Sain kuulla olevani kadehdittu mm. pitkästä parisuhteestani ym.
Yksityiskohtia en paljasta, miten tämä asia minulle selvisi, mutta kuulin olevani kadehdittu koska "olen pikässä avioliitossa ja vielä onnellisessa sellaisessa, lapset olen saanut helposti ns. ensiyrittämällä ja meillä on menestyvä yritys". Tämä tuli minulle ns. puskista, millään lailla en koskaan ole em. asioilla "pröystäillyt" tai "leveillyt", päinvastoinmielestäni olen aika vaatimaton ihminen. Kukaan ystävistäni ei kuitenkaan tiedä (yksityiskohtaisesti) kuinka helvetillinen lapsuus minulla on ollut ja ehkäpä juuri siksi en pidä mitään asioita itsestäänselvyytenä ja parisuhteenkin eteen olen valmis työskentelemään kovasti.
Nytpä vain sitten tuntuu uskallanko enää mistään ns. "pikkumurheista" ystävilleni kertoa, jos he puhuvat sitten takanapäin näin että miten kehtaan valittaa kun kaikki on minulle tullut kuin manulle illallinen tmv. Onneksi ihan kaikki ystävistäni ei ajattele näin.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:41"]
Minulle ollaan kateellisia siitä, ettei minulla ole lapsia vaan saan tulla ja mennä vapaasti oman mieleni mukaan. Tämä on minulle ihan suoraan sanottu. Vaikea tuhon oli kommentoida muuta kuin "Onhan se kivaa."
[/quote]
Puhuvat vaan, tuskin vaihtaisivat osiaan.
[/quote]
Kuka todella vaihtasi elämäänsä jonkun toisen elämään? Ei juuri kukaan. Omaan elämään ollaan tavattoman kiintyneitä mm. juuri siksi, ettei sitä voi vaihtaa kenenkään kanssa. Ei se tietenkään kadehtimista estä. -3
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:56"]
No en minä ole lapsettomalle kaverilleni kateellinen, vaikka hän voi mennä ja tulla. Vaikka sanoisinkin, että nauti, kun saat tulla ja mennä.
[/quote]
Kerron vain, mitä minulle on sanottu. -3
Voivathan ne sinun kaverisi olla sinulle kateellisia silleen hyvällä tavalla. Minä ainakin olisin. Silleen, että toivoisin itsellenikin yhtä hyvää onnea kuin sinulle, ap. Enkä missään nimessä haluaisi sinulta onnea pois vaan itselleni samanlaista. Eikö se ole ihan hyvää kateutta. :)
Siis onko joku sanonut suoraan kadehtivansa vai mistä tiedät? Onpa outoa. Tuntuu, ettei aikuisena enää kadehtittais.
Minulle ollaan kateellisia siitä, ettei minulla ole lapsia vaan saan tulla ja mennä vapaasti oman mieleni mukaan. Tämä on minulle ihan suoraan sanottu. Vaikea tuhon oli kommentoida muuta kuin "Onhan se kivaa."
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:35"]
Siis onko joku sanonut suoraan kadehtivansa vai mistä tiedät? Onpa outoa. Tuntuu, ettei aikuisena enää kadehtittais.
[/quote]
Ei minulle ollut tarkoitettu nämä sanat mutta asioitani oli jauhettu olettaen ettei minun korviini kantaudu. Toisin kuitenkin kävi. Minäkin luulin että 40-vuotiaat ei enää harrastaisi takanapäin tällaista kuin korkeintaan oc.n täydellisissä naisissa, mutta väärässä olin. AP
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:41"]
[/quote]
Puhuvat vaan, tuskin vaihtaisivat osiaan.
Ap, hyvinhän sulla tuntuu menevän. Mä en oikein ymmärrä sun pointtiasi. Itsellänikin takana helvetillinen lapsuus ja nyt aikuisena menee hyvin. Ymmärrän, että joku saattaa kadehtiakin, mutta sehän on inhimillinen tunne. Ja täytyy sanoa, etten voi edes kuvitella miten rankkaa lapsettomuudesta kärsiminen on.
Kyllä minä ainakin koen, että asiat ovat tavallaan tulleet kuin "manulle illallinen". Totta kai olen tehnyt töitäkin asioiden eteen, mutta vaikkapa tuossa lapsiasiassa koen kyllä oikeastikin olevani todella onnekas. Siinäkin on käynyt onni, että olen löytänyt kunnollisen miehen ja että olemme saaneet olla terveitä.
No en minä ole lapsettomalle kaverilleni kateellinen, vaikka hän voi mennä ja tulla. Vaikka sanoisinkin, että nauti, kun saat tulla ja mennä.
En ymmärrä tätä naisten kateutta. Yksi on sairaan kateellinen siitä, että kaveri asuu USAssa ja kaikenmaailman muuta kateuden aihetta tällä saitilla on näemmä vaikka kuinka.
Itselleni oma siskoni aiheutti vaikeuksia aiemmin tänä vuonna ihan puhtaasti kateussyistä ja välit menivät poikki lopullisesti. Mikä vittu teitä oikein vaivaa?
Minulle ovat ystävättäret vihjailleet että olisi aika siirtyä toiselle kierrokselle koska olen ollut mieheni kanssa yhdessä parikymmentä vuotta. Olen ehdotuksesta äimän käkenä koska perhe-elämämme on normaalia ja rauhallista. En tiedä mitä ihanaa ja jännää siellä toisella kierroksella odottaisi. Ystävättärillä on tullut lähinnä takaiskuja ja krapula-aamuja. En haluaisi elää sellaista elämää.
Ja tämä on kateutta millä tavalla?
Samoin ap, ei ehkä kannata ottaa joka asiaa niin vakavissaan. Kuulostaa siltä, että kaverisi ovat viinipäissään vähän juoruilleet ja kun joku porukasta juorusi puolestaan sinun kanssasi, päätyi tekemään vähän "paljastuksia". Mitä väliä tuollaisella, ei yhtään mitään.
Eivät ihmiset ole ollenkaan niin kateellisia mitä luulette.[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:23"]
Minulle ovat ystävättäret vihjailleet että olisi aika siirtyä toiselle kierrokselle koska olen ollut mieheni kanssa yhdessä parikymmentä vuotta. Olen ehdotuksesta äimän käkenä koska perhe-elämämme on normaalia ja rauhallista. En tiedä mitä ihanaa ja jännää siellä toisella kierroksella odottaisi. Ystävättärillä on tullut lähinnä takaiskuja ja krapula-aamuja. En haluaisi elää sellaista elämää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:35"]
[/quote]
Aika naivia ajatellä näin.