Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokapina vastustaa ekofasismia, rasismia ja valkoista ylivaltaa

Vierailija
29.09.2021 |

"Mitä on ekofasismi, sen suhde ilmastokriisiin ja uuskolonialismiin? Kuinka ekofasismi ilmenee avoimessa ja tiedostamattomassa muodossa? Tiedostamaton ekofasismi koskee meitä kaikkia, sillä se on pureutunut syvälle yhteiskuntamme rakenteisiin ja sosiaalisiin normeihin. Kolonialismin historia ja valkoinen ylivalta ovat vaikuttaneet ekofasismin syntyyn."

https://cloud.elokapina.fi/index.php/apps/onlyoffice/s/FcYYpY3LC5We4D2

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
2/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evvk

"Ekofasismi on yksi rasismin ilmenemismuoto. Usein suomalaisessa keskustelukulttuurissa rasismiksi mielletään vain avoin rasismi, joka on helposti tunnistettavaa, vaikka suurin osa rasismista on epäsuoraa rasismia, jota tuotetaan ja usein myös vastaanotetaan tiedostamatta. Rasismia on myös sisäänrakennettuna yhteiskuntamme rakenteisiin, minkä takia se on normalisoitunut ja vaikeasti havaittavissa. Tiedostamattomia ekofasististisia ajattelumalleja ilmenee myös ympäristöliikkeissä, kuten Elokapinassa. Keskittyessämme vastustamaan vain avointa rasismia ja ekofasismia, saatamme huomaamattamme ohittaa epäsuoran rasismin ja rasististen rakenteiden vaikutukset omaan toimintaamme."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ovat itse juuri tuota.

Vastenmielistä sakkia, joka tekee hallaa luonnonsuojelulle.

Vierailija
4/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti kovin, kun ilmastokapinalaisten ydinryhmä meni dokkarissa mielenosoituksen jälkeen Heseen syömään...

Vierailija
5/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on kuitenkin, että kukaan ei ole elokapinan puolella tässä mielenosoitusasiassa. Jos ei tulisi rangaistuksia, niin Suomen kansa kävisi yksimielisenä heittämässä nuo vassarit hiuksista he1vettiin tuolta Mannerheimintieltä. Ja varmaan näin tulee käymäänkin. Voivat ne ehkä hetken siellä päivystää, mutta äkkiä tie raivataan auki, jos eivät suosiolla lähde.

Vierailija
6/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset siis vihan kohteena. Kannattaa muuttaa Kiinaan siellä johtaa keltaiset tai Egyptiin siellä johtaa ruskeat tai Afrikkaan siellä johtaa mustat . Muutat siihen väriin mistä tykkäät etkä käy muita värejä vastaan .

Vierailija
7/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta oman värisiin kirjoitti:

Valkoiset siis vihan kohteena. Kannattaa muuttaa Kiinaan siellä johtaa keltaiset tai Egyptiin siellä johtaa ruskeat tai Afrikkaan siellä johtaa mustat . Muutat siihen väriin mistä tykkäät etkä käy muita värejä vastaan .

"Ekofasistiset aatteet ovat kaukana modernien ympäristöliikkeiden ääneen lausutuista arvoista ja periaatteista, mutta tiedostamattoman rasismin takia meidän kaikkien toiminnassa ilmenee ajattelu- ja toimintamalleja, jotka korottavat valkoisten ihmisten valta-asemaa. Tämä johtuu mm. tiedon puutteesta liittyen valkoiseen historiaan, jossa rasismin ja kolonialismin valtarakenteet kehitettiin. Lisäksi on tiedon puute suomalaisesta kolonialistisesta politiikasta, jonka avulla valkoista ylivaltaa ylläpidetään Suomessa. Elokapina on aloittamassa valkoisuuden reflektointia vertaisryhmissä."

Vierailija
8/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti kovin, kun ilmastokapinalaisten ydinryhmä meni dokkarissa mielenosoituksen jälkeen Heseen syömään...

Joo, muakin aina naurattaa kun persu ajaa polkupyörällä tai syö pinaattiletun. Hilarious.

Vierailija
9/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita asiaan liittyvät.

Vierailija
10/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista fasismia on istua tasaperseilleen tukkimaan valtakunnan ykkösväylää päiväkausiksi.

