Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

selittäkää mikä idea paperikoristelussa, skräppäys tms oikein on?

Vierailija
29.09.2021 |

Ostetaan kalliita papereita, tarroja ja tusseja ja sit koristellaan ja liimaillaan vihkot paksuiksi ja ostetaan lisää vihkoja ja paperia ja koristeita ja tarroja ja teippiä, ja taas koristellaan, pahvia alle, tarraa päälle, siirtokuvaa, sit leimataan hurjan hienoilla leimasimilla mustetta ja painetaan jotain vahaleimasinklönttejä päälle.

Sitten on 50 paksua vihkoa tönöttämässä jossain hienossa hyllyssä ja taas ostetaan uusia pahveja ja vihkoja ja tarroja?

Siis miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttavaa. Aivot vapauttaa serotoniinia kun tekee mieluisia juttuja ja katselee esteettisesti kauniita kuvia.

Vierailija
2/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit yhden oleellisen jutun listasta, valokuvat. Perinteisesti skräppäyksessä (scrapbooking) tehdään hienoja valokuvakansioita/leikekirjoja asetteluineen ja koristeluineen. Mukana on usein myös erilaisia muistojuttuja kuvaan liittyen. Kuten vaikka huvipuistokäynti, niin siinä voi olla valokuvien lisäksi ranneke, paikan kartta jne. Eikä noita yleensä vihkoihin tehdä, vaan ihan kansioihin ja niissä on koko sivun kokoiset muovitaskut.

Tuo kuvailemasi kuulostaa enemmän bujoilulta eli bullet journalilta. Siinä koristellaan kalenteri/muistikirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä mieli.

Vierailija
4/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skräppääkö joku vielä?

Vierailija
5/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit yhden oleellisen jutun listasta, valokuvat. Perinteisesti skräppäyksessä (scrapbooking) tehdään hienoja valokuvakansioita/leikekirjoja asetteluineen ja koristeluineen. Mukana on usein myös erilaisia muistojuttuja kuvaan liittyen. Kuten vaikka huvipuistokäynti, niin siinä voi olla valokuvien lisäksi ranneke, paikan kartta jne. Eikä noita yleensä vihkoihin tehdä, vaan ihan kansioihin ja niissä on koko sivun kokoiset muovitaskut.

Tuo kuvailemasi kuulostaa enemmän bujoilulta eli bullet journalilta. Siinä koristellaan kalenteri/muistikirja.

Mitta sitten on paljon myös meitä, joille koristelu ei ole mikään juttu vaan Niin et Journal menetelmä on muuten hyväksi todettu kalenterimenetelmä.

Vierailija
6/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut näitä videoita, ja yhtäkkiä mun tekee mieli hirveästi kaikkia kyniä, tarroja ja mitä kaikkea ihanuuksia näissä onkaan! Mistä tilaatte tällaisia (videoissa tehdään päiväkirjoja asmr-tyyliin, eli äänet on nauhoitettu hienosti):

https://www.youtube.com/c/CHACHANOTEasmr/videos

Vierailija
7/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse harrastat?

Vierailija
8/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelu on kivaa, ei kai siinä muuta. Jotkut askartelee, jotkut neuloo, jotkut rakentelee, jotkut pelaa, jotkut kattoo leffoja. Harrastuksia on monia.

Vierailija
9/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse harrastat?

Miten se liittyy aiheeseen?

Vierailija
10/24 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan tuollaista paperikoristelua. Ainut ongelma on, että minuakin häiritsee, ettei valmiilla kirjoilla tee mitään. On siis jäänyt harrastus vähän vähemmälle. :/

Vierailija
11/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tuollaisia ihania tarroja ja noita pieniä tarravihkoja mitä tuossa videolla on?! IHANIA!

Vierailija
12/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
13/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harrastus siinä missä vaikkapa akvarellimaalaus tai laskuvarjohyppykin. 

Vierailija
14/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse harrastat?

Miten se liittyy aiheeseen?

Voimme tässä ohella sitten pohtia ap:n harrastusten ideaa. 

Vierailija
15/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vähän tuon tyyppistä ja ei siinä tarvitse välttämättä käyttää pelkästään valmiita kalliita papereita joiden pakkauksessa lukee isolla "ASKARTELUPAPERI". Kierrätysmateriaalia tai vanhoja kirjoja ja lehtiä käyttämällä löytyy myös hyviä aineksia

Vierailija
16/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tuollaisia ihania tarroja ja noita pieniä tarravihkoja mitä tuossa videolla on?! IHANIA!

Se onkin ollut ongelma siitä lähtien kun Tiimarit katosi.

Vierailija
17/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan googlettelemalla löytyy verkkokauppoja kun vain viitsii itse hakea.

Vierailija
18/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, Tiimarin aikanakin oli jo paljon mahtavia verkkokauppoja ja niissä askartelutarvikkeita. Moni ostikin verkkokaupasta kun Tiimarin valikoimat oli niin suppeat. Ihan marketeistakin on löytynyt jo vuosien ajan tarroja ja papereita.

Vierailija
19/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että vielä vuonna 2021 on ihmisiä, joille verkkokaupat ovat täysin tuntematonta aluetta. Netissä on kymmenittäin askartelukauppoja, joissa on tuollaista materiaalia myynnissä. Huomattavasti laajemmin kuin Tiimarissa aikanaan oli. 

Vierailija
20/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, Tiimarin aikanakin oli jo paljon mahtavia verkkokauppoja ja niissä askartelutarvikkeita. Moni ostikin verkkokaupasta kun Tiimarin valikoimat oli niin suppeat. Ihan marketeistakin on löytynyt jo vuosien ajan tarroja ja papereita.

En minä halua sellaisia sittarin lapsille tarkoitettuja tarroja.. noissa videoissa näkyy pieniä vihkoja, joissa on mm. läpinäkyviä tarrapapereita ym ja aiheina on vintagea, muotia, yms eikä "nalleja ja pikkuautoja ja hello kittyä". Tai ainakin mun marketeissa katsomat tarrat ovat sellaisia tavallisia eikä tuollaisia ollenkaan. Lisäksi valikoimat on aika pienet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi