Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaako työnantajanne maskit työpaikalla?

Vierailija
29.09.2021 |

Meillä ei. Kyseessä kaupan ala ja maan kattava kauppaketju. Työnantaja edellyttää maskin käyttöä ja työntekijöiden on ostettava maskit itse. Mielestäni tämä on epäreilua. Pari vuotta jo maskeja jauhettu ja rahaa palaa. Miten teillä muilla? Joudutteko ostamaan itse maskit vai tarjoaako työnantaja ne työajalle ja työtehtäviin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaa FFP2-maskit.

Vierailija
2/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä päiväkodissa ja talo tarjoaa maskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Minusta työnantajan pitäisi hankkia maskit, jos niitä on työntekijöiden pakko käyttää.

Vierailija
4/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaa. Kyseessä S-ryhmän kauppa. Jos työnantaja velvoittaa niitä käyttämään, se myös maksaa ne, sama asia kuin työvaatteet.

Vierailija
5/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnallisessa kangaskauppaketjussa ei tarjota. Työntekijät maksavat maskit itse.

Vierailija
6/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarjoaa, leipomo.

Vierailija
7/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tarjoaa ja käytän niitä samoja omilla kauppareissuilla ym myös. Mulla siis käsilaukussa pussillinen koska meillä täytyy olla maski naamalla kun tulee työpaikan ulko-ovesta sisään. Bussissa käytän samaa maskia ja itse asiassa koko aamupäivän töissä. Ruokatauolla vaihdan uuden jota käytän loppupäivän sekä kotimatkan.

Vierailija
8/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoalla on jotsin kemikaaleilta haisevia halpisrättejä, joita kukaan ei pysty käyttämään koko pitkää työpäivää. Maskipakko, joten ei auta kuin ostaa omat maskit.

Vierailija
9/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä mitään virallista säännöstä? Voiko valittaa, jos pitää ostaa omalla kustannuksella. Aika paljon on palanut rahaa maskeihin ja en käytä muualla kuin duunissa.

Vierailija
11/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on maksanut maskit, kun on vaatinut niitä pitämäänkin. Jos olisin joutunut itse kustantamaan, olisin kyllä ensimmäisenä ollut yhteydessä luottamushenkilöihin ja liittoon, selvittänyt voiko TA pakottaa maskin käyttöön, jos ei niitä edes maksa. Sitten olisin ehkä ostanut yhden ja käyttänyt sen puhki.

Vierailija
12/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on maksanut maskit, kun on vaatinut niitä pitämäänkin. Jos olisin joutunut itse kustantamaan, olisin kyllä ensimmäisenä ollut yhteydessä luottamushenkilöihin ja liittoon, selvittänyt voiko TA pakottaa maskin käyttöön, jos ei niitä edes maksa. Sitten olisin ehkä ostanut yhden ja käyttänyt sen puhki.

No tämä juuri kiinnostaa onko liitolla mitään sanottavaa asiaan? Luottari ei ainakaan tee asialle mitään - häneltä on jo kysytty.

Vierailija
13/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä mitään virallista säännöstä? Voiko valittaa, jos pitää ostaa omalla kustannuksella. Aika paljon on palanut rahaa maskeihin ja en käytä muualla kuin duunissa.

Meillä ei saa käyttää mitään omia maskeja ollenkaan. Sairaalassa töissä

Vierailija
14/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksaa. Voi valita ffp2-maskin, kangasmaskin tai kirurginmaskin.

Vierailija
15/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtakunnallisessa kangaskauppaketjussa ei tarjota. Työntekijät maksavat maskit itse.

Eipä yllätä, jos Eurokangas kyseessä. Aika noloa.

Vierailija
16/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä käytännössä teen kuten jälkimmäisessä vaihtoehdossasi kuvailit. Olen ostanut yhden maskipaketin ja jauhan sen ensimmäisiä 20 maskia yhä edelleen. Pesen ja pidän. Ketuttaa, että työnantaja ei voi ostaa maskeja kun itse velvoittaa niitä käyttämään.

Vierailija
17/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä juuri kiinnostaa onko liitolla mitään sanottavaa asiaan? Luottari ei ainakaan tee asialle mitään - häneltä on jo kysytty.

Liittoon voit olla itsekin yhteydessä, ja seuraavalla kerralla valitsette toisen luottarin.

Vierailija
18/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. HUS työnantaja. Just pomo heitti pari maskipakettia. Olin toivonut kissakuvioisia, sain niitä kamalia vaaleansinisiä kammotuksia.

Vierailija
19/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jos työnantaja arvioi maskin käytön työpaikalla tarpeelliseksi, työnantaja kustantaa maskin. Työnantaja voi antaa työtä varten kasvomaskeja työntekijälle verovapaasti. Työnantaja voi vähentää työtä varten annettujen maskien kustannukset verotuksessa.

-Jos työnantaja edellyttää, että työntekijät käyttävät maskia työpaikalla, työnantaja on luonnollisesti velvollinen myös kustantamaan maskit.

Tälläista tietoa tarjosi netti, joten työnantaja on velvollinen maskit kustantamaan, jos vaatii työpaikalla niiden käyttöä.

Vierailija
20/25 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa. Maksoi jo ennen koronaa niissä tehtävissä, joissa oli pakko käyttää maskia. Tarjosi myös vapaa-ajalla käytettäväksi kangasmaskeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi