Kuinka pitkä karenssi tulee jos en hae työkkärin tarjoamaa työtä?
Olen siis ansiosidonnaisella ja osa-aikatyössä.
En missään nimessä halua päästä työkkärin tarjoamaan työhön.
Entäs jos vain jätän hakematta? Saanko 3 kk karenssin?
Kommentit (28)
Ap. Ja lisäksi kun haen kokoaikatyötä kokoajan niin tökäristä tulee tuollainen pakkohaku. Ei naurata,
Mitä? Haet sillä lailla ettet paikkaa saa.
Saat 3kk karenssit, jos et hae paikkaa tai jos omalla toiminnallasi sabotoit valituksi tulemistasi.
Hae paikkaa, mutta tee hakemus hutiloiden: kirjoitus- ja pilkkuvirheitä, ei kuvaa jne.
Anna raatorehellinen kuva itsestäsi. Tuskin tulet valituksi.
Haet tietysti, mutta laita palkkatoive kunnolla yli keskiarvon.
Vierailija kirjoitti:
Trolliketjun tunnistaa jo siitä ettei voi olla ansiosidonnaisella ja tehdä osa-aikatyötä. Se menee silloin sovitelluksi päivärahaksi.
Kyllä soviteltukin on joko ansiosidonnaista tai Kelan päivärahaa tai työmarkkinatukea.
Sulla on töitä, niin ne pakottaisi sut muualle töihin? Enpä nyt oikein usko.
Itse en hakenut te-keskuksen määräämää työtä, eikä tullut karenssia. Koska pystyin järkevästi perustelemaan hakemattomuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Työtä voi hakea myös soittamalla. Aina kannattaa sanoa, että ei aio luopua osa-aikatyöstä vaan tulevat työajat pitää sovittaa olemassa olevan työajan ehdoilla.
Minä sanoin just näin pakkohaussa. Laitoin jo hakemukseen (valmis pohja missä kysyttiin mm. miksi haet tätä työtä), että etsin toista työtä nykyisen osa-aikatyön oheen. Ajattelin ettei minua edes kutsuta haastatteluun, mutta kutsuttiinpa vaan... Siellä sitten painotin tätä, että nykyinen työ menisi edelle. Ei valittu.
Up