JOULULAHJAT?? Mitä teidän 8v pojat saa??
Meillä ei enää kauheasti leikitä millään leluilla.
Eikä legoilla etenkään - ja niitä on hirveästi. (Myin jo viime vuonna osan isoveljien vanhoista; jos jaksaisin myisin pikkuhiljaa tällekin ostettuja, mutta ihan mieletön homma lajitella ja kasailla niitä malleja, ei ole aika....)
Viimeksikin sai synttärilahjaksi kavereilta melkein pelkkiä legoja, myin ne avaamattomina rasioina pois.
Pelikonsolia joku kallis mikä se uusi on xbox tms. (yli 400 eur!!!) pyysi yhdessä vaiheessa; en ajatellut noin kallista ostaa kun meillä on jo joku vanha Nintendo (joka tosin toimii vähän huonosti).
Ja muutenkin pelaamisesta tulee herkästi ongelma (pelaamista esim. tietokoneella rajoitettu, mutta luulen että se pelaa kännykällään päivät pitkät kun on kotona).
Olen ostanut yhden DVD-boxin (Harry POtter leffasarjan kun luetaan niitä kirjoja nyt), sekä yhden eläinkirjan (kun pitää eläimistä).
Muuten on vaikea keksiä mitään.
Minecraft-miekkaa on toivonut, sen kai ostan (vaikka järjetöntä maksaa joku 24 eur jostain pehmomiekasta mitä saa kympillä esim. huvipuistoissa).
Ja mietin sitä Minecraft-pahvipäätä joku 20 eur jota toivoi myös, vaikka vielä tyhmempää maksaa litistetystä pahvilaatikosta.
ETenkin kun se ei enää LEIKI enää rooliasuleikkejä tms., ne sai pistää myyntiin jo ne kaikki muut hänen rooliasut, ritarimiekat jne. ...
Uuden kännykän sai hiljattain kun vanha hajosi; se oli vähän "etukäteislahja"; mutta onhan se silti paketteja annettava hänelle vielä. (Etenkin kun sukulaiset tai kukaan muu ei siis anna mitään.)
Kommentit (24)
Meillä on vielä se huono, että itsepä olen opettanut lapset että saavat monituisen monta pakettia... (joo paikkaan omia lapsuuden traumoja kun ei vietetty joulua...)
Mutta en tosiaan haluaisi silti ostamisen vuoksi vaan ostaa jotain, ja tänä vuonna tuntuu että ei ole niin paljoa mitään "tarvetta" - kun en haluaisi tuohon pelikonsoli/peli linjalle lähteä. (KYllähän se toivoo tietokone- ja kännykäpelejä yms.)
Akkareitakaan ei lueta meillä... ja niitä olisi lehtiä, kokoelmakirjoja, taskareita valmiina monta hyllyllistä isoveljiltä...
Vaatteitahan tarvitsee melkein aina, mutta ne taas ei ole kovin "mieluinen" lahja pojalle, ja nykyään on niin tarkka etten edes uskalla mitään ostaa jos ei ole mukana valitsemassa. Ehkä joku paketti tai pari voisi olla joku yöpuku tms. (toisaalta ei tartte kyllä niitäkään; puseroita ja housuja vain, mutta niitäkin parempi käydä yhdessä alesta katselemassa sitten).
ap
Meillä tekniikkalegot on in ja ostan sen kaivurin, joka kyllä on iästä 10v ylöspäin.
Lisäksi ostin Olipa kerran avaruus ja lahjakortin Megazoneen.
Vielä on harkinnassa liput jääkiekkomatsiin.
Meidän 8 vuotias saa Minecraft Creeper pehmolelun ja Minecraft kalenterin. On toivonut myös MC legoja, mutta en ole ostamassa niitä... Myös leffalippuja ja uuden puhelimen saa. Ja vähän rahaa.
Miksi 8-vuotias ei leiki? Kyllä meidän lapset ja niiden kaverit, 8-11-vuotiaat pojat leikkii nimenomaan niillä Legoilla.
