Naapuri oli antanut allergialapsen silittää pitkäkarvaista koiraansa
Jolla karvanlähtöaika.... Tyttö tuli kotiin vaatteet ihan karvassa, hitsi että ottaa päähän :/ Nyt kauhulla odotetaan, että joudutaanko lähtemään päivystykseen...
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:23"]
Tajusin muuten just, että olen ollut todella typerä! Täällä on tullut nyt vastaan useampi koira, jolla turkki ihan kammottavassa kunnossa, olen miettinyt että onko jotain kapia yms. liikkeellä.
Niillähän vaihtuu talvikarva! En oikeasti tajunnut että kotieläimetkin vaihtavat karvan... :(
Miten te koiranomistajat pärjäätte? Eikö sitä turkkia voi jotenkin ajaa pois? Kauhistuttaa ajatuskin että koiran koko turkki menee pitkin näiden ihmisten asuntoa.. Luulisi että olisi kehitetty joku aine tai lääke joka ehkäisisi tämän.
[/quote]
Jaa? Ei meillä ole karvaa kuin lähinnä matoissa. Ei minua karva sinäänsä haittaa, jos olisin hygieniahullu, en koiraa olisi ottanutkaan.
No joko on lapsi teholla? Jos ei vaan ap istuu siellä koneen ääressä, niin kerrohan miksi naapurin olisi pitänyt estää lastasi silittämästä koiraansa??? Ihan okeasti, pyydän sua vastaamaan tuohon yksinkertaiseen kysymykseen.
Kannattaa ottaa varsinainen turkkikoira jolla on lähes sama karva kesät talvet.
Jep. Karvan pituudella ei ole mitän tekemistä allergian oireiden ilmaantumisen kanssa. Karvanlähtöaikaan kuitenkin irtoaa sen koiran karvan mukana myös hilsettä, joten sitä on enemmän ilmassa kuin ei-karvanlähtöaikaan. Joskus on niin, että paksu- ja/tai pitkäkarvaisella koiralla se hilse ei pääse niin helposti pölisemään kuin lyhyempikarvaisella koiralla, mutta tämä on ihan rotukohtaista. Itselleni toiset koirat (rotu) aiheuttavat oireita helpommin kuin toiset.
Mutta lapsi olisi itse saanut kyllä pitää huolta siitä, ettei silittele koiraa jos on kerran allerginen. Tai jos lapsi on niin pieni, ettei vielä ymmärrä, niin vanhemman vastuulla on huolehtia.
-koira-allergikko
Lyhytaikainen altistus toimii siedätyksenä, mutta jos allergia on henkeä uhkaava niin silloin on lapsi opetettava välttämään altistus ja opettaa myös miten sen jälkeen toimittava. Itse en päästäisi silmistäni lasta ennenkuin sata varmasti osaa välttää allergian aiheuttajan jos tulisi hengenvaarallisia oireita.
Saatana noita itsekkäitä naapureita!
On kyllä apn oma moka tämä, miettii miten päin vaan.
Tajusin muuten just, että olen ollut todella typerä! Täällä on tullut nyt vastaan useampi koira, jolla turkki ihan kammottavassa kunnossa, olen miettinyt että onko jotain kapia yms. liikkeellä.
Niillähän vaihtuu talvikarva! En oikeasti tajunnut että kotieläimetkin vaihtavat karvan... :(
Miten te koiranomistajat pärjäätte? Eikö sitä turkkia voi jotenkin ajaa pois? Kauhistuttaa ajatuskin että koiran koko turkki menee pitkin näiden ihmisten asuntoa.. Luulisi että olisi kehitetty joku aine tai lääke joka ehkäisisi tämän.
[/quote]
Sen aineen ja lääkkeen nimi on säännöllinen koiran harjaus ja lattioiden imurointi :D
[/quote]Mitä vittua mä just luin?
Jos tämä ei ole provo niin olen todellakin onnellinen että olen päässyt muuttamaan pois maasta jossa joka toinen on kuolettavasti allerginen kaikelle ja vaikka ei olekaan niin väittää silti niin. Lapsiparat. Ja erityisesti käy sääliksi niitä oikeasti allergisia jotka joutuvat kärsimään näiden statusallergikkojen toilailuista. Onneksi heitä on todella vähän.
Ja tämä oli naapurin vika, koska...?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:23"]Tajusin muuten just, että olen ollut todella typerä! Täällä on tullut nyt vastaan useampi koira, jolla turkki ihan kammottavassa kunnossa, olen miettinyt että onko jotain kapia yms. liikkeellä.
[/quote]
Siis lääkettä? Miksi? Karvanlähtö on luonnollista, lääkkeillä karvanlähdön estäminen ei. Hyi mikä ajatuskin että eläimien luonnollisia tarpeita ja vaiheita yritetään ihmisen mieliksi muuttaa tai estää lääkkeillä/muilla aineilla.
ÄRSYTTÄÄ koska aloituksesta huomaa ettei ole allergioista paljoa tietoa. Jos lapsella on paha allergia niin oireet tulee heti ja sinne päivystykseen mennään heti eikä odotella kotona josko illalla nousisi paukamia. Onko tarkoitus saada jotenkin koiraihmiset ja muut vastakkain?
[/quote]
Se karstataan pois, senkin hassu! Meillä on rukki, ja siitä tehdään lankaa.