Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiira Korpi: ”Voin valita keitä kelpuutan elämääni.”

Vierailija
29.09.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008294379.html

Tuossa vielä juttu, mistä otsikko on lainattu. Miten tuo tuntuu kauhean tylyltä ja kylmältä ajattelutavalta, joka toki hyvin valloillaan tänä päivänä. En tietenkään tiedä mitä kaikkea Kiira tuolla tarkoittaa, mutta ylipäänsä se että nykyään on muotia valitaan kaverit. Otetaan vaan ne hyvällä energialla varustetut positiiviset tyypit ympärille. Ne keillä menee huonosti, on masennusta, muita mielenterveysongelmia ym jätetään pärjäämään yksin. Ehkä Kiira ei tarkoita asiaa ihan näin, mutta tosi paljon nykyään toitotetaan sitä avoimesti kuinka valitaan elämään vain ne ihmiset kenestä tulee hyvä fiilis. Et tavallaan otetaan vaan, ei olla valmiita antamaan mitään. Mielipiteitä?

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Kiira Korpi? nevöhööd.

Vierailija
42/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenköhän kanssa päätyy yhteen. Kelpaako neidille kukaan?

Tai huoliiko tuota kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taas haukutaan mt-ongelmaiset, ujot ym. täällä. Narskut jotka kannattaisi karsia alkuunsa pois aiheuttaa niitä mt-ongelmia muille. Tuon kun olisi itse tajunnut tarpeeksi aikaisin, karsia sadistiset psyko-narsut elämästään, niin olisi nimenomaan välttynyt niiltä mt-ongelmilta itse eikä tarvinnut uhrata itseään ja elämäänsä muiden ilmaisena 24/7 valmiudessa päivystävänä ilmais-psykologina ,auttajana ja kuuntelijana.

Omien ongelmien tullessa oletkin sitten täysin yksin. Ja huonompi homma, jos syntyykin jo narskujen keskuuteen, siinä ei vauvana voi oikein karsia narsistisia energiavampyyreita luotaan pois. Eikä niistä pääse edes aikuisenakaan eroon, kun ovat jo imeneet ihmisen kuiviin. Ja nykyäänhän ainakin ollaan tekemisissä vain ihmisten kanssa joista voi jotenkin hyötyä, narsistinen koko ns. yhteiskunta!

Vierailija
44/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ja miettinyt myös aihetta. "Poistan ympäriltäni ihmiset, jotka vievät energiaa ja valikoin vain ne, jotka antavat itselleni myönteisiä voimavaroja".

Mitä ihmettä, ihan kuin ihmiset pystyisivät olemaan läpi elämänsä jotenkin staattisia energian antajia toisilleen. Kyllä meillä kaikilla on heikot hetkemme, jolloin tarvitsemme toisia ihmisiä tueksemme ja "antamaan energioitaan" silloin, kun menee huonommin. Kunnes taas osat vaihtuvat ja tasanhan ne pelimerkit ei koskaan mene elämässä. En haluaisi olla se, joka poistetaan lähipiiristä heikkona hetkenä.

Vierailija
45/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taas haukutaan mt-ongelmaiset, ujot ym. täällä. Narskut jotka kannattaisi karsia alkuunsa pois aiheuttaa niitä mt-ongelmia muille. Tuon kun olisi itse tajunnut tarpeeksi aikaisin, karsia sadistiset psyko-narsut elämästään, niin olisi nimenomaan välttynyt niiltä mt-ongelmilta itse eikä tarvinnut uhrata itseään ja elämäänsä muiden ilmaisena 24/7 valmiudessa päivystävänä ilmais-psykologina ,auttajana ja kuuntelijana.

Omien ongelmien tullessa oletkin sitten täysin yksin. Ja huonompi homma, jos syntyykin jo narskujen keskuuteen, siinä ei vauvana voi oikein karsia narsistisia energiavampyyreita luotaan pois. Eikä niistä pääse edes aikuisenakaan eroon, kun ovat jo imeneet ihmisen kuiviin. Ja nykyäänhän ainakin ollaan tekemisissä vain ihmisten kanssa joista voi jotenkin hyötyä, narsistinen koko ns. yhteiskunta!

Tämä. Ollaan todella tekemisissä vaan niiden kanssa, joista voidaan hyötyä jotenkin. Ei tarvitse auttaa ketään avun tarpeessa olevia. Koska hyvänen aika, MINULLA on oikeus olla auttamatta! O tempora o mores…

Vierailija
46/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat ystävät ovat tosi harvassa, eikä kukaan siitä puhunut että AITOJA ihmissuhteita pitäisi karsia pois. Ihmiset jotka olen itse herkkänä luonteena "heivannut" elämästäni ovat nimenomaan niitä, jotka eivät todellakaan olisi auttamassa takaisin jos tulee jokin hätä. Ei kiinnosta viettää aikaa kiusaajien, hyväksikäyttäjien tai muidenkaan energiasyöppöjen kanssa, koska en ole kellekään mitään velkaa ja tajunnut tämän vasta aikuisena. Enkä nyt puhu kiusatuista tai erilaisista ihmisistä, vaan pahansuovista tai henkisesti epäkypsistä ja epälojaaleista tyypeistä. 