Vierailija
11/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asiaan liittyvät linkit. Muutkin aikaisemmat kirjoittajat voisivat perustella väitteitään muutenkin kuin mutu-tuntumalla.

Vierailija
12/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, muakin aina naurattaa kun persu ajaa polkupyörällä tai syö pinaattiletun. Hilarious.

Miksi? Pyöräily ja pinaattilettu on sentään konkreettisia tekoja ilmaston hyväksi. Laiskottelu keskellä tietä ei ole.

Vierailija
13/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt itse ovat fasisteja kapitalisteja, joille maistuu cocis ja pepperonipizza.

-Edustavat itse valkoista ylivaltaa, eivät edes käy töissä ja ovatkin omasta mielestään työssäkäyvien yläpuolella heitä vastaan.

Heidän rahoituksensa tulee punavihreiltä, ja sosiaalituilla elävät itse.

Avaapa nyt asiaa sen verta, että myös perustelet väitteesi. Jos siis osaat.

Vierailija
14/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt itse ovat fasisteja kapitalisteja, joille maistuu cocis ja pepperonipizza.

-Edustavat itse valkoista ylivaltaa, eivät edes käy töissä ja ovatkin omasta mielestään työssäkäyvien yläpuolella heitä vastaan.

"Kun kasvamme yhteiskunnassa, jonka rakenteet perustuvat valkoisen ihmisen valta-asemaan, me helposti opimme tiedostamattamme tai tietoisesti puolustamaan näitä rakenteita. Aktiivisella valkoisuuden reflektoinnilla voimme purkaa tiedostamattomia fasistisia ja rasistisia ajattelumalleja itsestämme. Tunnistaaksemme näitä ajattelumalleja itsessämme Elokapinassa aloitetaan valkoisuuden reflektointi vertaisryhmissä."

Vierailija
15/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evvk

" Keskittyessämme vastustamaan vain avointa rasismia ja ekofasismia, saatamme huomaamattamme ohittaa epäsuoran rasismin ja rasististen rakenteiden vaikutukset omaan toimintaamme."

Tää määritelmä on kuin suoraan Maon Punaisesta kirjasta Kiinan kulttuurivallankumouksen ajoilta. Sekopäät alkavat tapella keskenään, kuka on puhdasoppisin, ketkä ovat vastavallankumouksellisia pettureita.

Vierailija
16/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit. https://www.veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=kapina

Valkoiset vanhat äijät pois päättävistä asemista ja asiantuntijatehtävistä. Nuoria tilalle.

Vierailija
17/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun kasvamme yhteiskunnassa, jonka rakenteet perustuvat valkoisen ihmisen valta-asemaan, me helposti opimme tiedostamattamme tai tietoisesti puolustamaan näitä rakenteita. Aktiivisella valkoisuuden reflektoinnilla voimme purkaa tiedostamattomia fasistisia ja rasistisia ajattelumalleja itsestämme. Tunnistaaksemme näitä ajattelumalleja itsessämme Elokapinassa aloitetaan valkoisuuden reflektointi vertaisryhmissä."

꧁༺ 𝓜𝓲𝓽ä 𝓿𝓲𝓽𝓽𝓾𝓪 𝓸𝓷 "𝓿𝓪𝓵𝓴𝓸𝓲𝓼𝓾𝓾𝓭𝓮𝓷 𝓻𝓮𝓯𝓵𝓮𝓴𝓽𝓸𝓲𝓷𝓽𝓲" ? ༻꧂

Vierailija
18/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset vanhat äijät pois päättävistä asemista ja asiantuntijatehtävistä. Nuoria tilalle.

Tällaista hurmoksellista kulttuurivallankumousta on kokeiltu ennenkin mm. Kiinassa.

Niitä aikoja ei halua muistella edes kiinalaiset.

Vierailija
19/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyviä autoilijoita ne vastustavat. muu ei kiinnosta

Vierailija
20/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos valittaisiin päättäjiksi osaamisen ja ansioiden perusteella, eikä ihonvärin, sukupuolen, iän tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Mullistava ajatus varmasti vihervassarille, voisi jopa tulla tuloksia, jos kokeilisi.