Miksi muut eivät voi muista meitä yksinäisiä?
Aina sanotaan, että jos ihminen on yksinäinen, hänen pitäisi itse pitää yhteyttä muihin ja katsoa peiliin ja miettiä, mikä itsessä on vikana. Entäs ne sitten, jotka eivät pidä yhteyttä minuun? Eikö heissä ole mitään vikaa?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:21"]Eli vika on muissa jos olet yksinäinen? Olisikohan ihan näin? Jos et ole luonut ympärillesi ystävä- ja kaveriverkostoa, niin pitääkö se jonkun toisen tehdä? Pitääkö sinut mennä kädestä viemään ihmisten keskelle niin et voi syyttää muita? Nyt katsot ihan peiliin ja sieltä se syyllinen yksinäisyyteen löytyy, ei muista ihmisistä.
Eipä tarvii kauan miettiä miksi olet yksinäinen...
[/quote]
Et ihan tajunnut poittia. Mutta ei se mitään. Meitä on niiiiin moneksi.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:21"]
Eli vika on muissa jos olet yksinäinen? Olisikohan ihan näin? Jos et ole luonut ympärillesi ystävä- ja kaveriverkostoa, niin pitääkö se jonkun toisen tehdä? Pitääkö sinut mennä kädestä viemään ihmisten keskelle niin et voi syyttää muita? Nyt katsot ihan peiliin ja sieltä se syyllinen yksinäisyyteen löytyy, ei muista ihmisistä.
[/quote] Ei kaveriverkostoja välttämättä tarvitse luoda; ne syntyvät itsestään, mikäli ihminen on tasapainoinen ja kykenee kommunikoimaan toisten kanssa.
t. ihminen, joka ei ole tasapainoinen eikä oikein kykene kommunikoimaan muiden kanssa
No ikävää sanoa, mutta ehkä he eivät halua pitää yhteyttä sinuun?
Onhan se tietysti niinkin, että ystävyyden pitäisi olla vastavuoroista. Mutta valitettavasti et voi silti syyttää ja vastuuttaa toisia omasta yksinäisyydestäsi (tai voit, mutta se ei auta mitään). Eli siis kurja tilanne, mutta ainoa joka voi asiaan oikeasti vaikuttaa olet sinä itse!
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:17"]Aina sanotaan, että jos ihminen on yksinäinen, hänen pitäisi itse pitää yhteyttä muihin ja katsoa peiliin ja miettiä, mikä itsessä on vikana. Entäs ne sitten, jotka eivät pidä yhteyttä minuun? Eikö heissä ole mitään vikaa?
[/quote]
Ehkä he pitävät yhteyttä jo moniin. Se, ettei pidä yhteyttä juuri sinuun, ei ole vika.
Ja jos kukaan ei pidä yhteyttä sinuun, on kyllä vähän sen merkki, että sinne peiliin kannattaisi vilkaista.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:17"]Aina sanotaan, että jos ihminen on yksinäinen, hänen pitäisi itse pitää yhteyttä muihin ja katsoa peiliin ja miettiä, mikä itsessä on vikana. Entäs ne sitten, jotka eivät pidä yhteyttä minuun? Eikö heissä ole mitään vikaa? [/quote] Ehkä he pitävät yhteyttä jo moniin. Se, ettei pidä yhteyttä juuri sinuun, ei ole vika. Ja jos kukaan ei pidä yhteyttä sinuun, on kyllä vähän sen merkki, että sinne peiliin kannattaisi vilkaista.
[/quote]
Kyllä minä olen katsonutkin. Olen miettinyt, olen yrittänyt, olen pohtinut, olen käynyt jopa terapiassa (no, yksinäisyys nyt ei ollut se syy, mutta sitäkin on terapiassa pohdittu, kuten omaa tapaani käyttäytyä). Tunnen ihmisiä jonkin verran, mutta en silti saa ystäviä. En edes kavereita, vaikka mukaan jonnekin mihin itse tykkään mennä. Monet kerrat olen lukenut, että yksinäisen pitäisi tehdä sitä ja tätä, mutta vaikka teen, niin silti en saa ystäviä. Eikö nämä samat säännöt koske kaikkia? Vai vain sellaisia virheellisiä ihmisiä niin kuin minä?