Jos olet mukava ja kiltti ihminen, kyllähän silloin ihan kaikenlaiset ihmiset haluavat silloin ympärille (toisilla vilpittömät aikeet, toisilla ei) ja silloin sen kiltin pitää olla tarkkana keihin luottaa ja keihin ei! Jotkut olette ymmärtäneet ihan väärin tuon sanonnan, että kaikkien kaveri pitää olla. Ei se nyt hyvänen aika tarkoita sitä, että sinun kuuluu esim. päästää kotiisi ihan kuka tahansa luoksesi haluaakaan tulla. Tai että joudut jostain kristillisestä velvollisuudesta aina auttamaan ihmisiä joilta ei todellakaan saisi apua takaisin. Sitä paitsi on tutkittu, että ihminen kykenee pitämään noin viittä (vain 5!!!) läheistä ihmissuhdetta samaan aikaan yllä. Jos väität että sulla on 50 ystävää, ei niistä kaikki ole oikeasti niin hyviä ja läheisiä. Kyllä se oma lähipiiri kannattaa muodostaa sen mukaan että siitä tulee hyvä olo kaikille osapuolille, sillä ei kaverisuhteet ole mitään hyväntekeväisyyttä.

Viimeisimpänä olen itse ottanut etäisyyttä alkoholisoituneeseen kpäiseen kaveriin, joka ei ikinä kuuntele tai edes kysele enää mitä minulle kuuluu.  Tulee selittämään ainoastaan itsestään jos näemme jossain, niin itsekeskeiseen tyyliin että se on jo ihan surkuhupaisaa kun ei itse tiedosta röyhkeyttään. Jossain vaiheessa tutustuttuamme myös tajusin, että hän halusi nähdä lähinnä siksi että sai seurastani "esiliinan" juomiselle. Yksin ei nimittäin halua juoda, vaan se on "sosiaalinen tapa" ja kännissähän voi olla joka ilta jos vaan on seuraa ympärillä. Mutta kyseinen tyyppi keskittyy seurassakin nimenomaan siihen alkoholiin ja ihmiset ympärillä ovat sivuseikka, joita ei tarvitse kunnioittaa vaan joista voi vain imeä itseensä kaiken mikä lähtee. Olisi kokoajan pummimassa jotain eikä todellakaan tarjoa ikinä takaisin jne. Mitä ihmettä minä saisin tuollaisen seurasta, kun ei kiinnosta ryypätä vain seurana? Olen tyly ihminen, jos sanon etten kelpuuta tuollaista ystäviini, kun hän ei selkeästikään pidä minua oikeana ystävänä vaikka ollaankin näennäisesti oltu kavereita? Olen auttanut häntä hädässä monta kertaa, mutta kun itse kerran soitin hänelle itkien eron jälkeen vastaus oli "sori mulla on tässä just kauppakasseja purettavana niin en pysty puhumaan..." eikä soittanut takaisin. :D

Ymmärrän siis Kiiraa. Varsinkin julkkiksena näissä asioissa joutuu varmasti olemaan vielä ERITYISEN tarkka kun moni haluaisi lähelle vain koska "olet joku".

Vierailija
47/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ollaan todella tekemisissä vaan niiden kanssa, joista voidaan hyötyä jotenkin. Ei tarvitse auttaa ketään avun tarpeessa olevia. Koska hyvänen aika, MINULLA on oikeus olla auttamatta! O tempora o mores…

Höpö höpö. Itse karsin pois ilkeän, epäluotettavan ihmisen, joka ei tuonut elämääni mitään hyvää. Monta vuotta joustin ja joustin, lopulta mitta tuli täyteen.

Vierailija
48/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mielenterveysongelmaiset nimenomaan valitaan just ne ihmiset, jotka ei lisää pahaa mieltä.

Mitä jos teidän seurassa olevat tekisivät kaikki samoin?

Jos joku kokee seurani ahdistavaksi, niin voi ehdottomasti ottaa etäisyyttä, ei haittaa mua.

Vierailija
49/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutko ihmiset ei siis kuningatar-kiiran mielestä voi?

Ziisus.

Vierailija
50/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin. Mutta miksi ympärilläni pitäisi olla ihmisiä, jotka esim. lannistavat minua ja joista itse masennun? Jos en itse pidä huolta hyvinvoinnistani, ei sitä kukaan muukaan tee.

Ehkä tää on sitä kun tänä päivänä nuoremmat ihmiset ei kestä vastoinkäymisiä yhtään? Itse olen jo lähemmäs 40v ja tosi vaikeaa ymmärtää. Hädässä ystävä tunnetaan.

Mutta eihän Kiiran kommenteissa ollut siitä kyse, että hädässä oleva tai vaikeuksissa oleva pitäisi hylätä. Ymmärsin, että hän tarkoitti energiaa vievillä ihmisillä ilkeitä, lannistavia ja pahantahtoista ihmisiä, jotka pyrkivät vahingoittamaan.

