Miettikää miltä tuntuu mennä asioille ku joka paikassa tuijotetaan
Ja ei oo mikään psykoosi vaan kiusaamistaustaa. Tuntuu välillä sille ku jokakerta olis tehny jotain tyhmää ja noloa et ihmiset tuijottaa. Ei tuu kyl kovin mukava olo. Paniikkihäiriö viel estää menemästä mihkään ja sit ku rohkaistuu käymään edes kaupassa ni siel ollaa silmät pyöreinä tuijottamassa ku tuol se nolo menee.
Onks muilla tämmöstä kiusaamistaustaa että se on lähinnä ulkopuolelle jättöä ja tuijottelua?
Kommentit (13)
Ei ne tuijota. Sitä vaan itse kuvittelee niin sen kiusaamistaustan takia. Tee asioita jotka nostavat itsetuntoasi. Et ole ollenkaan niin nolo kuin kuvittelet.
Ei, ei kukaan sinua tuijota. Se on vaan pääsi sisällä. Joku saattaa ehkä vilkaista suuntaasi, mutta se ei ole tuijottamista.
Aika vahvasti saa kuvitella sen tuijottamisen. Tässä se taas nähdään miten kiusaaminen tuhoo itsetunnon ihan nolliin. Siis aivan olemattomiin. Ja joo ehkä se on aiheuttanut mielenterveys ongelmaa mut ihmekö tuo ku ei oo ketään mun puolella. :)
Sinähän se tuijotat muita. Jos sinä kyyläät kaikkia muita vauhkona ja silmät päässä seisoen, niin ihan varmasti joku sinua vilkaisee ja kääntää sitten katseensa pois. Voi hohhoijaa taas.
Jos pukeudut normaalisti puhtaisiin ja asiallisiin vaatteisiin, hiuksesi ovat suurinpiirtein normaalin väriset ja kuljet niin kuin muutkin, niin voin sanoa, että sinua ei kukaan katsele yhtään sen enempää. Tai jos katsoo, niin katsoja unohtaa sinut samantien. Tietenkin jos sinulla on vihreän ja pinkin väriset hiukset, pukeudut oudosti ja käyttäydyt kuin paraskin kylähullu, niin varmasti sinua vilkaistaan. Se on nyt vain ja ainoastaan itsestäsi kiinni. Ei kannata luulla itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Aika vahvasti saa kuvitella sen tuijottamisen. Tässä se taas nähdään miten kiusaaminen tuhoo itsetunnon ihan nolliin. Siis aivan olemattomiin. Ja joo ehkä se on aiheuttanut mielenterveys ongelmaa mut ihmekö tuo ku ei oo ketään mun puolella. :)
Mä oon sun puolella.
Suurin osa ihmisistä ei ole kiinnostunut siitä, miltä muut näyttävät etkä sinä ole poikkeus. Jos joku tuijottaa sinua, hän tuijottaa todennäköisesti kaikkia muitakin. Itse en huomaa kyllä ketään, en edes tuttuja.
Jos joku nyt sattuisi sinua katsomaan, ota se kohteliaisuutena. Olet varmasti katseen arvoinen!
Jos et tahdo olla ihmisille näkyvä, käytä maskia ja päähinettä. Sellainen tavallinen sininen maski on varma valinta.
Suomalaiset ovat tuijottajakansaa ja omituisia kyylääjiä sekä virnuilijoita. Se on perussettiä.
Ei tarvitse kuvitella koska tiedän tunteen, ei tuo tosin kiusaamista ole mun mielestä. Itsellä tremori ollut syntymästä saakka ja paniikkihäiriökin tuli myöhemmin kuvioihin eli maximum vapina x 2. Vähemmästäkin tuijotetaan niin ymmärrän kyllä.
Minäkin luulin kauan että tunne siitä että ihmiset tuijottaa yleisillä paikoilla johtuisi jonkinmoisesta sosiaalisesta pelosta mutta äiti ja poikaystävä ovat ihmetelleet että kyllä ne ihmiset tuijottelee minuun.
Joten tunteesi saattaa olla ihan tosi sillä näyttää siltä että Suomessa normaalia että tuijotetaan. Älä siis ahdistu vaan tujottele sinäkin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Ota vaan.
On ja siinä oliki kestämistä. Tiesin että on katkeria vmäisiä ihmisiä sitten vielä sekotettiin johonkin tyyppiin. ja sain kuulla yhtä sun toista. Aina kun yritti rohkaistua oli joku v-mäinen tyyppi joka tunnisti.. ja mistä???? Yhtä saatanan paskaa.
Ei ole sellaista taustaa. Minua on kiusattu vain aikuisena. Mutta sanoisin, että se on ihan miten sisäisen maailmansa järjestää. Sinä näet ihmisten katsovan ja ajattelet että he näkee jotain noloa ja minä kun näen ihmisen tuijottavan niin hymyilen ja ajattelen että niinpä, mä näytän tänään hyvälle! Minäkin tuijottaisin itseäni!