Opiskelukaveri on täysin avuton!
Pyytää apua käytännössä jokaisen kotitehtävän kanssa, saa tenteistä hylätyt tai nippanappa hyväksytyt arvosanat ja on paljon poissa luennoilta. Miten tällaisen kanssa pystyy opiskelemaan kun aina nykii hihasta ja on omiakin hommia?
Kommentit (9)
Tietojenkäsittelytiede ja erityisesti matematiikka.
Yliopistossa oletan? Minun opiskeluani haittaa se, että en osaa valmiiksi asioita. Harjoitustehtäviin ei anneta vastauksia, projekteihin ei ohjeita... Kymmenesosa oppimiseen käytetystä ajastani kuluu oppimiseen, loput epätoivoiseen tiedonhakuun. Uusi suuntaus on myös se, että opiskelijat opettavat toisiaan. Sen takia ne, jotka eivät osaa, kääntyvät toisten opiskelijoiden puoleen.
No älä vastaa älä auta älä opeta riippuvaiseksi avustaisi. lopeta opettaminen ohjaa tuoreille jos olet itse tuutori niin lopeta se homma. Niin niistä pääsee kun lakkaa noteeraamasta. Kokemuksella.
Eikö tonne tietojenkäsittelytieteeseen pääse vähän niinkun kaikki hakijat? :D Yksi ystäväni pääsi sinne, vaikka hänellä todettu sekä luki- että oppimisvaikeuksia. Tähän yhdistettynä patalaiska luonne niin menestys on taattu.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:13"]
Yliopistossa oletan? Minun opiskeluani haittaa se, että en osaa valmiiksi asioita. Harjoitustehtäviin ei anneta vastauksia, projekteihin ei ohjeita... Kymmenesosa oppimiseen käytetystä ajastani kuluu oppimiseen, loput epätoivoiseen tiedonhakuun. Uusi suuntaus on myös se, että opiskelijat opettavat toisiaan. Sen takia ne, jotka eivät osaa, kääntyvät toisten opiskelijoiden puoleen.
[/quote]
Ongelma on että 1) henkilökunta on opettamista varten, eikä opiskelijan toimeenkuvaan voi kuulua kanssaopiskelijoiden opettaminen ja 2) alkuperäinen ongelma on että kyseinen opiskelija ei käy tarpeeksi luennoilla. Joko ei ota opiskelua tarpeeksi vakavasti tai ei ole edellytyksiä siihen.
Yliopistossa opiskelu on sitä, että luennoilla annetaan näkökulmia ja esitellään aihepiirit ja opiskelijat opiskelevat asiat itsenäisesti. Tiedonhaku on välttämätöntä ja esim. laskuharjoitukset suunnitellaan tarkoituksella niin, että pelkästään luennoilla kuuntelemalla ei saa kaikkea tarpeellista tietoa, vaan vähintään pitää kurssikirjaan paneutua.
Opiskelukaverini oli yhdellä kurssilla lähes jokaiselta luennolta pois ilman järkevää syytä (vissiin oli töitä vaatekaupassa). Pyysi ennen tenttiä mun tekemiä luentomuistiinpanoja. Sanoin suoraan, etten "ilmaiseksi" anna muistiinpanojani. Suuttui.
Joillakin on ilmeisesti sellainen oletus, ettei mitään tarvitse tehdä itse.
Mikä ala?