Vierailija
51/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kasvatettiin juurikin siihen, että kaikkien kanssa pitää olla kavereita. Voin sanoa että myöhemmässä elämässä se on aiheuttanut ongelmia. Monta kertaa olen aivan liian pitkään roikkunut huonoissa ystävyyssuhteissa tai jopa parisuhteissa, koska "kaikkien kanssa pitää olla kaveri".

Lapsena suunnilleen pakotettiin leikkimään naapurin "Tiinan" kanssa, vaikka Tiina oli pari vuotta nuorempi ja olisin halunnut olla oman ikäisten kanssa. Vasta kolmekymppisenä olen oma-aloitteisesti uskaltanut katkaista sellaiset ystävyyssuhteet jotka eivät vaan toimi.

Vierailija
52/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.

Mitä helv...ihan näyttää itseltään. Kuulas iho, kauniit silmät ja hiukset. Upea vartalo ja notkea ja tanssitaitoinen luistelijatar. Ja eikös se opiskellut psykologiksikin? Katsos kun hän on älykäs nainen, vaikkakin nätti, mutta silti ei mitä ilmeisimmin etsi mitään lätkänpelaajaa, jotka haluavat pinnallisesti missin.

Mies löytyy Kiiralle, ennen kuin ehtii itsekään tajuta. Onneksi vaikuttaa harkitsevalta, eikä syöksy suinpäin.

Toivottavasti ei jää nyt jankkaamaan erostaan, vaan sanoo sanottavansa, jos edes tarve, ja hiljenee sen jälkeen.

Ei, ei opiskellut psykologiksi.

No jotain se opiskeli. Kerro sinä että mitä se oli. Jo on ihme kommentteja, nainen parhaimmillaan, kaikki edessä. Elämä ei yhteen Borgesiin kaadu.

Vierailija
53/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiira ja Päivärinta, kuuntelemisen arvoinen haastattelu.

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/87e32492-13bb-4cf1-b89b-559c…

Vierailija
54/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.

Mitä helv...ihan näyttää itseltään. Kuulas iho, kauniit silmät ja hiukset. Upea vartalo ja notkea ja tanssitaitoinen luistelijatar. Ja eikös se opiskellut psykologiksikin? Katsos kun hän on älykäs nainen, vaikkakin nätti, mutta silti ei mitä ilmeisimmin etsi mitään lätkänpelaajaa, jotka haluavat pinnallisesti missin.

Mies löytyy Kiiralle, ennen kuin ehtii itsekään tajuta. Onneksi vaikuttaa harkitsevalta, eikä syöksy suinpäin.

Toivottavasti ei jää nyt jankkaamaan erostaan, vaan sanoo sanottavansa, jos edes tarve, ja hiljenee sen jälkeen.

Ei, ei opiskellut psykologiksi.

No korjataanpas, että aloitti psykologian opinnot yliopistossa New Yorkissa v 2018. Onhan se jo suorastaan  järkyttävää, jos vaikka saa opintonsa päätökseen ja valmistuukin. Mistäs sitten päästäis haukkumaan?

Vierailija
55/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin itse samaa. Late-bloomerin vastakohta, kuihtui supernopeasti :O

Blooming Late?

Vierailija
56/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi saada kiira monoa mieheltään kun noin kovin todistelee ja uhoaa.

Vierailija
57/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valitsen, mutta valintakriteerinä on aitous. Ne ihmiset, jotka osaavat puhua kaikesta ja uskaltavat olla omia itseään. En tarvitse menestyneitä ihmisiä ympärilleni pönkittääkseni egoani (olen hiano, kun minulla on hianoja ihmisiä ympärilläni).

Vierailija
58/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen voi?

Vierailija
59/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen edelleen näyttää olevan tuo Kiira.Kateelliset haukkuu.

Vierailija
60/204 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin. Mutta miksi ympärilläni pitäisi olla ihmisiä, jotka esim. lannistavat minua ja joista itse masennun? Jos en itse pidä huolta hyvinvoinnistani, ei sitä kukaan muukaan tee.

Ehkä tää on sitä kun tänä päivänä nuoremmat ihmiset ei kestä vastoinkäymisiä yhtään? Itse olen jo lähemmäs 40v ja tosi vaikeaa ymmärtää. Hädässä ystävä tunnetaan.

Mutta eihän Kiiran kommenteissa ollut siitä kyse, että hädässä oleva tai vaikeuksissa oleva pitäisi hylätä. Ymmärsin, että hän tarkoitti energiaa vievillä ihmisillä ilkeitä, lannistavia ja pahantahtoista ihmisiä, jotka pyrkivät vahingoittamaan.

No sitä juuri tarkoitti, enkä ihmettele. Kauniilla ja menestyvillä näitä energiasyöppöjä riittää.

Tahallaan pitää käsittää väärin, että saa rauhassa haukkua.  ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi