Hiivatulehduksesta neuvoja, kiitos!
Mulla on nyt elämäni ensimmäinen hiivatulehdus, oletan. Valkovuoto on kuin kokkareista maitoa, jopa ryynimäistä. Illalla laitoin ekan gyno-daktarin-emätinpuikon ja se aiheutti valtavan kirvelyn alkuyöstä kunnes otin buranaa.
Aika paska tauti tämä. Mistä tämä johtuu? Mikä sitä pahentaa? Ja millä sen saa loppumaan!!!
Auttaako tosiaan ne kolme pientä emätintabua, jotka kolmena iltana työnnetään emättimeen? Tänä aamuna ei ainakaan vielä ole auttanut yhtään vaan kirvely on jatkuvaa.
Muitakin huolenaiheita on... aloitin e-pillerit kuukausi sitten, lauantaina otin viimeisen eikä vieläkään kuukautisia näy. Kohta täytyy mennä apteekkiin ostamaan raskaustestiä, vai? Vauva ei nyt ole toivottu, mutta ei se nyt katastrofikaan olisi.
Kiva jos joku kommentoi,
minä 31v, lapset 3v, 4v ja 5v.
Kommentit (11)
tulee jos pesen alkkarit pyykinpesuaineella.
- Vaihda puuvilla alkkareihin, ei stringejä
- sokeri pois
- älä pese saippualla
- hätäapuna jogurttia sinne
-hae lekurilta suun kautta otettava lääke
Tuo jukurtti (tai piimä) tosiaan auttaa. Jos sulla on joku ruisku millä saat sitä alakertaa ruutattua niin kokeile, tai sit vaan 'sivelet' reilusti piirakan päälle ja terveyssiteeseen ja annat muhia. Illalla taas lääkettä.
Tuo piimä- ja jugurttihoito kuulosti aika eksoottiselta, mutta ei kai siitä haittaakaan voi olla.
Ap kiittää vastanneita!
selville, ennen kuin alkaa omin päin lääkitä itseään. Nimittäin jos kyse ei olekaan hiivasta (alapäässä voi olla monenlaisia tulehduksia) niin silloin lääke ei tehoa ja voi pahentaa oloa.
Ruokavalioon kannattaa myös kiinnittää huomiota, jos kyse on hiivasta. Pitäisi välttää kaikkia tuotteita, joissa on valkoista vehnäjauhoa ja sokeria.
käy lääkärissä varmistamassa. Minulla ei ole koskaan ollut kirvelyä noiden puikkojen kanssa. Kuulostaa, että limakalvo on rikki (pitää olla paha hiiva ennenkuin noin on) tai sitten lääke ei sovi sinulle. Tai on jotain muuta, joku bakteeritulehdus tms. Menisin ihan päivystykseen heti.
Onko sinulla ollut antibioottikuuria tai muuta hiivalle altistavaa? Ihmetyttää miten noin paha hiiva tulee ilman syytä, jos ei aiemmin ole ollut. Itselläni hiivaa on vain raskauden aikaan, muulloin ei koskaan.
Hiivalääke auttaa yleensä toisen yön jälkeen. Niitä yhden yön hevoskuureja en ole kokeillut.
Vältä kireitä housuja, sokeria ja vehnäjauhoja. Juo piimää. Tee alapesu jatkossa aamuin illoin. Tee "alapesu" piimällä tai maustamattomalla jogurtilla tulehduksen ollessa akuutein.
Minulla on nyt taas päällä tulehdus, kun söin viikonloppuna täytekakkua, keksejä, karkkia...
Tosin olin silti jatkuvassa hiivakierteessä ja loppujen lopuksi lääkäri totesi emätintulehduksen. Tiukan antibioottikuurin jälkeen nyt kaksi vuotta täysin ilman mitään valkovuoto-, haju- ja hiivaongelmia, tsiisus sitä aikaa...
Kantsii siis käydä mahd. pian siellä lääkärissä.
jota asettimella työnnetään sisään.
Ehkä se tulee jos ei käy heti pisulla seksin jälkeen ja peseydy tietysti. Sokeria ja valkoisia jauhoja tulisi välttää.