Ap
Mutta muuthan tekevät jo asioita! Ystävyys on vastavuoroista, ja jos kukaan ei saa sinulta mitään, ei ystävyyttä synny. Myös sinun täytyy pitää yhteyttä. Voit ihan hyvin olla se joka sen aloittaa.
Sitten sinun pitää muuttaa omaa asennettasi ja oppia olemaan yksin. Se asia on omissa käsissäsi ja olet siitä yksin vastuussa. Jos et halua olla yksin, sinun tulee olla enemmän muiden kaltainen, utelias ja vastaanottavainen elämälle ja uusille ihmisille ja antaa jotain myös itsestäsi. Jos nämä asiat eivät onnistu, ei vika ole muissa. Olet aika kärkäs syyttämään muita ja luulen, että tämä on este kaveruuden syntymiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:17"]Aina sanotaan, että jos ihminen on yksinäinen, hänen pitäisi itse pitää yhteyttä muihin ja katsoa peiliin ja miettiä, mikä itsessä on vikana. Entäs ne sitten, jotka eivät pidä yhteyttä minuun? Eikö heissä ole mitään vikaa? [/quote] Ehkä he pitävät yhteyttä jo moniin. Se, ettei pidä yhteyttä juuri sinuun, ei ole vika. Ja jos kukaan ei pidä yhteyttä sinuun, on kyllä vähän sen merkki, että sinne peiliin kannattaisi vilkaista.
[/quote]
Tunnen ihmisiä jonkin verran, mutta en silti saa ystäviä. En edes kavereita, vaikka mukaan jonnekin mihin itse tykkään mennä. Monet kerrat olen lukenut, että yksinäisen pitäisi tehdä sitä ja tätä, mutta vaikka teen, niin silti en saa ystäviä. Eikö nämä samat säännöt koske kaikkia? Vai vain sellaisia virheellisiä ihmisiä niin kuin minä?
Ap
[/quote]
Tunnet ilmeisesti ihmisiä joilla joko on jo niin paljon sosiaalisia suhteita kuin pystyvät/haluavat hoitaaa tai jotka haluavat olla yksinäisiä/erakoita. Sun pitäisi vielä löytää jostain ihmisiä jotka kaipaavat itsekin uusia ystäviä ja joiden kanssa kemiat nappaavat.
Mitä tarjottavaa sulla on? Kaverisuhteet on aika raadollisia tuosta lukioiästä ylöspäin. Jos susta on hyötyä, on sulla kavereita.
Puhutkohan sinä ap nyt entisistä ystävistäsi? Minulla ainakin on ollut hyvinkin hyviä ystävyyksiä, tai niin ainakin kuvittelin. Jossain vaiheessa hoksasin, että ystäväni ovatkin ryhmäytyneet uudella tavalla, enkä oikein sovi joukkoon. Eikä heitäkään tuntunut haittaavan etten enää tullut mukaan. Se oli toki surullista. Mutta toisaalta, enhän voi ketään pakottaa itsestäni pitämään.
Neuvoisin sinulle ap, ettet keskity siihen yksin olemiseen, vaan teet kaikkia kivoja juttuja, mitä haluatkin. Esim. baariin meno tuntuu aluksi aivan kamalalta yksin. Mutta jos aloitat vaikka niin, että menet johonkin rauhalliseen paikkaan päivällä, ja otat vaikkapa kirjan mukaan. Tilaat juomasi, ja hörpit sitä samalla, kun olet lukevinasi kirjaa. Puolen tunnin aikana jo huomaat, että siellä on paljon muitakin ihmisiä paikalla yksin. Ehkäpä heidänkin ystävänsä ovat unohtaneet heidät, tms.
Minä väitän, että jos vuoden ajan, kerran viikossa käyt jossain ulkona yksin olet vuoden päästä löytänyt itsellesi ainakin yhden uuden kaverin. Hän ei ole ehkä sellainen, mitä toivoisit, mutta hän on silti arvokas ihan sellaisenaan.
Eli vika on muissa jos olet yksinäinen? Olisikohan ihan näin? Jos et ole luonut ympärillesi ystävä- ja kaveriverkostoa, niin pitääkö se jonkun toisen tehdä? Pitääkö sinut mennä kädestä viemään ihmisten keskelle niin et voi syyttää muita? Nyt katsot ihan peiliin ja sieltä se syyllinen yksinäisyyteen löytyy, ei muista ihmisistä.