ei uusi maskisuositus pädekään vaan se muutetaan maskipakoksi, niin onhan tuo yhdenvertaisuusnäkökulmasta todella ongelmallista. Lapsiasiainvaltuutettu vaikutti olevan koronatodistusten kanssa niin sekaisin, että hänelle tuskin kannattaa viedä tätäkään asiaa - luultavasti hän on niin fasistinen, että kannattaa maskipakkoakin nimenomaan lapsille. (Ja ei, en ole itse rokotusvastainen, eli omalla lapsellani OLISI koronatodistus, mutta en silti kannata sen ulottamista alaikäisiin.)

Vierailija
22/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on laitettu jo noin 1000 AMK-ja yliopisto-opiskelijaa karanteeniin nyt. Amiskassa oli joukkualtistiminen pari päivää sitten ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu rehtori! Opiskelijoissa, opettajissa ja heidän läheisissään on enemmän ja vähemmän ei terveitä. Sydän sykkyrällä olen oman ystäväni puolesta, jolla paljon sairauksia ja ala-asteikäinen sekä lukioikäinen lapsi. Rokotteet on saanut, mutta silti...,

Laitatte heille FFP-suojaimet. Ei koko muu yhteiskunta voi käyttää maskeja vuosikausia vain siksi, että muuten joitain pelottaa. Aika moni kärsii maskeista ja saa niistä oikeasti oireitakin (esim. aknea, päänsärkyä) eikä tämäkään kovin terveellinen vaihtoehto ole. Jos te ette rokotuksiin luota, niin sitten otatte ITSE lisäturvaksi ne FFP-suojaimet, ettekä vaivaa ja rasita muita huolillanne ja peloillanne.

Vierailija
24/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa on laitettu jo noin 1000 AMK-ja yliopisto-opiskelijaa karanteeniin nyt. Amiskassa oli joukkualtistiminen pari päivää sitten ja niin edelleen.

So? Miten tämä liittyy koulujen maskikäytäntöihin? Yliopisto ei ole koulu, ja yliopistossa opiskelevat ovat aikuisia. Nyt puhutaan alkaikäisten kouluista, jotka on luokiteltu matalan riskin paikoiksi.

Vierailija
25/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun mä olen elänyt täysin normaalia elämää koko "korona-ajan " ajan, en ole käyttänyt missään maskia enkä ole muuttanut omia harrastuksia, töitä enkä menemiä millään muotoa enkä silti ole ollut edes flunssassa yhtään kertaa, silti hysteeriset ystäväni ovat monta kertaa olleet "altistuneita" "karanteenissa" ja "koronassa"

Hyvin toimii tuo joukkopsykoosi kertakaikkiaan. Onneksi kausi-influenssa on ollut tauolla 2 vuotta.

Vierailija
26/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutaan jo kaikki noista räteistä. Ne eivät suojaa taudeilta ollenkaan. Minä en käsitä miksi kukaan haluaa hengittää hiilidioksidia hapen sijaan. 

Vierailija
27/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin jo maskeista luopumista kouluissa. Ne päässä opettaminen on ollut helvatillista ja jäätävät päänsäryt jo iltapäivästä kun on monta oppituntia puhunut maski naamalla. Uuuh! Oppilaiden jaksamisen kannalta myös olisi jo hyvä päästä noista eroon.

Meillä tosin pyörii myös karanteenit parhaillaan, joten voipi olla, ettei noista vielä uskalleta luopua :(. Syysloman jälkeen toiv.kuitenkin jo jäisi pois.

Vierailija
28/30 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa ei suositella enää maskin käyttöä juuri missään julkisissa tiloissa, kouluissa esim.

Vierailija
29/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne nyt? Käytetäänkö kouluissa maskeja edelleen koulujen omaan päätökseen perustuen vai onko luovuttu syyslomien jälkeen?

Vierailija
30/30 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna luopuu maskeista nyt marraskuun alussa. Katsotaan saadaanko jäädä pysyvästi ilman vai tuleeko komento takaisin. Lähiseuduista Riihimäki on luopunut jo aiemmin, Janakkalassa jatkuu edelleen. Eli aika kuntakohtaisesti mennään, tartuntamäärät ei tähän vaikuta (Janakkalassa vähiten tartuntoja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi