Mistä johtuu yhtäkkinen, raju sormien kutina?
Kutina alkaa ihan yhtäkkiä ja on niin voimakasta, että voisin vaikka raapia sormet verille. Kutina on sormien "etupuolella", ei siis kämmenten puolella. Kutina ilmaantuu aina samoihin kohtiin, ensimmäisen nivelen ja kynsien väliselle alueelle.
En ole raskaana tai käytä mitään lääkitystäkään. Jotain allergiaa? Mistähän voi olla kyse?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:46"]Viljat tekee mulle tuollaista kutinaa. Jopa pieniä vesirakkuloita sormiin.
[/quote]
Samoin! Onko sinulla mitään diagnoosia? Itse ajattelin joskus että tämä olisi keliakiaa, mutta mitään keliakiaa tai allergiaa ei löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:25"]MUlla kutiseetosta "etupuolelta silloin, kun olen hermostunut.sormet just s
[/quote]
Joo sori. Mobiililla surffailu on syvältä. Teksti oli siis "Mulla kutisee sormet just tosta 'etupuolelta' silloin, kun olen hermostunut."
Nokkosrokko. Voi pahentua esim. pakkasella jos kädet paleltuvat. Toisaalta myös lämmin (esim. käsienpesuvesi) pahentaa tilannetta. Tai sitten atooppinen iho. Tai jotain muuta...
Viljat tekee mulle tuollaista kutinaa. Jopa pieniä vesirakkuloita sormiin.
MUlla kutiseetosta "etupuolelta silloin, kun olen hermostunut.sormet just s