Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi nimestä

Vierailija
29.09.2021 |

joka sinulla itselläsi on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. Vaihdoin sen joskus 80-luvulla, kun alkuperäinen oli niin kamala.

Vierailija
2/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmänimi (väliviiva) missä kaksi ihanaa nimeä, jotka eivät vaan ole ihanat yhdessä.

Sukunimeäni suorastaan vihaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nimi

Vierailija
4/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmänimi (väliviiva) missä kaksi ihanaa nimeä, jotka eivät vaan ole ihanat yhdessä.

Sukunimenkin voi vaihtaa.

Vierailija
5/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä nimestäni, mutta en ole keksinyt mihin muuhunkaan sen vaihtaisin, kun muut nimet eivät nekään tunnu omilta.

Ensimmäinen etunimeni on edellisen vuosikymmenen muotinimi, useimmat kaimani ovat siis 10 - 20 vuotta minua vanhempia. Toinen etunimeni taas on vähän höpsö "prinsessanimi", joka ei ollenkaan sovi minulle, joten en sitäkään voi ottaa käyttöön. Asiaa pahentaa se, että näen nimet väreinä: etunimeni on puolukanpunainen ja sukunimeni tummansininen, enkä pidä tästä yhdistelmästä.

Vierailija
6/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeni on suht harvinainen, mutta sellainen mitään sanomaton, melko neutraali. Sukunimi on harvinainen ja ihan järkyttävän ruma. En ole kuitenkaan ajatellut vaihtaa, ei se nimi naista pahenna.

7/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva tavisnimi. Alunperin toinen etunimi, jonka itse otin käyttöön.

Vierailija
8/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukunimenkin voi vaihtaa.

Niin voi. Löysin netistä uniikkilistalta yhden juuri sopivan, vielä kun jaksais ryhtyä toimeen. Korttien uusiminen maksaa. Omassa suvussa ei sopivaa, eli tuo ensimmäinen vaihtoehto kai vaivalloisempi.

Vierailija
9/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä nimestäni, mutta en ole keksinyt mihin muuhunkaan sen vaihtaisin, kun muut nimet eivät nekään tunnu omilta.

Ensimmäinen etunimeni on edellisen vuosikymmenen muotinimi, useimmat kaimani ovat siis 10 - 20 vuotta minua vanhempia. Toinen etunimeni taas on vähän höpsö "prinsessanimi", joka ei ollenkaan sovi minulle, joten en sitäkään voi ottaa käyttöön. Asiaa pahentaa se, että näen nimet väreinä: etunimeni on puolukanpunainen ja sukunimeni tummansininen, enkä pidä tästä yhdistelmästä.

Tämä on mielenkiintoinen juttu, nimittäin nähdä nimet väreinä. Minä näen nimet kuvioina ja kerran yritin asiaa selvittää jollekin, muttei hän ymmärtänyt. Esim. Sirkka on 2 pientä ympyrää sisäkkäin, Heidi on viljapelto tuulessa, Päivi kokelma eilaisia pieniä pallokuvioita jne. Kertoisiko joku viisaampi tämän ilmiön taustaa. 

Vierailija
10/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen juttu, nimittäin nähdä nimet väreinä. Minä näen nimet kuvioina ja kerran yritin asiaa selvittää jollekin, muttei hän ymmärtänyt. Esim. Sirkka on 2 pientä ympyrää sisäkkäin, Heidi on viljapelto tuulessa, Päivi kokelma eilaisia pieniä pallokuvioita jne. Kertoisiko joku viisaampi tämän ilmiön taustaa. 

Jonkinlaisesta synestesiasta tuossakin on varmaan kyse. Värien näkeminen on ymmärtääkseni aika yleistä, kertomasi kuviot harvinaisempia. Näetkö kaikki nimet kuvioina vai vain osan? Jos kohtaat jonkin aivan uuden nimen, näetkö myös sen heti kuviona?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Synestesia

Vierailija
11/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi. Perinteinen suomalainen nimi. Pissisnimien vastakohta. Melko harvinainen etenkin ikäluokassani, mutta kaikki suomalaiset kuitenkin tunnistavat nimen ja osaavat sen kirjoittaa oikein. Ei siis tarvitse esittäytyä tyyliin ”Pia yhdellä iillä”.

Vierailija
12/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia suomalaisia maatiaisnimi. Sukunimeä pidetään harvinaisena mutta ei ole sitä.

Vierailija
13/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun loppupuolella syntynyt, sekä ensimmäinen että toinen nimeni ovat kuitenkin suurten ikäluokkien top kympistä valittuja. Lapsena ja nuorena koin nimeni armottomiksi "mummonimiksi". Nyt aikuisena en edelleenkään pidä toisesta nimestäni, mutta etunimi on mukavan pehmeä ja ajaton eikä tule omassa ikäluokassa usein vastaan.

Sukunimestäni pidän. Ei ole erityisen harvinainen saati yleinen, nimipalvelun mukaan Suomessa noin 1 000 kpl. Ainut ongelma on, että supisuomalaisuudestaan huolimatta nimeä kirjoitetaan jatkuvasti väärin ja sen joutuu aina puhelimessa tavaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän