g: mitä saitte itse lahjaksi sairaalaan vauvan synnyttyä?
Itse sain oikeastaan " vaan" kukkia, yksiltä tutuilta suklaata, se oli kiva! Olis kiva viedä jotain muuta kuin kukkia, koska monilla ne menee roskiin jo sairaalassa, itse raahasin kotiin kymmenet kimput.
Kommentit (18)
Äitini toi valmiiksi pestyjä viinirypäleitä, mandariineja ja suklaata. Rypäleitä oli kiva napsia yöllä imetyksen lomassa.
Muuta, mitä sain/saatiin: ristikkolehti, runotaulu, nalle, äiti-muki, vaaville sukat ja " kotiintulovaatteet" , lempparimehuani...
Kukkia ei osastolle toivottu tuotavan, ja me sanottiinkin suvulle, että älkää ostako! Kukkia tuli sitten jonkun verran kotiin ja täällähän niistä olikin enemmän iloa.
Lapsen kummitäti toi ihanan vaaleanpunaisen unipupun, joka vieläkin on (5v) tytön unileluna. Ja kummitäti toi myöskin kasan ihania vaatteita. Mansikat oli silloin vasta tullut kauppoihin, niitä sain ison pussillisen ja suklaata.
Kukkia ja kortteja sain myöskin. Kivoja nekin :)
kukkia, suklaata ja irtokarkkeja, lehtiä.
Olen ihan hämmästyneenä lukenut saamianne lahjamääriä. Kuka niitä toi? Meillä ainakin oli tunnin vierailuoikeus ja max. kaksi vierailijaa kerralla. Koska isovanhemmat veivät omat osansa vierailuoikeudesta, niin ei meillä muita vieraita ehtinyt käydäkään.
Meillä appivanhemmat toivat ruokaa, kun soitettiin, että on aivan tolkuton nälkä. Oma äitini toi joko sairaalaan tai sitten ensimmäisellä kotikäynnillä lahjaksi bodyn kokoa 80 :o) Tajusin juuri, että kummatkaan isovanhemmat eivät ole lapselle muuta antaneetkaan jos ei ristiäislahjoja oteta huomioon.
mieheltäni Kalevala korun ja kukkia. Myös muilta vierailta tuli kukkia sekä lahjoja vauvalle.
Birdy
Isovanhemmat toi kukkia ja vauvalle lahjoina vaatteita (vanhempien vanhoja) ja hopeisen helistimen. Kaverit toivat lahjoja vauvalle (helistin, vaatteita) ja sisko toi äidille juorulehtia ja korvatulpat. Hauskin oli kavereiden suklaalahja: suklaata vauvan painon verran (3100 g). Siitä riitti äidille naposteltavaa sekä sairaalaan että kotiin ja vierastarjottavaakin pitkäksi aikaa!
Me olimme perhehuoneessa ja vieraita kävi aikalailla, kun vierailuaikaa ei ollut ja olimme kaikki hyväkuntoisia. Kaikki olivat kutsuttuja vieraita eli ei sentään kukaan sännännyt omin luvin.
mieheltä Kalevala Korun Rakkaus-riipuksen, äidiltäni saman valmistajan Lapsi-korun sekä vauva-kirjan ja vauvan kummitädiltä mekon. Lisäksi paljon kukkia.
Sain vauvallemme ihanan vaaleanpunaisen H&M:stä ostetun mekkosetin kokoa 62, mikä oli ehdottomasti paras sairaalaan tuoduista lahjoista. Kukista vielä, sain 3 kaunista kukka-asetelmaa jotka ovat kuivattuna kirjahyllyssä Niissä on vaaleanpunaisia rusetteja ja nauhoja ja yhdessä on keskellä nukkuva pikkutyttö. Eli jos viet kukkia niin asetelma on mielestäni parempi kuin kimppu. Meillä kimput menivät roskiin.
Sain kukkasia ja sitä kaipaamaani pullaa ja limsaa ja lehtipinon. :)
Ekalla kerralla myös oli hirveä hinku saada pullaa. Tai jotain " järjetöntä" , mitä ei oo halunnut tai himoinnut suunnilleen ikinä tai moneen aikaan. Vaikka niitä suolakurkkuja ja tietyn merkkistä ruisleipää. Pullan lisäksi siis.
Kumma kun vasta synnytyksen jälkeen sitten iski ne " raskaushimot" . ;)
Tosi ihania lahjoja olette saaneet. Hieman olen kateellinen. Minä ihan suoraan pyysin, että mies ostaisi jonkun korun vauvan syntymän kunniaksi, kun ei itse ajatellut. Hän sitten totesi, että miksi hänen pitäisi minulle mitään ostaa, kun en minäkään osta hänelle. Ihan yhtä lailla hän lahjan ansaitsisi. Pikkuisen pahoitin mieltäni, koska väittisin tehneeni isomman homman lapsen maailmaan saattamisessa. Isäni aikoinaan osti vähistä rahoista äidille hienon kultakorun syntymäni jälkeen. Se on toinen äitini lempikoruista ihan jo muistoarvonkin takia.
Pyysin ja toivoin jo kun kuulin tulleeni raskaaksi että mieheni muistaisi minua jotenkin vaikka vaan pienesti vauvan synnyttyä. Sanoin sen hänelle suoraan, koska vaikka hän aivan ihana ja huolehtiva mies onkin niin ei jotenkin tollaisia asioita osaa ajatella ja itse taas kovasti tiedän kaipaavani tuollaista pientä hemmottelua. Olisin ollut iloinen ihan vaikka yhdestä ruususta. Mutta ei niin ei... -murinaa-
Itse olin koonnut miehelleni salaa paketin, jossa oli hänelle punaviini, korvatulppia, harrastuslehti, lempikarkkeja, satukirja, iso ja pikkuautolelu, retkeilyhatut isälle ja pojalle, energiajuoma, kasvorasvaa jne. Äitini toi tuon paketin sitten sairaalaan ja koska he olivat arvanneet, ettei mieheni ole minua muistanut (vaikka olivat siis hekin hänelle sanoneet että oletko ajatellut jotain pientä hankkia...) olivat he koonneet minulle sitten yllätyspaketin kauniiseen laatikkoon: karkkia, 2 vauvalehteä, huulipuna, ruokalappu, pikkukirja vauvalle.