No, älä stressaa siitä jos haluat antaa paljon lahjoja :) Juttele lapsen kans ja kysy, mitä hän joulustaan odottaa. Oisko paha jos paketteja tuliskin vähemmän ja sen sijaan yhdes vaikka ostettas/tehtäis jotain mukavaa..Luulen, että saatat yllättyä vastauksista :) t. 2
Ja meidän 8-vuotias saa ainakin:
-Lego Minecraft kaivoksen
-Lego City talon
-Kapteeni Kalsari -kirjan
-Risto Räppääjä -kirjan
-Lumipotkulaudan
-Kännykän (Samsung Trendy 2)
-Suklaarasian
-Yöpuvun
-Toppatakin
Ei leiki meilläkään. Pojalle ostettutosi paljon legoja eikä ne oo ikinä kiinnostaneet.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:19"]
Miksi 8-vuotias ei leiki? Kyllä meidän lapset ja niiden kaverit, 8-11-vuotiaat pojat leikkii nimenomaan niillä Legoilla.
[/quote]
Mä en oikein tiedä miksei..! Ei se ikinä ole ollut ihan kauhea lego-fani, yhdessä vaiheessa n. 5-6 v. oli se kausi. Leikkiminen jäi kun aloitti koulun. Siis varsinainen leluilla leikkiminen.
KYllä se sitten välillä spontaanisti aloittaa jonkun leikin tai puuhan siskonsa kanssa (majan rakennusta ja samalla seikkailuleikkiä tms., silloin ne nyt käyttää tarvikkeinaan mitä sattuu, leluja tai muita tavaraoita); kavereiden kanssa se taitaa nykyän olla enemmän sitä pelikoneella olemista. Sen takia kai harvemmin enää pyytää kavereita meille päin, kun ei ole kunnon uutta pelikonsolia, ja tietokonekin vanha hidas rupuska jossa ei saa olla joka päivä.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:16"]
Meillä tekniikkalegot on in ja ostan sen kaivurin, joka kyllä on iästä 10v ylöspäin.
[/quote]
Toi Megazone-lahjakortti ois varmaan mieluinen, täytyypä harkita :). En vaan tieäd kenen kanssa se sitten menisi, itse olin kerran kun järkättiin synttärit siellä ja täytyy sanoa että ei tod. ollut mun juttu... ja kai siihen joku kaveri/kavereita pitäisi olla...
ap
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:23"]
Ja meidän 8-vuotias saa ainakin:
-Lego Minecraft kaivoksen
-Lego City talon
-Kapteeni Kalsari -kirjan
-Risto Räppääjä -kirjan
-Lumipotkulaudan
-Kännykän (Samsung Trendy 2)
-Suklaarasian
-Yöpuvun
-Toppatakin
[/quote]
Ihana lista :) tää voisi olla just jotain MUN näköistä. Yritin esitellä niitä MInecraft-Legoja, mutta ei yhtään näyttänyt innostuvan niistäkään.
Ja noita lasten/nuorten kirjojakin meillä olisi jo niin paljon, ja hän ei vielä valitettavasti itse juuri lue kirjoja kuitenkaan. No, luen siis itse nyt niitä hänelle ääneen. Ja sen varmasti mieluisan eläintietokirjan saa.
Niin harmi kun se känny oli pakko hankkia jo aiemmin, olisi ollut just hieno joulupakettiyllätys :).
Tiedän kyllä että se pelikonsoli olisi kova juttu, mutta EN TIEDÄ VIITSINKÖ ANTAA PERIKSI....?? VAi olenko vaan nipo kalkkis äiti...??? (Ja come on, yli 400 eur! Ja sitten pelien ostamista päälle jatkuvasti.)
ap
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:16"]
[/quote]
Toi Megazone-lahjakortti ois varmaan mieluinen, täytyypä harkita :). En vaan tieäd kenen kanssa se sitten menisi, itse olin kerran kun järkättiin synttärit siellä ja täytyy sanoa että ei tod. ollut mun juttu... ja kai siihen joku kaveri/kavereita pitäisi olla...
ap
[/quote]
Ostin lahjakortin kahdelle eli saa itse valita kaverin mukaan. Siitähän se ilo tulee, että pääsee kaverin kanssa!
