Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloitit kahvin juonnin?

Vierailija
28.09.2021 |

Taisin itse olla 7-9 vuotias. Nyt jälkikäteen ajatellen hirveän nuori. Toisaalta tuntui ihan luontevalle, kun ollaan kahvia rakastava kansa.

Lisäkysymys: Minkä ikäisenä omat lapsesi aloittivat / saavat aloittaa kahvin juomisen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotiaana kuuulemma. Minusta sopiva ikä aloittaa kahvin juonti. Lapsia ei ole.

Vierailija
22/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittanut kahvin juontia enkä aloita koskaan.

Oma 15v lapsi ei ole aloittanut eikä hänelläkään ole ainakaan toistaiseksi ollut mitään halua aloittaa.

Jos kahvi olisi oikeasti hyvää niin miksi sitä pitää opetella hampaat irvessä juomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana hoitovapaalla. Kummasti silmät aukesi kun kahvia joi

Vierailija
24/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pienenä, etten muista muuta kuin sen, että maitoa siihen piti tilkka välttämättä saada. Jos ei ollut maitoa, isä väitti, että yhtä hyvin siihen voi sulattaa hieman voita, mutta hän valehteli. Musta kahvi oli olevinaan liian kitkerää.

Meillä oli kahvia varten omat pienet Arabian kupitkin, vaaleansininen raita kupin suussa ja tassin reunassa.

Joskus olin juomatta kahvia monta vuotta, mutta sitten aloin taas ja olen sitä nyt juonut mustana runsaasti vuodesta 1985. En näe mitään syytä lopettaa, ellei hinta kohoa taivaisiin tai kahvia ei enää tuoda tänne.

Vierailija
25/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää aikuiset ihmiset, jotka eivät juo kahvia.

Vierailija
26/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema enoni on antanut lusikasta kahvia jo ennen kuin olin 1v. Synttärikuvissa minulla on täytekakkua ja kahvikuppi nenän edessä 2-vuotiaasta lähtien. Edelleen juon kahvia, ikää 45v. Omat lapset on saaneet kahvia heti kun ovat halunneet/älynneet pyytää, eli aika pienestä asti. Kummatkin jo aikuisia ja kahvinjuojia edelleen.

Vierailija
27/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5-vuotiaana aloitin kahvin juomisen. Ja noin parikymppisenä siirryin teehen. Kahvia juon nykyään ehkä 5 mukillista vuodessa. Vahvaa, mustaa maustamatonta teetä meneekin sitten roimasti enemmän: parhaimmillaan 5 mukillistä päivässä.

Ei kahvissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta se nyt vaan ei ole mun juttu.

Vierailija
28/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaana tuli mummolla opeteltua.

Vierailija
29/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kuulemma annettiin lusikalla kahvia 1v. Olen juonut niin kauan kuin muistan.

Vierailija
30/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaasta lähtien päivittäinen käyttäjä.

Vierailija
31/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi ei mitään muistikuvaa. Ärsyttävää! Miksi olen alkanut juoda kahvia ylipäänsä?

Kuinka juot kahvia yli pääsi?

Vierailija
32/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaasta.

N. 8-vuotiaana lakkasin käyttämästä maitoa kahvissa.

Vierailija
33/33 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonut aikaisemmassa elämässä oikeastaan lainkaan kahvia. Pari kuppia vuodessa, jos sitäkään. Olin teenjuoja, ja olen edelleen. Mutta nyt yli 40-vuotiaana kaivoin kahvinkeittimen kaapista, ostin erilaisia kahvilaatuja ja olen alkanut juomaan kahvia säännöllisesti. En vieläkään joka päivä sitä juo, mutta parina, kolmena päivänä viikossa muutama muumimukillinen menee ja se on ihan fine. En tiedä tuleeko tästä tapa, mutta ainahan sitä sanotaan, että keski-ikäisenä pitää irrotella ja tehdä jotain poikkeavaa. Ehkä tämä on mun keski-iän kriisin oireilua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi