Listataan hyviä valmisruokia
Meidän perheessä ei ole ikinä syöty valmiita ruokia, lukuunottamatta satunnaisia pakastepizzoja. Olen kohta palaamassa työelämään äitiyslomalta, ja olisi kiva tietää jotain oikeasti hyviä eineksiä kiireisille päiville. Tietenkään kokonaan ei olla eineksiin siirtymässä, mutta ajattelin, että jääkaapissa / pakkasessa on hyvä olla joku hätävara. :)
Kommentit (19)
Pakaste perunamuusi oikeista perunoista. Pinaattikeitto.
Kokkikartanon lohikiusaus. Nam!!! :-P
Kokkikartanon keitot; kana-kookos, tomaatti-vuohenjuusto, metsäsienikeitto.
Pakastealtaiden pinaattikeitto.
Finduksella on joku uunikala. Kaikki pakastevihannekset on helppoja, lisää vain lihan ja mausteet. Lasagne (en tosin ole maistanut herkullista valmislasagnea).
pinaattikeitto joko pakasteena tai kylmätiskistä, makaronilaatikko Lidlistä, maksalaatikko, perunasipulipussit, chicken gordon bleu Lidlistä
Meidän kiire-spesiaali on kananuggetit, Uncle Bens sweet and sour-kastike ja pikariisiä. On hyvää, edullistakin jos ostaa Uncle-Bens kastikkeen sijaan esim. Rainbown vastaavan. Etenkin jos kylkeen jaksaa vääntää salaatin, on jo namia.
Ainoat mitä meillä syödään on hernekeitto ja kaalikääryleet.
Kaiken muun teen itse, jopa "kananugetit" jolloin ne on varmasti tehty broilerin fileestä eikä jänteistä tms. Ihan sama aika menee valmistukseen kuin kaupan nugeteissa, jos niiden pitää olla uunissa 20 min niin uunin lämmitys + valmistus on 30 min. Samassa ajassa kastan fileet kananmunaan ja maustettuun (suolaa, piippuria, kuivattuja yrttejä tms) korppujauhoon ja paistan pannulla öljy-voi seoksessa.
Kokkikartanolla on maukkaita ruokia. Myös Lidln lasagne on herkkua!
Ai niin, pesto on myös hyvä arjen pikapelastaja! Siihen kun keittaa kaveriksi pastaa ja heittää sekaan vaikka kirikkatomaatteja, niin saa nopeasti hyvän aterian.
Mikset tee itse pakkaseen jotain laatikoita tms?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:43"]
Ainoat mitä meillä syödään on hernekeitto ja kaalikääryleet.
Kaiken muun teen itse, jopa "kananugetit" jolloin ne on varmasti tehty broilerin fileestä eikä jänteistä tms. Ihan sama aika menee valmistukseen kuin kaupan nugeteissa, jos niiden pitää olla uunissa 20 min niin uunin lämmitys + valmistus on 30 min. Samassa ajassa kastan fileet kananmunaan ja maustettuun (suolaa, piippuria, kuivattuja yrttejä tms) korppujauhoon ja paistan pannulla öljy-voi seoksessa.
[/quote]
Paitsi että Lidlin kananugetit ovat fileistä. Isoja, ja tosi hyviä jos nugetteja tahtoo-
Super iso kiitos kaikille vinkeistä! :) Varmasti meidänkin perhe löytää lempparinsa noiden joukosta. -ap
Kaalikääryleet.