Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpäivät alkavat liian aikaisin Suomessa

Vierailija
30.09.2021 |

Mielestäni työpaivän alkaminen klo 8 (raksalla klo 7) on liian aikaisin. Olisi paljon parempi jos työpäivät alkaisivat yleisesti klo 9, jolloin saisi nukkua pidempään. Ei sitä kuitenkaan jaksa tehdä mitään viikolla työpäivän jälkeen. Kiinassa ja Venäjällä ainakin työpäivät alkavat yleensä klo 9 ja jatkuvat pitkälle iltaan.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ap hakeutua työpaikkoihin, joissa on liukuva työaika. Meillä pitää olla paikalla 9 ja 15 välisenä aikana (sovitusti voi joustaa tuostakin) ja näiden ulkopuolella voi liukua. Aikaisimmat aloittavat ennen seitsemää, myöhäisimmät tulevat juuri ysiksi.

Näin meilläkin, mutta eräs klo 7 tuleva yrittää vaatia, että kaikkien muidenkin pitää tulla silloin.

Aamuvirkut ovat monesti sellaisia sääntö- ja komtrolliorientoituneita, vähän sovinnaisia ihmisiä. On tullut huomattua monesti. 

Vierailija
42/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ruokatunnit kestää liian vähän. Puolessa tunnissa ehtii ehkä lämmittää eväät mikrossa ja syödä ne toimistolla. Jos lounaspaikkaan menee niin itse syömiselle jää sellainen 5-10 min. spurtti, eli ruuasta ei nautita vaan se hotkitaan. Toista se on esim. Ranskassa.

Mä hoidan lounastuntini mieluusti pois ripeästi niin pääsee ihmisten aikaa kotiinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ap hakeutua työpaikkoihin, joissa on liukuva työaika. Meillä pitää olla paikalla 9 ja 15 välisenä aikana (sovitusti voi joustaa tuostakin) ja näiden ulkopuolella voi liukua. Aikaisimmat aloittavat ennen seitsemää, myöhäisimmät tulevat juuri ysiksi.

Tuollaisia liukuvan työajan työpaikkoja on varmaankin aika vähän? Useimmiten työpaikoilla sanellaan työajat.

Ylivoimaisesti suurin osa tuttavistani (minä itse ml.) on liukuvan työajan piirissä, mutta me emme olekaan duunareita. 

Jos te ette ole yrittäjiä, pääomilla eläjiä, opiskelijoita / kouluttautujia, työttömiä ettekä eläkeläisiä, niin kyllä te sitten nimenomaan olette duunareita, eli työläisiä, eli työväenluokkaa: tehän käytte töissä ja olette palkansaajia.

Minä en ole duunari eli keskiluokkainen, koska olen eläkeläinen eli alaluokkainen, sekä kaikilla OECD-, EU-, sekä ETA-laskentaperustein mitattuna köyhyysrajan alapuolella ja pienituloinen.

Tervetuloa murheelliseen joukkoomme, jos työ sekä duunareiden joukkoon kuuluminen ei "hotsita". Kyllä meidän joukkoomme ovat tervetulleita kaikki, jotka eivät miellä itseään työväenluokaksi. Kulutustottumuksianne teidän "ei-duunareiden" toki täytyy kääntää jyrkästi vaatimattomampaan ja askeettisempaan suuntaan nykyisestänne.

Tuo on näköjään yleinen, joskin sangen erikoinen harhakäsitys, ettei ihminen ole "duunari" eikä työväkeen kuuluva vaikka käykin töissä.

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Vierailija
44/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olis kuitenki herätä aikaisin, kun ajaa sen 100 km töihin raksalle ja takaisinkin vielä. Talvella olis kurjaa ajaa kovin myöhään kotiinpäin. 

Vierailija
45/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana näitä vätyksiä riittää. Mene ajoissa nukkumaan!