Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin normaaliin te palaatte?

Vierailija
30.09.2021 |

Nyt ollaan kuulemma palaamassa normaaliin. Itse olen elänyt normaalisti koko ajan. En ole käyttänyt maskia tms. jolla olisin kokenut kuuluvani joukkoon. Käsiä olen pessyt useammin. Salilla olen käynyt koko Koronan ajan 4 kertaa viikossa. Olisin halunnut mennä nyt syksyllä käymään tähtitornissa, mutta yleisöltä suljettu koska korona. Tämä on yksi harvoja asioita joihin korona on vaikuttanut elämässäni.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siis olla onnellinen kun olet välttynyt koronalta.

Mutta kaikki eivät välty.

Eihän korona olekaan vaarallinen perusterveille nuorille ihmisille,  vain hyvin harvat nuoret ovat maailmanlaajuisesti kuolleet koronaan hyvin kehittyneissä maissa.

Koronassa on kysymys laajemmasta asiasta kuin pelkäst yksilöstä, on kysymys suurista joukoista, massoista ja heidän koronastaan, joka kuormittaa sairaaloita muuallakin Suomessa.

Ja voisi ajatella kanssaihmisiään sen verran, että käyttää julkisessa liikeneteessä maskia, ettei lennätä omia pisaroitaan ja aivastuksiaan ja yskimisiään muihin bussissa ja junissa oleviin, sillä nehän ovat aina tosi pieniä ja suppeita paikkoja, joissa turvavälejä ei voi pitää.

Oireetomankin sinä ap voit levittää koronaa.

Vierailija
2/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranormaaliin koitan osua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, luulet että koronassa on kysymys vain sinusta, ja leuhkit sillä et ele sitä mitenkään varonut.

Valtavaa itsekyyttä.  Just sitä, että kun minä saan tehdä just niinkuin haluan, niin sitten teen, paskat muista.    Paskat siitä, että saatan levittää koronaa ahtaissa tiloissa.  Jos minulle korona tulee niin ei se ainakaan mikään vakava sairaus.   Nykyihmisen pohjatonta välinpitämättömyyttä muita kohtaan.

Nyt korona onneksi hiipuu, mutta pelkona on myös terveydenhuollossa, että tuleeko vakava influenssaalto loppusyksystä Suomeen.    Maskeilla voi suojata myös sen levittämistä muihin.

Vierailija
4/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottisuus korostuu myös koronasta huolehtijoiden keskuudessa. Alkuperäinen kirjoittaja ei ole hypännyt koronakelkkaan ja hyvä niin. Monien ihmisten on tietenkin tätä vaikea ymmärtää. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia👍

Vierailija
5/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi tirvasta kunnolla lärviin kun turvavälit poistu.

Vierailija
6/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali? Mikä normaali? Mitä normaalia on jäljellä, kun menetät kodin kullankaivajan takia? Kysy Beatriz Grimaldi "normaalista". Hän tuhosi kaiken.

Vierailija
7/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, luulet että koronassa on kysymys vain sinusta, ja leuhkit sillä et ele sitä mitenkään varonut.

Valtavaa itsekyyttä.  Just sitä, että kun minä saan tehdä just niinkuin haluan, niin sitten teen, paskat muista.    Paskat siitä, että saatan levittää koronaa ahtaissa tiloissa.  Jos minulle korona tulee niin ei se ainakaan mikään vakava sairaus.   Nykyihmisen pohjatonta välinpitämättömyyttä muita kohtaan.

Nyt korona onneksi hiipuu, mutta pelkona on myös terveydenhuollossa, että tuleeko vakava influenssaalto loppusyksystä Suomeen.    Maskeilla voi suojata myös sen levittämistä muihin.

Koronan hiipuminen ei ikävä kyllä ole vielä varmaa. Testimäärät vain ovat tippuneet ja postiisiivisten määrät  %:na kasvaneet. Tämä tarkoittaa sitä, että jos testimäärät olisivat pysyneet ennallaan, meillä olisi kasvava määrä positiivisia.

Tärkeää on, että miten sairaanhoito jatkossa kuormittuu ja miten pitkittyneet koronaoireet vaikuttavat. Käytän edelleen maskia ruuhkaisissa julkisissa tiloissa. Se on omaksi ja muiden parhaaksi.

Vierailija
8/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sukelluspukua. Se on omaksi parhaakseni. Käytän usein myös intiaanipäähinettä.

Vierailija
9/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ollut tällaista samaa aina elämä maailmassa, vaikka nyt pöhistään körönästä.

Vierailija
10/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palaa "normaaliin". Elämänmuutos meneillään. Toistaiseksi jatkan sosiaalista eristäytymistä, joka hellii ylirasittunutta kehoani.

Vierailija
11/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaakohan nähdä vaivaa ja vastata. Täältä poistetaan koko ajan keskusteluja. Tää on niin venäjältä.Noraaliin ei ole paluuta . Korona on ja pysyy ja sen kanssa on opittava elämään ja pysyttävä maskeissa ja käsien pesussa.

Vierailija
12/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskista en varmaan luovu koskaan täysin mutta palaan ainakin harrastuksiin ku.nne alkaa.

Ja tietenkin matkustaminen palaa. Ehkä pääsemme muuttamaan osaksi vuotta pois

Vierailija
13/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteen normaaliin tietenkin! Eli siihen, miten elimme vuonna 2019. Mikä kysymys tuo edes oli?

Vierailija
14/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen elänyt normaalissa koko koronan ajan vaikka sairastin myös koronan... Eipä tuon takia rokotteita kannata ottaa...

Vierailija
15/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan, ja se on normaalia.

Kuntosali on ollut katkolla myös.

Käsidesi ja maskit ovat myös ei-normaaleja, mutta niistä ei vissiin vielä luovuta.

Vierailija
16/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut uusi normaali jo puolitoista vuotta eikä ole aikomustakaan palata menneeseen.

Tämä kun on parempi ja itselle ihan täydellinen.

Vierailija
17/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaakohan nähdä vaivaa ja vastata. Täältä poistetaan koko ajan keskusteluja. Tää on niin venäjältä.Noraaliin ei ole paluuta . Korona on ja pysyy ja sen kanssa on opittava elämään ja pysyttävä maskeissa ja käsien pesussa.

Ja tärkeimpänä vältellä jatkossakin väkijoukkoja ja liian läheistä kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
18/23 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo "uusi" normaali joten jatkan tällä tästä eteenpäinkin. Jos/kun pandemiatilanne joskus aidosti paranee niin sitten saatan harkita ulkomaille matkustamista, mutta ilmankin pärjään vaikka loppuikäni jos niikseen tulee.

Itseasiassa olisi melko mahdotontakin enää sopeutua siihen elämäntapaan joka oli vielä 2019 ihan normaalia. Se kun oli kuitenkin ollut kokoajan jotenkin itselle väärä ja epäsopiva. Hassuinta on, että silti tähän itselle sopivampaankin piti sopeutua mutta nyt on hyvä.

Vierailija
19/23 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut Koronaan rokotuksia. Olenko ikävä ihminen?

Vierailija
20/23 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja kaupassa ei tarvitse käyttää marskia, muuten mikään ei ole muuttunut. Ihan normaalia on ollut.