Myin "vahingossa" läpipaskan kiinteistön kalliilla.
No vähän välittäjä auttoi keksimällä mainoslauseita kuten peruskorjattu ja ei tulossa remontteja.
Nyt ostaja maalittaa mua ja vaatii rahoja ylihintaisesta homehtuvasta rähjästä takaisin.
Minä ja lähipiirini ei ymmärretä miksi laki ei suojele minua. Miksi myydessä ei saa keksiä omia mainoslauseita? Miksi myyjän pitää vastata myymästä omaisuudestaan? Eikö olis reilumpaa että kaikki saisi valehdella, liioitella ja vähätellä miten haluaa. Ostajan vika jos uskoo.
Kommentit (28)
Myin vahingossa Suzuki Jimnyn vm.2015 ehjänä autona.
En muistanut sanoa ostajalle että yksi moottorin lohkoista on halki ja
halkeama on paikattu Loctite keinometallilla.
Eihän sitä kaikkea voi aina muistaa.
Ihmiset kattelee jotain karibian luksus asuntoja ja rempalla rahoiksi shittiä.
Ei ihan toimi että ostat homeluukun ja maalaat valkoiseksi kaiken ja myyt 20 00e lisäpyynnillä
Suomen remppaohjelmien tyylillä291
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistön omistaja on vioista vastuussa 5 vuotta myymisen jälkeen. Etkö tiennyt?
Avauksesta päätellen ap ei ymmärrä kiinteistökaupan ja asunto-osakkeen eroa. Ei omakotitalossa ole suunniteltuja remontteja. Niitä on taloyhtiöissä.
Avaus on siis keksitty provo.
Olen asunut/omistanut omakotitalon/taloja yli 30 vuotta ja koko ajan suunnitellut remontteja. Osan toteuttanut ja osan " unohtanut"
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhat torpat on läpipaskoja.
Ja yli 10 vuotta vanhat. Upeita aihioita kaikki
Et tehnyt mitään väärää
Onpa rakentamisen laatu mennyt huonoksi, jos kaikki yli 10 vuotta vanhat talot on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistön omistaja on vioista vastuussa 5 vuotta myymisen jälkeen. Etkö tiennyt?
Suurimmalla osalla ihmisiä on vieläkin tämä harhaluulo 5 vuoden säännöstä.
Provohan tämä on, mutta leikitään nyt, että ap on tosissaan. Tässä tapauksessa veikkaisin, että ap olisi itse haastamassa myyjää välittömästi oikeuteen, jos kävisi niin päin, että hänen itsensä ostama kiinteistö olisi mitään muuta kuin täydellisessä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole mikään 5 vuoden takuu. Kaikki mitä on näkynyt ja kerrottu on poissa laskuista. Jotkut idiootit luulevat että se on takuu ja sitten on niitä pitkiä oikeusjuttuja, joissa voittaa vain juristit.
No mutta tässähän nyt oli juuri siitä kyse että EI ollut kerrottu, vaan viat käyneet ilmi vasta jälkeenpäin.
Halvemmaksi tulee heittää kolikolla kuka maksaa; tulee yhtä luotettava lopputulos ja lakimiehet jäävät ilman tuhansien eurojen korvaustaann.