Jos on juuri ostanut tuotteen täydellä hinnalla ja se tulee seuraavana päivänä alennukseen, eikö silloin voi
vain palauttaa sen ostetun tuotteen, saada täydet rahat takaisin, ja ostaa sitten alennuksella samanlaisen tuotteen tilalle?
Vai onko tämä jotenkin estetty?
Kommentit (11)
Löhtökohtaisesti tuotteen voi palautttaa ainoastaansilloin, jos siinä on virhe. Ja tällöinkin kauppias on ensisijaisesti velvollinen korjaamaan virheen, ei palauttamaan rahoja.
Kyllä voi, jos tuotteeseen normaalisti kuuluu palautusoikeus
Vierailija kirjoitti:
Löhtökohtaisesti tuotteen voi palautttaa ainoastaansilloin, jos siinä on virhe. Ja tällöinkin kauppias on ensisijaisesti velvollinen korjaamaan virheen, ei palauttamaan rahoja.
Luulin, että shoppailuholistit palauttelevat jatkuvasti isoja määriä maniassaan ostamiaan vaatteita.
Kyllä voi, mutta yleensä kalliimpien tuotteiden kanssa, joiden vuoksi tällaiseen rumpaan lähtisi on sitteen myös kalliit palautuskulut. Että periaatteessa ei hyödykään mitään.
Ihmiset ovat ihan liian tottuneita jo verkkokauppoihin, kun kuvitelevat, että kivijalkakaupoissakin on samanlaiset vaihto- ja palautusoikeudet kuin verkkokaupassa / etämyynnissä. Vaan kun ei ole, ellei kauppa tällaista ole erikseen myöntänyt.
Ostin viime vuonna Gigantista miehelleni kameran joka tuli seuraavana päivänä tarjoukseen ja hintaerotus oli sadan euron luokkaa. Menin sitten Giganttiin kysymään että miten tehdään, palautanko kameran ja ostan sen samantien uudestaan vai saanko erotuksen jotenkin helpommalla. Myyjä vain totesi että heillä on hintatakuu ja näppäili hetken konetta ja sain sen hintaerotuksen muutamassa minuutissa. Homma toimi silloin siis ainakin siellä ihan hyvin. En tiedä toki on koko miten muilla ketjuilla toimii.
Meillä päin on niin, että tuotteesta saa alennuksen, jos tuotteen hintaa alennetaan ostopäivää seuraavan 30 päivän aikana, tai jos tuotetta myydään halvemmalla jossakin toisessa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime vuonna Gigantista miehelleni kameran joka tuli seuraavana päivänä tarjoukseen ja hintaerotus oli sadan euron luokkaa. Menin sitten Giganttiin kysymään että miten tehdään, palautanko kameran ja ostan sen samantien uudestaan vai saanko erotuksen jotenkin helpommalla. Myyjä vain totesi että heillä on hintatakuu ja näppäili hetken konetta ja sain sen hintaerotuksen muutamassa minuutissa. Homma toimi silloin siis ainakin siellä ihan hyvin. En tiedä toki on koko miten muilla ketjuilla toimii.
Usealla muillakin ketjulla on hintatakuu. Kyllä se toimii. Samoin kuin firman virheestä johtuvan reklamaation teko pitää olla ilmaista. Moni firma korvaa kulut kysyttäessä, muttei tarjoa automaattisesti. Ihmisten pitäisi olla valveutuneita.
Vierailija kirjoitti:
Löhtökohtaisesti tuotteen voi palautttaa ainoastaansilloin, jos siinä on virhe. Ja tällöinkin kauppias on ensisijaisesti velvollinen korjaamaan virheen, ei palauttamaan rahoja.
Suurimmalla osalla kaupoista on vähintään kahden viikon palautus tai vaihto. Jopa UFF:llä yhden päivän on avokauppasysteemi.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime vuonna Gigantista miehelleni kameran joka tuli seuraavana päivänä tarjoukseen ja hintaerotus oli sadan euron luokkaa. Menin sitten Giganttiin kysymään että miten tehdään, palautanko kameran ja ostan sen samantien uudestaan vai saanko erotuksen jotenkin helpommalla. Myyjä vain totesi että heillä on hintatakuu ja näppäili hetken konetta ja sain sen hintaerotuksen muutamassa minuutissa. Homma toimi silloin siis ainakin siellä ihan hyvin. En tiedä toki on koko miten muilla ketjuilla toimii.
Itse en ihan helpolla lähde hakemaan alennuksia noin, en kyllä seuraakaan ostamieni tuotteiden hintoja ostotapahtuman jälkeen.
Asiakas palvelija voi valtuuksistaan riippuen toki tuottaa hyvää mieltä. Kerran kävin televisiota etsimässä, ja sopiva löytyi ensimmäisestä liikkeestä, alennettuun hintaan. Halusin kuitenkin vilkaista kilpailijoiden valikoiman, ja palasin ensimmäiseen liikkeeseen parin päivän päästä. Alennus ei vaan ollut enää voimassa, mutta myyjä muisti käyntini ja antoi alennuksen kuitenkin. On muuten ollut kauppa, mistä ostan lähes kaiken elektroniikkani.
Jos yrityksessä on tuotteilla palautusoikeus, niin sitten voit ihan hyvin tehdä noin. Kivijalkakaupoissa ei kuitenkaan ole lakisääteistä palautusoikeutta, joten heidän ei ole mikään pakko vastaanottaa tuotepalautusta.