Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ollut vaikeaa "hyväksyä" lasten kasvaminen isoiksi?

Vierailija
18.11.2014 |

Itsellä nyt nuorimmainen 8 vuotta ja hirveä haikeus on päällä. Suorastaan välillä masentaa ja ajattelen vain niitä aikoja, kun perheessä oli pari alle kouluikäistä ihanuutta.

Miten muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta oli kai silloin kun lähtivät ekalle luokalle. Jotenkin se näky, pieni ihminen& iso reppu, on jäänyt muistoihin.

Vierailija
2/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut aikaisemmin vaikeaa mutta nyt kun esikoinen täyttää huomenna 18v. niin tunteet ovat jotenkin hämmentyneet. Näinkö äkkiä tämä nyt meni, on haikea olo ja samalla hienoa että voi jo vähän hellittää otetta ja antaa elämän kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin haikeaa. Vanhempi 11v ja nuorin 7v. Tosin ihanassa iässä ovat nytkin, en vaan haluaisi että aika kuluu ja heistä tulee teinejä ja sitten aikuisia. Aika menee niin nopeasti, vastahan esikoinen syntyi.

Vierailija
4/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa. :) Tänään herättelin pienintä, ja katsoin kuinka mielettömän suloiselta tuollainen unenlämmin taapero näyttää, kun hän venyttelee pieniä pulleroita raajojaan. Minusta tämä aika, kun lapset ovat pieniä, on elämän aivan kaikkein parasta aikaa. Haluaisin että tämä jatkuisi aina vaan. Mutta tietenkään en tiedä, millaista on kun lapset ovat kasvaneet, tämä on vaan tällainen äidin itsekäs ajatus, että saisinpa aina hoivata ja helliä. 

Vierailija
5/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on vaikeaa! Lapseni ovat nyt 15 ja 13 ja olen rehellisesti aika masentunut, kun ymmärrän että elämän paras aika on ohi. Lapset ovat olleet minulle kaikki kaikessa eikä omia varsinaisia intohimoja tai harrastuksia ole. Surullista on.

Vierailija
6/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain hämmentävää, kun isommat pojat ovat jo minun pituisia. Toisaalta olen kiitollinen siitä, miten ihanat lapset minulla on ja murrosiät ovat olleet helppoja. Pojista on todella paljon myös apua ja olen äärettömän ylpeä, miten hyvät välit meillä on.

Vierailija
7/7 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin ilolla lastemme kasvamista ja irtautumista omaksi yksilökseen. Nyt jo aikuisten lasten äitinä voin kertoa, että vanhemmuus on kuitenkin asia, joka seuraa läpi koko elämän. Se vain muuttaa muotoaan, mutta ei häviä. 

Vanhemmuus on tosiaan myös eräänlaista luopumista ja siitä syntyy haikeuden tunne.

Uudenlainen ihana aika koittaa lastenlasten myötä:) Ja taas uusi luopuminen heidänkin kasvaessaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän