Kiira Korpi: ”Voin valita keitä kelpuutan elämääni.”
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008294379.html
Tuossa vielä juttu, mistä otsikko on lainattu. Miten tuo tuntuu kauhean tylyltä ja kylmältä ajattelutavalta, joka toki hyvin valloillaan tänä päivänä. En tietenkään tiedä mitä kaikkea Kiira tuolla tarkoittaa, mutta ylipäänsä se että nykyään on muotia valitaan kaverit. Otetaan vaan ne hyvällä energialla varustetut positiiviset tyypit ympärille. Ne keillä menee huonosti, on masennusta, muita mielenterveysongelmia ym jätetään pärjäämään yksin. Ehkä Kiira ei tarkoita asiaa ihan näin, mutta tosi paljon nykyään toitotetaan sitä avoimesti kuinka valitaan elämään vain ne ihmiset kenestä tulee hyvä fiilis. Et tavallaan otetaan vaan, ei olla valmiita antamaan mitään. Mielipiteitä?
Kommentit (204)
Me mielenterveysongelmaiset nimenomaan valitaan just ne ihmiset, jotka ei lisää pahaa mieltä.
Ymmärrän pointin. Mutta miksi ympärilläni pitäisi olla ihmisiä, jotka esim. lannistavat minua ja joista itse masennun? Jos en itse pidä huolta hyvinvoinnistani, ei sitä kukaan muukaan tee.
No, ne mt-ongelmaiset voi olla kavereita toisten samanlaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen koulussakin opetettiin että pitää olla kaikkien kaveri, vaan ei varmaan enää, kun avoimesti valitaan kaverit.
Tuo nyt ei ole ikinä pätenyt, edes siellä koulussa.
Ihmissuhteen pitää aina ladata molempien akkuja, ei viedä molemmilta tai toiselta virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen koulussakin opetettiin että pitää olla kaikkien kaveri, vaan ei varmaan enää, kun avoimesti valitaan kaverit.
Karsitteko te ihmissuhteiden valikoijat joukostanne pois myös ujot, kiusatut, erilaiset jne.?
Vierailija kirjoitti:
Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.
Ehkä Kiira ei kaipaa sinunlaisiasi ihmisiä lähelleen? Olet ehkä joku ex-ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointin. Mutta miksi ympärilläni pitäisi olla ihmisiä, jotka esim. lannistavat minua ja joista itse masennun? Jos en itse pidä huolta hyvinvoinnistani, ei sitä kukaan muukaan tee.
Ehkä tää on sitä kun tänä päivänä nuoremmat ihmiset ei kestä vastoinkäymisiä yhtään? Itse olen jo lähemmäs 40v ja tosi vaikeaa ymmärtää. Hädässä ystävä tunnetaan.
Se sanonta "pitää olla kaikkien kaveri" tarkoittaa sitä, että kaikille pitää olla ystävällinen. Ei sitä, että pitäisi oikeasti olla kaikkien kanssa kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.
Mitä helv...ihan näyttää itseltään. Kuulas iho, kauniit silmät ja hiukset. Upea vartalo ja notkea ja tanssitaitoinen luistelijatar. Ja eikös se opiskellut psykologiksikin? Katsos kun hän on älykäs nainen, vaikkakin nätti, mutta silti ei mitä ilmeisimmin etsi mitään lätkänpelaajaa, jotka haluavat pinnallisesti missin.
Mies löytyy Kiiralle, ennen kuin ehtii itsekään tajuta. Onneksi vaikuttaa harkitsevalta, eikä syöksy suinpäin.
Toivottavasti ei jää nyt jankkaamaan erostaan, vaan sanoo sanottavansa, jos edes tarve, ja hiljenee sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää on sitä kun tänä päivänä nuoremmat ihmiset ei kestä vastoinkäymisiä yhtään? Itse olen jo lähemmäs 40v ja tosi vaikeaa ymmärtää. Hädässä ystävä tunnetaan.
Ystävän hätä on eri asia kuin ihmiset jotka vain ja ainoastaan vievät energiaa tai joiden seurasta tulee paska fiilis
jokaisella on vapaus suojella itsensä
Vapaa-ajalla voi valita seuransa. Töissä/koulussa ei aina voi.
Paitsi että jos se ei halua sinua elämäänsä, jonka sinä valitset elämääsi.
Sukulaisten kanssa ei ole pakko olla tekemisissä. Eikä niiden sukulaisten ole pakko olla minun tai sinunkaan kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsitteko te ihmissuhteiden valikoijat joukostanne pois myös ujot, kiusatut, erilaiset jne.?
Nämä putoavat pois porukoista jo alakoulussa. Ihan sama mitä hienoja Kivakoulu-systeemejä on käytössä.
Ja todella moni vanhempi hyväksyy kiusaamisen kunhan se ei kohdistu omaan lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Se sanonta "pitää olla kaikkien kaveri" tarkoittaa sitä, että kaikille pitää olla ystävällinen. Ei sitä, että pitäisi oikeasti olla kaikkien kanssa kavereita.
Koulussa pitäisi pystyä olemaan sen verran kaikkien kaveri ettei ketään jätetä yksin ja että esim. ryhmätyöt sujuvat ongelmitta. Työelämässä samoin.
Vapaa-aikana kukin valitkoon seuransa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä kerätä ympärillee ihmisiä, jotka vievät voimia.
Mitäs sitten kun itselläsi jossain vaiheessa elämässä menee huonommin ja tarvisit ehkä vähän lähimmäisen tukea? On ok että jäät yksin? Vai onko se tosiaan tänä päivänä niin, että on ihan ok ottaa vaan ja olettaa että saa kaiken, antamatta itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos kyseinen henkilö terrorisoi muita käytöksellään.
Esim. eräällä sukulaisellani on ollut erittäin traaginen elämä ja se näkyy ilkeänä käytöksenä, saamattomuutena ja uhriutumisena.
Häntä ei voi edes auttaa kun hän on kuin pohjaton kaivo joka imee energiat läheisistään kykenemättä ottamaan vastuuta omasta elämästään.
Hän on äärimmäisen herkkä, laiska ja odottaa että muut passaavat ja silittelevät hänen päätään.
Ihan oman mielenterveyden takia piti ottaa etäisyyttä.
Ei kaikista elämän kaltoinkohtelemista kasva empaattisia, viisaita ja jaloja yksilöitä.
En minä kyllä tulkitse sitä noin. Minulla on kaverini jotka ovat kavereita siitä syystä että heidän kanssaan on hauskaa ja mukavaa ja voidaan puhua kaikesta. Jos jollain on ongelmia tms niin ei häntä tietenkään hylätä vaan tuetaan ja autetaan.
En ottaisi kaveriksi ihmisiä jotka ovat vain ikävää seuraa ja heillä on huono vaikutus. Näin kannattaisi oikeasti tehdä aina. Liian usein kuulee miten "kaveri" on käyttänyt hyväkseen tai vaikka sylkykuppina. Sitä tällä kelpuuttamisella mielestäni tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä karsi ujoja, kiusattuja ja erilaisia pois elämästäni. itseään on nimittäin aika vaikea karsia elämästä. Karsin kiusaajat ja "normaalit" pois elämästäni.
Ei ole järkeä kerätä ympärillee ihmisiä, jotka vievät voimia.