Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet, jos tietokoneesi hajoaa?

Vierailija
21.11.2014 |

1) menet kauppaan ostamaan uuden 2) otat pikavipin ja menet verkkokauppaan, jossa voit maksaa ostoksen erissä 3) valitat koneen hajoamista puoli vuotta odotellen, että äitisi/siskosi tai muu läheinen maksaisi sen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista vaihtoehdoista, tilaan uudet koneen osat netistä ja korjaan itse.

Vierailija
2/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) Selvitän viallisen osan ja vaihdan sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Laitan mieheni korjaamaan sen:)

Vierailija
4/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan jommankumman vanhoista varakoneista tuolta vaatehuoneesta.

Vierailija
5/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vika on sellainen joka hoituu uudella osalla, mies katsoo millainen sen tulee olla ja minä tilaan sen. Sitten mies laittaa sen paikalleen ja tadaa, mulla on toimiva kone. Jos taas esim uusi osa on niin kallis ettei kannata alkaa vaihtamaan, tilaan uuden koneen. Netistä kyllä, mutta en pikavipillä. 

Vierailija
6/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi varakonetta mutta luultavasti painun kauppaan ja ostan uuden.

Vierailija
7/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3) Valitin miehelle puoli vuotta kunnes hän osti uuden. Minulla itselläni ei ole rahaa.

Vierailija
8/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan uuden samana päivänä. Perustelen tietotekniikkauutuuksien seuraamista osittain harrastuneisuudella ja osittain tällaisella varautumisella. Haluan aina tietää, mitä hankkia tilalle, jos vaikka emolevy poksahtaa. Läppäreitä kun käytän, ei näitä voi tai kannata korjata.

Vierailija
9/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, korjaan sen? Jos ei ole korjattavissa niin sitten ostan uuden koneen ihan omalla rahalla. En tarvi miestä välikädeksi tietokoneiden kanssa perusjutuissa. Osaan vaihtaa osat yleensä ihan itse, vaihtaa käyttiksen ja tilata itse uuden koneen jne... Koneen haen itse liikkeestä omin kätösin, en luota rahtifirmojen käsittelytaitoon kun kaksi konetta tuli perättäin risana perille vaikka oli hyvin pakattu.

Vierailija
10/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Menen kauppaan, kunhan olen ensin neuvotellut lähes 8-kymppisen isäni kanssa, sillä hänellä on enemmän tietoa :). Minua ei pätkääkään kiinnosta tekniset vempaimet. Haluan vain käyttää niitä, en tietää, miksi joku merkki tai ominaisuus on toista parempi.

Vierailija
11/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsen ja alan taas lukea kirjoja. 

Ärsyttää oma vetelyys tässä asiassa. Toivon etten olisi niin koukussa.

Vierailija
12/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omistanut pöytäkonetta 10 vuoteen. Läppäreitä ja tabletteja on tullut mennyt. Hajoaminen aikaansaa valtavan raivon, jolloin hakkaan koneen palasiksi ja käyn kaupasta ostamassa uuden. Mikäli takuu on voimassa, saatan ehkä pystyä hillitsemään itseni ja viemään laitteen ehjänä liikkeeseen.

Vierailija
13/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paskat vaihtoehdot. Kannattaisi ennemmin vaihtaa se viallinen komponentti, kun ostaa kokonaan uusi kone. Maksaa huomattavasti vähemmän.

Vierailija
14/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

x) Ellei kone tokeennu huollolla ja/tai varaosilla, ostan uuden.

Vierailija
15/15 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen IT-osastolta uuden koneen.