Ehkä paras oli tuo huulipuna, koska se oli nimenomaan ostettu minulle ja ajateltu että siitä piristyisin. Mieheltä olisin todella odottanut jotain pientä juuri minulle - jotain kaunista muistoa. Ja oli mies kyllä todella pahoillaan kun tajusi että olen häntä muistanut ja ilahtui itse omasta lahjastaan kovasti. Heidän perheessään ei vaan ole ollut tapana muistaa toisia. Anoppikin sai apelta joululahjaksi silityslaudan että voi silittää tämän työpaidat ;-))
Lakuja, hedelmiä, nalleja, vauvalle ihania vaatteita ja vaikka mitä ihanaa. Ja kukkia mieletön määrä - ne koristi pitkään kotiammekin.
Mieheltäni sain kukkia ja esikoispojalta itse suloisia tehtyjä piirustuksia. Mieheni ei ostanut korua, kun osti jo Kalevala Korun lumikukka kaulakorun ja korvakorut jo siinä vaiheessa kun aloitimme odottamaan vauvaa.
Tämä menee kysymyksen viereen mutta... Mieheni sai minulta kortin ja pikkuisen konjakkipullon, jonka olin piilottanut etukäteen kotiimme ja mies kortin ohjeiden perusteella etsi sen. Esikoisen syntyessä annoin miehelleni " isyyspakkauksen" , minne olin koonnut kaikkea huumoripitoista ja vauvaan liittyvää.
tosin esikoisen aikaan niitä tuli paljon enemmän :) Ne isä veikin kotiin samana iltana kun oli saatu (tuoksuivat aika lailla). Niistä digikameralla otettuja kuvia on kyllä vieläkinkiva katsoa. Tämän kakkosen hakureissulla sain myös suklaata :). Vauva sai laspuusajankirjan (Disneyn, aivan ihana), ja joitan vaatteita. Itse olisin kovin tyytyväinen tuommoisesta 80 senttisestä vaatteesta. Koska pääsääntöisesti kaikki vauvankatsojat tuovat noita 60 centtisiä, jotka jäävät kyllä melkoisen pian pieneksi. Kasikymppisen käyttöikä onkin jo pidempi...
Nyt itseäni vähän ehkä jopa loukkasi, kun lapsen isä ei tuonut sairaalaan kukkia minulle (sain kyllä suklaata ja nameja). Sain kukat myöhemmin kotiin, mutta jotenkin siinä herkässä mielentilassa mietin, että olisin ne mielestäni silloin heti ansainnut.. :)
Tosin olin myös vihjaillut, että jotain muutakin olisi kiva saada, mutta ei hänellä kuulemma ollut aikaa mitään lähteä ostelemaan =) (Ei niin, sitä aikaahan ei ollut kuin 9kuukautta...)
Siskoni välityksellä äidiltäni sain kukkakimpun ja siskoni toi lakuja =D
Kaverini toivat kirjan " Kaikki, mitä tytöt haluavat tietää, mutteivat kehtaa kysyä" =DD Opiskelevat terkkareiksi, joten ajattelivat aloittaa valistuksen jo hyvissä ajoin...;)
Muita vieraita ei käynytkään kun sukulaiset asuvat ihan muualla...
maaly ja neiti I, 11kk+
Me saatiin lahjoiksi kukkia (onneks vähän), vauvalle leluja ja vaatteita. Nekin tuli lähetyksinä ja isovanhemmilta. Satakunnan keskussairaalaan ei pääse ,kun isovanhemmat ja tietty perheen muut lapset katsomaan vauvaa ja äitiä.
joten pakko munkin vastata.
Meillä mies toi aivan ihanan ison punaisen ruusun ja suklaalevyn tullessaan aamupäivällä synnytyksestä toivuttuaan sairaalaan ;) Oli aivan ihana yllätys, en jotenkaan odottanut tai odotin, mut en ois uskonu!
Isovanhemmat ja sisarukset toivat kukkia, suklaata ja nallejakin tuotiin vauvalle. Kavereilta saatiin nalleja + joku potkari.
Yhteensä nalleja tuli varmaan 5 ja suklaalevyjä 3 vai olikohan 4, mutta kaikki tuli syötyä ;D (Mies tosin autto..)
Tämmösiä perinteisiä, mutta aivan ihania lahjoja!
Emmuli ja poitsu 11 kk
Meitä kävi kattomassa isovanhemmat, osa sisaruksista sekä muutama kaveri. Olin vauvan kanssa viikon sairaalassa, että kyllä siinä vieraita kerkes käydäkkin.
Suklaata, karkkia ja sipsiä tais olla mun saamiset..;) Vauva sai pehmoleluja, vaatetta, peiton..Enpä enää edes muista.
Vell@ ja neiti 7kk
hih, sairaalassa kävi ainoastaan mieheni ja pyysin häntä tuomaan luumuja (arvaatte varmaan miksi=) ). Sairaalatiedotteessa nimenomaan sanottiin, ettei kukkia mielellään saa tuoda, eikä ne ole meillä muutenkaan tapana. Muita vieraita en taas itse halunnutkaan sairaalaan.