silmänympärysvoide
Kommentit (15)
Mulla ainakin kuivaa iho ja rypyt erottuvat selkeästi, jos en käytä. En usko, että käyttämättä jättämisestä on pysyvää haittaa, jos iho ei voidetta vaadi, itsellä ainakin iho palautuu nopeasti entiselleen kun alkaa tauon jälkeen rasvata.
Mulla laskee turvotusta, ryppyjä ei ole tullut. Nyt 35-vee ja 20-vuotiaasta asti olen käyttänyt. Monella muulla ikäiselläni on ryppyjä, mutta en sitten tiedä olisiko itselleni tullut ilman voidetta.
Kuivuu se iho silmien ympäriltäkin, ja tavalliset kasvovoiteet voivat esim. turvottaa herkkiä silmänympäryksiä. Siksi kannattaa käyttää silmänympärysvoidetta. Ei se ryppyjä madalla, mutta voi jonkin verran ehkäistä niiden syntymistä.
Mikset rasvaisi kasvoissasi kohtaa, joka kuormittuu paljon (meikki, puhdistus) ja jossa iho on ohuinta?
Myöhäistä se sitten on, kun ryppyjä jo on.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:39"]Mikset rasvaisi kasvoissasi kohtaa, joka kuormittuu paljon (meikki, puhdistus) ja jossa iho on ohuinta?
Myöhäistä se sitten on, kun ryppyjä jo on.
[/quote]
Miksei tavallinen kasvovoide käy, miks silmänympärykselle on eri?
Niin ja onko mitään hyötyä jos käyttää halpoja voiteita, esim. Pirkka alle 5e
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:39"]Mikset rasvaisi kasvoissasi kohtaa, joka kuormittuu paljon (meikki, puhdistus) ja jossa iho on ohuinta? Myöhäistä se sitten on, kun ryppyjä jo on. [/quote] Miksei tavallinen kasvovoide käy, miks silmänympärykselle on eri?
[/quote]
Siksi, että iho on silmien ympärillä erilaista ja jotta voide tehoaisi, voiteen hoitavien molekyylien on oltava erikokoisia kuin kasvorasvoissa. Näin ainakin mulle asiaa valaisi kosmetologi.
Se kosteuttaa ja pehmittää silmänympäryksiä väliaikaisesti. Kosteutettu iho näyttää muutaman tunnin sileämmältä kuin pintakuiva iho, koska iho turpoaa voiteen ansioista.
Joissakin tuotteissa on myös heleyttäviä ainesosia. Ne luo optista harhaa.
Mitään ihmeitä voiteet ei tee. Tosin voi olla, että parikymppisenä aloitettu sy-voiteen säännöllinen käyttö aiheuttaa sen, että iho ei rupsahda niin nopeasti. Mutta varmaan geenit ja elämäntavat vaikuttaa enemmän tähänkin asiaan kuin voiteet.
Kaikki kalliit tehovoiteet ovat kyllä humpuukia. Saa niihin rahansa tuhlata, mutta ohut perusvoide on ihan yhtä tehokas.
estenomi
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:46"]Se kosteuttaa ja pehmittää silmänympäryksiä väliaikaisesti. Kosteutettu iho näyttää muutaman tunnin sileämmältä kuin pintakuiva iho, koska iho turpoaa voiteen ansioista.
Joissakin tuotteissa on myös heleyttäviä ainesosia. Ne luo optista harhaa.
Mitään ihmeitä voiteet ei tee. Tosin voi olla, että parikymppisenä aloitettu sy-voiteen säännöllinen käyttö aiheuttaa sen, että iho ei rupsahda niin nopeasti. Mutta varmaan geenit ja elämäntavat vaikuttaa enemmän tähänkin asiaan kuin voiteet.
Kaikki kalliit tehovoiteet ovat kyllä humpuukia. Saa niihin rahansa tuhlata, mutta ohut perusvoide on ihan yhtä tehokas.
estenomi
[/quote]
Ai vaikka se Pirkka kelpaa?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 19:39"]Mikset rasvaisi kasvoissasi kohtaa, joka kuormittuu paljon (meikki, puhdistus) ja jossa iho on ohuinta? Myöhäistä se sitten on, kun ryppyjä jo on. [/quote] Miksei tavallinen kasvovoide käy, miks silmänympärykselle on eri?
[/quote]
Siksi, että iho on silmien ympärillä erilaista ja jotta voide tehoaisi, voiteen hoitavien molekyylien on oltava erikokoisia kuin kasvorasvoissa. Näin ainakin mulle asiaa valaisi kosmetologi.
[/quote]
Molekyylien koko kuulostaa melko hassulta. Tuskin ihan noin on.
Neuvokaa joku toimiva silmänympärysvoide +40naiselle. Ryppyjä ei vielä ihmeemmin silmien ympärillä ole, mutta kiva olis silotella noikin. Sellanen kohtuuhintainen? Kiitti etukäteen.
Pirkka kelpaa! Pirkan voiteet tehdään samoissa tehtaissa kuin merkkituotteetkin. Pakkaus on karumpi eikä hintaan tule brändilisää. Pirkan voiteet on oikein hyviä.
estenomi
Onko 27vuotiaana liian myöhäistä alkaa käyttämään? Joskus nuorempana luin että 22vuotiaana alotetaan.
Jossain on sanottu, että siinä vaiheessa, kun aletaan meikata, pitäisi aloittaa myös silmänympärysvoiteen käyttö. Totta kai 27-vuotiaana on parempi aloittaa kuin ei milloinkaan.
Sitä mäkin ihmettelen. Oon kohta 40 akka ja oon 20 vuotta käyttänyt eri merkkisiä tuotteita. Tuntuu, että rahat ovat menneet kaivoon.