Meillä kanssa poika on huono lukija ja luen ääneen hänelle Risto Räppääjiä. Mietin tässä, ostaisinko sen uusimman lahjaksi vai en, kun itse sen sitten kuitenkin lukisin. Toinen suosittu sarja meidän pojalla on Kahjo koulu-sarja, mutta siinäkin on ollut tekemistä, että on saanut niitä kirjoja luettua loppuun. Ollaan lainattu niitä kirjastosta, ja välillä olen itse lukenut osan ja lapsi sitten taas yhden luvun jne.
Olen muuten vannoutunut lautapelien ystävä, ja poika on tykännyt noista legolautapeleistä. Niitä meillä on jo sen verran, että enää ei osteta, mutta viime vuonna oli kuulemma paras lahja se Star wars legolautapeli.
Mä itse haluaisin ostaa sen pleikka neloden, että pääsisin pelaamaan, mutta en raaski... isompi vasta 3v mut olen päättänyt ostaa sitten kun tajuaa pyytää :D minusta pelaaminen on turhan demonisoitu harrastus, itse tykkään pelata, samoin mies. Rajat tietysti siinäkin pitää olla ja ikätasoisia pelejä.
Ja lautapelit on kivoja, perheen kanssa laatuaikaa jne -
Meillä ekaluokkalainen saa Minecraft -pleikkapelin, Guinnes World Records 2015 kirjan (hartain toive! :D), Usko tai Älä -kirjan, Minecraft Creeper-pehmolelun, v. 2014-15 futiskorttikansion, varmaankin jotain namia, jonku Minecraft Legohässäkän varmaankin, yöpuvun..
On myös toivonut niitä järkyttävän hintaisia minecraft vaahtomuovimiekkaa ja -hakkua. Tuskin tulee niitä saamaan..
On myös toivonut jotain "laprajuttuja" eli jotain mikroskooppia ja labravälineitä. :D Nämä aattelin delegoida kummitädille.. ;)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:41"]
Ja lautapelit on kivoja, perheen kanssa laatuaikaa jne -
[/quote]
JOo lautapelit on kivoja, niitä melkein joka vuosi ollut yksi; niitäkin nyt on kuitenkin sen verran että oikeastaan vähän turhaa ostaa (jos ei nyt tule vielä joku toive mitä lapset kovasti haluaisi)... kun voisi ottaa aikaa ja pelata niitä vanhoja :).
Aika harvoin sitä vuoden aikana kuitenkaan tulee pelailtua, että sikäli, vanhatkin kivoja...
ap
Miten olisi, jos tilaisit lahjaksi rannekkeen esim. Lintsille ensi kesäksi tai ostaisit leffalahjakortteja tms.
Uusi guinnesin ennätystenkirja. Se lapsille tarkoitettu iso.
on ollut mielenkiintoinen ja luettu viime vuodelta. Ja saa uuden tänä vuonna.
Jos sulla on useampi lapsi, niin miten ois konsoli koko porukan yhteiseksi lahjaksi? Käy rajoittaminenkin kätevämmin, kun laite ei ole lapsen oma.
Mun 10v poika saa
shakki-pelin
tekniikka-legoja
simpsonien tuotantokauden
toivomansa Neropatti-sarjan kirjan
yöpuvun
lisäksi sitten kummeilta, mummeilta jne tulee jotain tekniikka-lelu-pakettia (tiedesetit) ja satunnais sälää
(Koko porukalle on tulossa lahjaksi paljon toivottu Disney Infinity joillakin laajennuksilla)
Meillä 9v.saa xboxiin toisen ohjaimen ja yhden pelin. Lisäksi Aku Ankka-kirjoja on toivonut :) ja konvehtirasian. Ollaan tultu siihen tulokseen, että vähemmän on enemmän. Ei lapsia tarvi krääsään hukuttaa, eivät edes kaipaa sitä. Ainakaan meillä.